kleinste rookmachine

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pjbeta
    • Jan 2006
    • 10

kleinste rookmachine

Hallo,

ik wil in mijn projectscooter een rookmachine inbouwen. Hij moet daarom zo klein mogelijk zijn. Ik heb totaal geen verstand van de merken en alles wat erbij komt kijken. Ik zoek de kleinste maar het moet natuurlijk ook weer niet te duur zijn. De straal moet hard kunnen spuiten. En is het mogelijk om de straal door slangetjes naar buiten te lijden en zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?
    Last edited by Radar; 09-01-06, 18:15. Reason: Pimp my scooter doen we maar ergens anders.
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Kleiner dan dit ga je ze niet vinden... hangt wel een prijskaartje aan vast:

Comment

• Ahmed Al Dayri
      • Oct 2005
      • 354

Wel een filmpje posten wanneer je project af is he

Comment

• pjbeta
        • Jan 2006
        • 10

Originally posted by Jasper-Lichtbron
        Kleiner dan dit ga je ze niet vinden... hangt wel een prijskaartje aan vast:

http://www.rolight.nl/catalog/produc...oducts_id=1572
        dit is echt veel te duur ik zat eigenlijk onder de honderd euro te denken

Comment

• SpaceyDeeJ
          • Sep 2001
          • 876

Mmm, op zich zouden die dingen best te vinden moeten zijn, maar ik ben bang dat deze allen buiten jouw budget vallen. Conrad had vroeger best kleine machines oa de F..T10. Ook het merk Krypton heeft kleine spuitertjes, maar hoe lager de prijs, des te minder je er bij voor moet stellen. Daarnaast, hoe zit het met de stroom voorziening op die scooter ? Moet dat ding vrij rijden of heeft hij een vaste opstelling en heb je de becshikking over 220V ?
          Kun je ons iets meer vertellen ? Fotos wil ik zeker zien als het toch gelukt is...
          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• pjbeta
            • Jan 2006
            • 10

Originally posted by SpaceyDeeJ
            Mmm, op zich zouden die dingen best te vinden moeten zijn, maar ik ben bang dat deze allen buiten jouw budget vallen. Conrad had vroeger best kleine machines oa de F..T10. Ook het merk Krypton heeft kleine spuitertjes, maar hoe lager de prijs, des te minder je er bij voor moet stellen. Daarnaast, hoe zit het met de stroom voorziening op die scooter ? Moet dat ding vrij rijden of heeft hij een vaste opstelling en heb je de becshikking over 220V ?
            Kun je ons iets meer vertellen ? Fotos wil ik zeker zien als het toch gelukt is...
            ik heb van die dingen van MC Crypt gezien en die leken me niet al te groot en waren volgens mij 69 euro. Het liefst doe ik hem onder mijn kappen maar het kan ev ook ik me buddy. Dan hoe ik voortaan me helm maar bij me :P me scooter levert 12v maar ik kan altijd wel ergens een grotere accu kwijt... en uiteraard maak ik foto's en filmpjes als het gelukt is.

Comment

• SpaceyDeeJ
              • Sep 2001
              • 876

Originally posted by pjbeta
              me scooter levert 12v maar ik kan altijd wel ergens een grotere accu kwijt... en uiteraard maak ik foto's en filmpjes als het gelukt is.
              Uhm, accu ? heeft een rookdoos niet gewoon 12 volt nodig omdat er een verwarmings element in zit ? wat voor vermogen levert die accu van jou wel niet ? Of heb je een zijspan omdat het om een vrachtwagen accu gaat ?
              cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Max
                • Feb 2003
                • 680

Antari heeft ook een kleine machine op de markt, echter wel weer een stuk groter als die "Jasper-Lichtbron" aangaf:

Kost € 599,-

Comment

• pjbeta
                  • Jan 2006
                  • 10

zijn er echt niet gewoon simpele goedkope KLEINE rookmachines van onder de honderd euro? Er is toch wel iemand die ervaring met die dingen heeft? en kent iemand die kleine MC Crypt?

