Wat klinkt outdoor het beste

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nisse
    • Jul 2005
    • 9

Wat klinkt outdoor het beste

Wat klinkt in open lucht het beste Omnitronic BX18H (18" horn) of Omnitronic B-2550 (2x15" bass reflex) Ik weet wel dat beide speakers niet van de hoogste kwaliteit zijn, maar het is voor op onze karnaval wagen en moet dus zo goedkoop mogelijk zijn. Wordt maar 4 maal per jaar gebruikt. De bedoeling is niet dat er veel lucht wordt verzet, maar dat de mensen aan de kant toch wel iets van bass te horen krijgen? Hebben vorige jaar actieve 12" bass kasten van JBL (300wrms) gebruikt en deze werkten perfect indoor, maar buiten hoorden we daar niets van.

Als versterking dacht ik aan een Boost PX-2400 of een Omnitronic P-2000 of een behringer P-2500. Welke is hiervan aan te raden? (met dan 2 kasten parallel per kanaal)
  • Nisse
    • Jul 2005
    • 9

Of zijn er nog andere mogelijkheden, rekening houden dat het zo goed als geen geld mag kosten?

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Je vraag stellen in één topic is alvast beter dan dit (
      http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...TOPIC_ID=15938).
      Je hebt het goed ingeschat door jou vraag hierin te stellen, waarom hier dan nog een keer, zucht...

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

waarom niet huren als het maar voor 4 keren per jaar is? Een setje van een beetje merk of een serieuze zelfbouw set is tochwel voor een paar 100€ te huren en zal zeker hard genoeg gaan.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

citaat:Geplaatst door Nisse

Wat klinkt in open lucht het beste Omnitronic BX18H (18" horn) of Omnitronic B-2550 (2x15" bass reflex) Ik weet wel dat beide speakers niet van de hoogste kwaliteit zijn, maar het is voor op onze karnaval wagen en moet dus zo goedkoop mogelijk zijn. Wordt maar 4 maal per jaar gebruikt. De bedoeling is niet dat er veel lucht wordt verzet, maar dat de mensen aan de kant toch wel iets van bass te horen krijgen? Hebben vorige jaar actieve 12" bass kasten van JBL (300wrms) gebruikt en deze werkten perfect indoor, maar buiten hoorden we daar niets van.

Als versterking dacht ik aan een Boost PX-2400 of een Omnitronic P-2000 of een behringer P-2500. Welke is hiervan aan te raden? (met dan 2 kasten parallel per kanaal)
          De Omnitronic BX18H draagt WAT verder dan de BX-Serie van Omnitronic (die alleen leuk zijn voor kleine ruimte's). Toch kom je voor carnaval serieus vermogen tekort.

Een tip; koop voor 50 Euro de PAX15's van Conrad, bouw daar een hoorn omheen zoals Bart gedaan heeft, (deze; http://www.speakerstore.nl/index.php?l=nl&pg=11&c=10 ) en je hebt een heel leuk stukje laag voor heel weinig geld! Verf de speakers lekker als de rest van de wagen, bouw ze gewoon uit 15mm spaanplaat, én ze dragen nog eens redelijk ook (althans, tis hoorngeladen dus..)

Voor 100 Euro per box moet te doen zijn, dan hoef je tevens geen hele zware amp erop, een die 400 op 8 ohm geeft is voldoende.. Al je aangegeven versterkers zijn leuk voor het geld, de Omnitronic's zijn erg leuk, maar voor 't geld zou ik de Palladium nemen.

b.t.w; welke optochten gaan jullie? Misschien valt er iets te regelen? Staan hier 2 punisher's enkele dagen niets te doen..

Huren is vaak goedkoper, dat wel.

Grt,
          Edie
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

nou voor carnaval zou ik lekker huren...of op zoek gaan naar een zooitje ouwe sa kasten (of iets dergelijks) .......dat stampt overal een end weg en kost geen moer 2e hands ook kan het wel tegen een stootje

Comment

• Nisse
              • Jul 2005
              • 9

Bedankt

Allen bedankt voor de reactie.

