Digitale versterker bridge ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Devotion
    • Feb 2005
    • 82

Digitale versterker bridge ?

Misschien een hele domme vraag maar ik kan er nergens iets over vinden.
    Is het mogelijk om een digitale versterker in bridge te zetten ?
    Ben je nog cool als je heet bent ???
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

hangt er vanaf wat jij met digitale versterker bedoelt? Als je bedoelt dat de eindtrap met (mos)fets werkt die tussen de voedinsspanning en de massa schakelen.... of een gewone eindtrap met schakelende voeding(= minder gewicht)...??

graag wat meer uitleg aub

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Devotion
      • Feb 2005
      • 82

Nee een geheel digitale versterker dus de eindtrappen schakelen inderdaad. En niet alleen een schakelende voeding voor gewichtsbesparing.
      Ik heb het dan over de digitale versterkers van 4-acoustic, BST, Dap-audio

Info:

Power Output (RMS):Stereo 2 Ohms 2 x 3000 WStereo 4 Ohms 2 x 1700 WStereo 8 Ohms 2 x 1000 W
      Frequency Response: 5 Hz - 30 kHz
      Signal-to-Noise Ratio: >105 dB
      Total Harmonic Distortion: 0.1 %
      Damping Factor: >500
      Voltage Gain: 32 dB
      Slew Rate: 40 V/Êsec.
      Crosstalk: >70 dB
      Input Sensitivity: 1.1 V
      Input Impedance: 10 kOhms
      Input Connectors: 2 x XLR/Jack mounting socket
      Output Connectors: 2 x Speakon (stereo)
      Protection: Overheat, overload, short-circuit, DC, soft-start
      Cooling: 2 radial fans, front-to-rear
      Controls: Power switch, input attenuators
      Indicators: Signal, Clip, Protect, 4-fold LED-meter
      Construction: Steel chassis, aluminium front-panel
      Power Supply: 230 V AC, 50-60 Hz ~
      Power Consumption: 4600 W
      Dimensions: 455 x 482 x 44 mm
      Weight: 9,5 kg (power/weight-relation: 300 W/kg)
      Ik weet toevallig dat de 4 kanaals digitale versterkers van ASID (Asid Delta 10.4.2) te bruggen zijn naar 2 kanaals versterkers.
      Daarom dus mijn vraag of een 2 kanaals digitale versterker van BST, 4-Acoustic, DAP audio te bruggen zijn naar een 1 kanaaals.

De DIGAM K-serie van powersoft kan ook in brigde volgens de specificaties van de fabrikant:
      Last edited by Devotion; 03-01-06, 17:01.

Comment

• Bastisito
        • Sep 2004
        • 185

Volgende vraag: Waarom een 'digitale' versterker van BST of DAP :O?

Die merken zijn (naar mijn bescheiden mening) nauwelijks in staat een beetje nette normale versterker te fabriceren. Ik zou de gok niet nemen om deze versterkers in te zetten, en al helemaal niet in brug!
        Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Devotion
          • Feb 2005
          • 82

Originally posted by Bastisito
          Volgende vraag: Waarom een 'digitale' versterker van BST of DAP :O?

Die merken zijn (naar mijn bescheiden mening) nauwelijks in staat een beetje nette normale versterker te fabriceren. Ik zou de gok niet nemen om deze versterkers in te zetten, en al helemaal niet in brug!
          Omdat ik helaas niet zomaar even 4500 euro uit m'n pocket kan trekken voor een DIGAM
          En toch op zoek ben naar een betaalbare versterker die licht van gewicht is.

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

zo een versterker zal in bepaalde gevallen wel te bruggen zijn, alleen stel ik mij de vraag in hoever dat zo een versterker nog digitaal is... Als je een beetje de opbouw van een digitale schakeltrap kent met zen mosfets en filter aan de uitgang dan weet je ook dan in geval van een fout het wel echt goed mis kan gaan. kortsluiting = eindtrap dood

En er zijn versterkers genoeg te vinden die ook lichtgewicht zijn en niet zo duur als + 4000€... 2de hands of hoe noemt dat ook alweer. Ik kom regelmatig qsc,labgruppen en dergelijke 2de hands tegen... Trouwens lichtgewicht is niet perse hetzelfde als digitaal, maar dat had je zelf al begrepen. Waarom wil je trouwens bruggen? Zoveel vermogen nodig?

Stel je ook eens de vraag of je echt lichtgewicht nodig hebt. Natuurlijk is het fijn als het minder weegt, maar zo een digitaal gedoe van dap en co is daarom niet goed van kwaliteit. Ikzelf heb geen ervaring met die toestellen, maar van wat ik wel al eens op dit forum heb gelezen schijnen die dingen toch niet zo perfect te zijn als ze op het eerste zicht lijken.

Ik heb liever een zwaargewicht die zijn ding goed doet, dan een lichtgewicht waar je niet op kan vertrouwen...

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Devotion
              • Feb 2005
              • 82

Originally posted by ronny
              zo een versterker zal in bepaalde gevallen wel te bruggen zijn, alleen stel ik mij de vraag in hoever dat zo een versterker nog digitaal is... Als je een beetje de opbouw van een digitale schakeltrap kent met zen mosfets en filter aan de uitgang dan weet je ook dan in geval van een fout het wel echt goed mis kan gaan. kortsluiting = eindtrap dood

En er zijn versterkers genoeg te vinden die ook lichtgewicht zijn en niet zo duur als + 4000€... 2de hands of hoe noemt dat ook alweer. Ik kom regelmatig qsc,labgruppen en dergelijke 2de hands tegen... Trouwens lichtgewicht is niet perse hetzelfde als digitaal, maar dat had je zelf al begrepen. Waarom wil je trouwens bruggen? Zoveel vermogen nodig?

Stel je ook eens de vraag of je echt lichtgewicht nodig hebt. Natuurlijk is het fijn als het minder weegt, maar zo een digitaal gedoe van dap en co is daarom niet goed van kwaliteit. Ikzelf heb geen ervaring met die toestellen, maar van wat ik wel al eens op dit forum heb gelezen schijnen die dingen toch niet zo perfect te zijn als ze op het eerste zicht lijken.

Ik heb liever een zwaargewicht die zijn ding goed doet, dan een lichtgewicht waar je niet op kan vertrouwen...

mvg
              ronny
              Tussen de 3000 en 3800 Watt RMS op 4 Ohm
              En ik was inderdaad naar digitaal aan het kijken omdat deze dingetjes maar 10Kg wegen en 2 van deze zijn dus 20 kg in een kistje met processor en het is makkelijk zelf te tillen zonder dat je een hernia gratis krijgt.

Comment

• Christiaan Visser
                • Apr 2004
                • 235

Misschien een paar góede 2e handse Labgruppen 4000's, wegen uiteraad wel meer, maar klinken als een dijk en geven hoge vermogens!

( Ik heb ook nog wel een adresje voor je voor 2 4000's zou je het overwegen )
                Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• bewap
                  • Jun 2002
                  • 239

Je hebt mail....

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Wat moet je met ruwweg 3.5 KW op 4Ohm? Wat heb je daar dan aanhangen?

Comment

• Devotion
                      • Feb 2005
                      • 82

2x punisher 8 ohm parallel op elkaar

Comment

Working...