VOORSTELLEN; Diamond

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diamond

VOORSTELLEN; Diamond

Hey mensen,

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik hoorde dat dit een erg actief forum was. Voor mij als Lj interessant om veel informatie te kunnen verzamelen en informatie te kunnen ontvangen van collega Lj's die al langer met deze hobby (zo zie ik het) bezig zijn.

Het zit zo;

Ik heb al enig ervaring met licht in de discobar in men eigen woonplaats waar ik elke zaterdag 4 jaar het licht verzorgde, het was een simpele en standaard licht opstelling (4 Martin scanners, 16 parren, 2 strobo's, 2 spooky blue lasers) de parren werden aan gestuurd door een Showtec looplicht controler, De Martin scanners door een simpele licht dmx tafeltje van Martin, en de overige fixture's werden aangestuurd door een Behringer 2412 dmx licht tafeltje. Verder nog 2 jaar het licht verzorgt in de feestent met oa. een MA scancommander (scanners, parren, strobo. Standaard verhaal dus) Maar naar mijn mening heb ik hier een leuke basis kunnen opbouwen.

Omdat men ambities verder lagen, ben ik gaan kijken hier in de omgeving (twente, ov.).

Nu had Lucky & co te Rijssen een oproep geplaatst op hun site voor het vinden naar Dj's, lj's en vj's. Ik heb dus gereageerd op het Lj verhaal omdat ik vrij regelmatig uitging in deze discotheek en omdat ze het licht daar perfect voor elkaar is. Naar heel veel maanden na het versturen van de eerste e-mail. Kwam er toch eindelijk wat snelheid in de procedure. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek. Het gesprek was positief. En er zou contact met me opgenomen worden door de Lj's die er nu werkten, om te beginnen met oefenen, en uitleg over de lichttafel. Dat is op dit moment al 2 weken aan de gang! En makkelijk is het zeker niet om de tafel te begrijpen, maar ik doe men uiterste best.

Het oefenen gebeurd op de nieuwe Avolites Diamond. Voor die tijd hadden ze een Avolites Pearl 2000. Voor de technische outlage kun je deze link bekijken wat er allemaal aangestuurd word http://www.lucky.nl/disco/ > Technische outlage. Er zijn een paar dingen bijgekomen maar niet belangrijk om te vermelden.

Gr Roy
    Last edited by Guest; 17-01-06, 23:26.
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

waar werkte je eerst dan

Hey, ik kom zelf uit Nijverdal,
    aangezien je vermeld dat je bij jou in de buurt in een "discobar"hebt gewerkt, waar was dattan..??

Ik moet nog even 18 worden, solliciteren bij lucky staat dan ook wel in mijn agenda.:P

De kans is er alleen zo klein om daar te komen werken.

Ik neem aan dat je ook onderhoud gaat doen door de weeks ?

Zelf doe ik vanalles, ben verantwoordelijk voor het licht-geluid in de mooiste soos van Nederland ... haha en werk beetje als freelancer voor drive in shows e.d. en eigen drive in..

16 jaar.. maar vergeleken met een aantal lj's in discotheken (ook lucky)
    zou je dat niet snel zeggen...niet arogant bedoelt, maar er staan soms wappies achter licht in discotheken.. die gewoon van de straat geplukt zijn.
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Max
      • Feb 2003
      • 680

Er loop al een "Stel je even voor" topic:

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Nou welkom op het forum!

Tja, algemene tips is moeilijk, zeker op een tafel die al geprogrammeerd is en waar jij mee gaat werken. Dan zal je toch de tips moeten krijgen van die jongens daar.
        Een tafel leren begrijpen doe je in mijn ogen nog steeds het beste met vier dezelfde koppen op de tafel en verder niets, dan kan je gewoon lekker uitproberen, programmeren en kijken wat er gebeurt. Het echte gevoel krijgen en kijken wat er allemaal kan in die disco doe je natuurlijk met het hele setje, maar die dingen moet je eigenlijk los van elkaar zien.

Laatste tip, probeer iets duidelijkere/specifiekere vragen te stellen hier op dit forum, dan krijg je ook goede antwoorden, een algemene vraag zoals hier voor tips blijft altijd lastig.

En nou verzin ik nog iets, zoek hier gewoon eens op Avolites Pearl, Saphire en Diamond. De laatste 2 worden minder besproken omdat in die klasse de Hog erg gevestigd is en er ook nog een aantal andere nieuwe consoles in die klasse zijn, maar het idee van programmeren achter de Avo tafels is hetzelfde, dus van die vragen kan je ook wat opsteken.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Diamond

@LJKEVIN; De discobar was in Vriezenveen, ik draaide daar ook. En om bij lucky & Co te komen heeft ook heel wat maanden geduurd, maar de afgelopen 6 weken is er veel vooruitgang geboekt zowel met het contact met lucky als met het leren werken met de Avolites Diamond. De eerste LJ avonden staan al gepland.

Maar ik zou zeggen, doe een poging als je 18 bent! Al moet ik wel zeggen "geduld is een schone zaak".

@KOKKIE; De vraag was ook vrij algemeen, maar het ging me even om het voorstellen en het verhaal erachter zeg maar.

Ik heb de manual al gedownload, maar ik leer het beste met de eerste (makkelijke) opdrachten die de Lj's die er nu lopen geven, Chase's maken, Memory's ect. En als ze aan het werk zijn, kijken wat ze doen! En zelf lekker prutsen, shows, combinaties ect ect. verzinnen.