Comment

• soundcheckfrits
                    • Jan 2005
                    • 455

conrad rookdoos
                    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Die van MC Crypt vallen niet onder de noemer klein, althans niet als je ze in een scooter in wilt bouwen. Daar heb je ook nogal aardig wat stroom voor nodig aangezien er toch meestal 800W aan element inhangt wat warm moet worden, teveel voor jou scooter-accu ben ik bang! Datzelfde geldt overigens voor de Antari F10 en consorten; komt vrijwel allemaal uit dezelfde sjanghai fabriek.

Probeer anders eens een mechanisme voor co2 partoontjes te vinden ofzo. Lijkt me veel stoerder en die slagroompatronen zijn niet groot. Kwestie van een ventieltje erop wat je met een stuurspanning open kunt zetten en je bent al klaar. Wel wat knutselwerk vereist natuurlijk.

Comment

• jaspertje
                        • Dec 2005
                        • 229

showtec heeft toch ook bussen met rook??
                        klein en niet zo duur

MagiCan Hand-Rook (spray)
                        Art.Code WW02525
                        Rookspray uit een spuitbus
                        Ideaal voor thuisgebruik, op gelegenheidsfeestjes, nachtclubs enz.
                        Bijzonder handig in gebruik, makkelijk en veilig
                        Totale spray-tijd: 5 minuten (20 seconden volstaat om een doorsnee kamer te voorzien van een lichte mist die 1 a 2 uur blijft hangen. Kamer ventileren om de rook te doen verdwijnen )
                        € 8,30
                        mvg jaspertje
                        sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• DJ_matthias
                          • Jun 2005
                          • 620

vette prut! die spuitbus...
                          heb er ooit zo eentje gehad, voor ik een rookmachine kocht.
                          effect is te verwaarlozen:
                          *het verdwijnt zo
                          *het lijkt op spray tegen muggen ofzo
                          *het stinkt ongelooflijk hard naar gas
                          *het vult echt geen kamer op 20 sec...
                          *het is bijna niet zichtbaar in gewoon zonlicht, enkel als je het echt voor een bundel licht spuit zie je het een beetje, lazerstralen worden er wel goed zichtbaar door(ook maar heel even)

dit is HELEMAAL NIET te evenaren met een rookmachine!
                          Last edited by Radar; 08-01-06, 23:06.
                          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• pjbeta
                            • Jan 2006
                            • 10

Originally posted by Jasper-Lichtbron
                            Die van MC Crypt vallen niet onder de noemer klein, althans niet als je ze in een scooter in wilt bouwen. Daar heb je ook nogal aardig wat stroom voor nodig aangezien er toch meestal 800W aan element inhangt wat warm moet worden, teveel voor jou scooter-accu ben ik bang! Datzelfde geldt overigens voor de Antari F10 en consorten; komt vrijwel allemaal uit dezelfde sjanghai fabriek.

Probeer anders eens een mechanisme voor co2 partoontjes te vinden ofzo. Lijkt me veel stoerder en die slagroompatronen zijn niet groot. Kwestie van een ventieltje erop wat je met een stuurspanning open kunt zetten en je bent al klaar. Wel wat knutselwerk vereist natuurlijk.
                            Dit vond ik op www.conrad.nl. lijkt me toch niet echt groot
                            MC CRYPT MINI FOGGER NEVELMACH
                            Bestnr.: 590400 - 8A
                            slechts 39,95 EUR
                            Last edited by pjbeta; 08-01-06, 18:31.

Comment

• Baszza91
                              • Oct 2005
                              • 476

Hallo,

Je kan ook een Antari Z-80 kopen. Plus een zwaarde accu. Doe daar een omvormer tussen van 700 watt of meer. En Voila. Weet niet hoe duur het is.

Greetzz en cheerss
                              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

Working...