Huren ga ik sowieso niet doen, OK, we zullen dan dit jaar wel iets van geluid hebben, maar wat dan weer de volgende jaren. Weer huren?
              Nee, huren vind ik niet goed.

Ik heb ondertussen de BX reeks eens horen spelen (Buiten) en dat trek op nieks. Ga daar 5 meter afstaan en ge hoort nieks meer.
              De hoorns heb ik ook eventje gehorod en die waren beter, maar nog steeds niet wat ik verwachte.

Ondertussen hebben we een 2 full range speakers (okkasie) gekocht van Aztek (dubbele 15') max500W. En dat speelt buiten behoorlijk. Is natuurlijk ook weer niet te vergelijken met een love-parade of zoiets he, maar werkt wel.

Ik denk er daarom aan om zo nog 4 fullrange 2x15" bij te nemen.

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

Originally posted by Nisse
                Allen bedankt voor de reactie.

Huren ga ik sowieso niet doen, OK, we zullen dan dit jaar wel iets van geluid hebben, maar wat dan weer de volgende jaren. Weer huren?
                Nee, huren vind ik niet goed.

Ik heb ondertussen de BX reeks eens horen spelen (Buiten) en dat trek op nieks. Ga daar 5 meter afstaan en ge hoort nieks meer.
                De hoorns heb ik ook eventje gehorod en die waren beter, maar nog steeds niet wat ik verwachte.

Ondertussen hebben we een 2 full range speakers (okkasie) gekocht van Aztek (dubbele 15') max500W. En dat speelt buiten behoorlijk. Is natuurlijk ook weer niet te vergelijken met een love-parade of zoiets he, maar werkt wel.

Ik denk er daarom aan om zo nog 4 fullrange 2x15" bij te nemen.
                Huren niet goed? Zelf een set aanschaffen komt voor de prijs nooit overheen met een gehuurde set, bovendien staat de set grotendeels van het jaar niks te doen én moet je heel wat jaren verder zijn wil je set terug hebben verdiend..

Full-range kastjes zijn zeker voor beginners met carnaval ideaal.
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Maar het voordeel van zelf een setje hebben is dat hij stiekum door het jaar heen toch vaker uit de kast komt.
                  Ken ook zo'n groepje gasten dat zelf wat spullen gekocht heeft voor de carnaval en er daarna nog een paar jaar wat in geïnvesteerd hebben en dan wordt het naast de carnaval toch nog wel een keer of 8 gebruikt per jaar, mooie investering volgens mij.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

Originally posted by kokkie
                    Maar het voordeel van zelf een setje hebben is dat hij stiekum door het jaar heen toch vaker uit de kast komt.
                    Ken ook zo'n groepje gasten dat zelf wat spullen gekocht heeft voor de carnaval en er daarna nog een paar jaar wat in geïnvesteerd hebben en dan wordt het naast de carnaval toch nog wel een keer of 8 gebruikt per jaar, mooie investering volgens mij.
                    Kan het zijn, wat ik alleen probeerde te zeggen is dat de kwaliteit van zo'n set dan niet snel in de buurt komt van een gehuurde set

Back-on... TS is volgens mij ook al voorzien, dus..
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Nisse
                      • Jul 2005
                      • 9

Inderdaad, een eigen set komt niet overeen met een huurset. Maar het is voor een carnavalgroep he. Het moet niet DE grote kwaliteit zijn.

Ik koop liever dit jaar iets minder maar investeer ons geld in iets wat we de volgende jaren ook nog kunnen gebruiken. Al het geld dat ik aan huren geef daar heb ik de volgende jaren niets meer aan.

Het zal dan wel een paar jaar duren voor we hebben wat we willen, maar we komen er wel.

Ondertussen hebben we 8 x full range dubbele 15" kasten gekocht met DAP versterkers. Dit speelt niet echt zo heel hard, maar we kunnen wel het geluid verdelen over de volledige carnavalwagen. En dat vind ik toch ook wel tof.

Nisse

Comment

Working...