Gr Roy
          Last edited by Guest; 17-01-06, 23:36.

Comment

• Jamm Events
            • Dec 2005
            • 23

Heb zelf ook op die facature gereageerd, word begin volgende week op de koffie uitgenodigd maar zoals je al zei, geduld is een schone zaak, zeker daar .

Zelf doe ik vanalles, ben verantwoordelijk voor het licht-geluid in de mooiste soos van Nederland ... haha en werk beetje als freelancer voor drive in shows e.d. en eigen drive in..

16 jaar.. maar vergeleken met een aantal lj's in discotheken (ook lucky)
            zou je dat niet snel zeggen...niet arogant bedoelt, maar er staan soms wappies achter licht in discotheken.. die gewoon van de straat geplukt zijn.
            Ten eerste vind ik je commentaar een beetje grof. Wappies die van de straat zijn geplukt?? en er zijn genoeg jongens van 16 die wel een paar parren en headsjes kunnen aansturen, dat is het probleem niet .

Ten tweede, werk als freelancher, moet je daar geen 18 voor zijn en als eenmanszaak staan ingeschreven?

Maar doe je best daar in Lucky zou ik zeggen, want er zijn me avonden dat ik me er gewoon aan kan storen hoe ze daar het licht doen .

Comment

• Diamond

Originally posted by Jamm Events
              Heb zelf ook op die facature gereageerd, word begin volgende week op de koffie uitgenodigd maar zoals je al zei, geduld is een schone zaak, zeker daar .
              De advertentie die er NU op staat is meer een soort opvulling op de site, en ze kijken gewoon wat er op komt (dj, vj en lj) heb ik gehoord. En omdat ze nu aan de slag gaan met mij en nog een ander persoon (vrouwelijk), denk ik dat er maar een kleine kans bestaat alhoewel je moet wel minimaal 18 zijn, maar wie weet!!! Ik heb er ook meer dan een jaar over gedaan om er te komen (nu nog wel in proeftijd natuurlijk). Maar het is zeker de moeite waard tot nu toe! Vooral met de nieuwe Avolites Diamond Morgen avond weer stukje techniek van de tafel behandelen, samen met een Lj die er nu loopt.

En idd wat je zegt, ik baal ervan als het licht saai is, bij R&B ect. valt het niet op. Maar wanneer er Trance, Hardstyle, Jumpstyle gedraaid word, dan begint het echte werk, en krijg je het er nog maar wat druk mee, om een goeie show neer te zetten. Maar dat is het mooie ervan, maar na een aantal weken/maanden ken je alles wel en heb je je eigen settings op de tafel.
              Last edited by Guest; 17-01-06, 17:07.

Comment

• dj bj
                • Jun 2003
                • 67

"Heb zelf ook op die facature gereageerd" Ik hoop niet dat jij dat schriftelijk hebt gedaan. Vacature met een f? Het is factuur en vacature!
                Om ergens LJ of DJ te worden is niet heel moeilijk hoor. Klein beginnen en ervaring krijgen. Op een gegeven moment ken je de juiste personen in dat wereldje en dan rol je er wel in. Maar gelijk solliciteren kan natuurlijk ook en dan maar hopen dat het goed gaat.

Comment

• MC Party
                  • Sep 2003
                  • 481

Originally posted by dj bj
                  "Heb zelf ook op die facature gereageerd" Ik hoop niet dat jij dat schriftelijk hebt gedaan. Vacature met een f? Het is factuur en vacature!
                  Om ergens LJ of DJ te worden is niet heel moeilijk hoor. Klein beginnen en ervaring krijgen. Op een gegeven moment ken je de juiste personen in dat wereldje en dan rol je er wel in. Maar gelijk solliciteren kan natuurlijk ook en dan maar hopen dat het goed gaat.
                  2BJ: Grin van Bill naar Lucky...
                  Kan ik het helemaal wel vergeten wanneer ik dj nodig heb op de zaterdag avond

Oftopic:Leuk al die l&g mensen hier uit de regio,

Ben twee jaar terug met Henri (bijna buurman ) meegeweest om eea te bekijken. Staat gewoon een show die echt af is en waar over nagedacht is.
                  Kan me btw niet vinden in de uitspraak van Wim wanneer het nu nog hetzelfde is als half jaar terug.. Volgens mij staan er 2-3 mensen die het licht daar bedienen en altijd nog strakke show gezien. (Leuke kleuren combi;s / chases.) en goed inspelen op de muziek.
                  (Ben laatste half jaar al niet meer geweest dus kan daar geen mening voer geven.) Mss dat ze moesten wennen aan de Daimond oid...

Wat betreft het zoeken van lj: kan me niet voorstellen dat ze daar LJ aannemen die weinig ervaring heeft met middelgrote/grote klussen/tafels.
                  (Ik weet hoe precies Henri is en hoe groot zijn passie voor het licht.. )
                  Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Diamond

Ja idd grappig dat er mensen uit de buurt hier terrecht zijn gekomen. Maar Henri leert me oa. de technische kant van de tafel te begrijpen, en omdat hij enorm rustig is in het uitleggen van de Diamond, gaat het erg goed. Maar ook hierbij geld oefenen, dingen proberen, fouten zelf proberen op te lossen. En gewoon eens de manuel erbij pakken wat die nu allemaal te melden heeft.

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Hoezo gaan we hier niet door?

Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...