Lichtbakken maken. Tekeneningen, ideeen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

citaat:Geplaatst door DeAl

citaat stefan90kauw
    citaat:2 stobo'tjes uit elkaar halen er in proppen
    Je bent toch niet van plan om de strobo's uit hun behuizing te halen?
    Zo ja, AFBLIJVEN! -> levensgevaarlijk vanwege de aanwezige hoogspanning in die dingen!
    2 strobotjes alleen het kapje eraf..

dat kan toch wel? Of moet ik dan alsnog goed uitkijken.
    ik denk dat als ik ze met kappie derin douw dat het dan iets lastiger word om te bevestigen.
    maar van de andere kant...als ik ze er zo instop en vast zet
    en aan de bovenkant een opening maakt (die afgesloten kan worden)
    dan kan ik ze zo los schroeven voor eventueel lampie kapottie offeehm.. onderhoud of dergelijke. Die refelctoren zal je er zo uit kunnen draaien.

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

als je bij een strobo een kappotte strobopipe hebt moet je ook opletten hoor
      over welke strobotjes hebben we het eigenlijk?
      exit night into LIGHT

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

hallo hier misschien een idee? http://www.licht-geluid.nl/forum/top...rms=danspodium kijk goed naar een aantal foto's bij onduidelijkheden laat maar horen.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• stefan90kauw
          • Jun 2005
          • 189

citaat:Geplaatst door stekelvarke

als je bij een strobo een kappotte strobopipe hebt moet je ook opletten hoor
          over welke strobotjes hebben we het eigenlijk?
          Het gaat om die kleinste dingetjes...

15 watt ofzo.. hoeft helemaal niet sterk. maja..ik moet ze wel hebben

citaat:Geplaatst door Tfproductions

hallo hier misschien een idee? http://www.licht-geluid.nl/forum/top...rms=danspodium kijk goed naar een aantal foto's bij onduidelijkheden laat maar horen.
          Bedankt voor je reactie. maar het is niet het soort lichtbak dat ik wil maken. Sorry

Comment

• stefan90kauw
            • Jun 2005
            • 189

En ja hoor!! we hebben bingo!!

een dubbelpost...

mag ik nu door voor de mac500?? []

naja..

ehm kheb met paint simpel plaatje gemaakt:
            Geel = Strobo
            Rood = Reflectoren

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

nee dat heb ik begrepen, maar deze kun je ook vele malen kleiner bouwen natuurlijk, waar ik je op wilde wijzen is de techniek die erachter zit. kijk dan vooral na de foto's van de achterkant. Om zo veilig een lichtbak te maken. Gebruik van kabelgoten, spatwaterdichte/ of nog beter waterdichte contacten, fittings enz.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• stefan90kauw
                • Jun 2005
                • 189

nee dat heb ik begrepen, maar deze kun je ook vele malen kleiner bouwen natuurlijk, waar ik je op wilde wijzen is de techniek die erachter zit. kijk dan vooral na de foto's van de achterkant. Om zo veilig een lichtbak te maken. Gebruik van kabelgoten, spatwaterdichte/ of nog beter waterdichte contacten, fittings enz.
                zie plaatje

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

uit dat plaatje wordt je ook niet veel wijzer

Comment

• stefan90kauw
                    • Jun 2005
                    • 189

wat wil je hebben dan?

Zo zullen ze er wel uit gaan zien die layout zeg maar

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

ok als jij het zo duidelijk vind, dan wens ik jou veel succes met het bouwen, en sterkte met het aansluiten en mogelijk het veroorzaken van kortsluiting. Let op waar je mee bezig bent, spanning boven de 45 volt is erg gevaarlijk.

Comment

• stefan90kauw
                        • Jun 2005
                        • 189

ok als jij het zo duidelijk vind, dan wens ik jou veel succes met het bouwen, en sterkte met het aansluiten en mogelijk het veroorzaken van kortsluiting. Let op waar je mee bezig bent, spanning boven de 45 volt is erg gevaarlijk.
                        zeg dan gewoon ffies wat je wilt zien dan.
                        Ik wil eigenlijk over alles een tekeningtje hebben zeg maar.
                        Zodat er definitieve plannen komen

Comment

• dj_bob
                          • Aug 2005
                          • 112

ik heb laats ook een lichtbak van wat resthout gemaakt:

zo ziet het er niet zo mooi uit maar in het donker heeft hij in kleinere ruimtes veel effect.
                          ik had nog zo'n lichtorgel staan, eigenlijk heb ik hier gewoon een kist omgebouwd.
                          het voordeel wat dat de controller met ingebouwde micro bij het lichtorgel zat en dus hoefde ik deze niet te kopen en hoefde ik ook niet te prutsen met kabels.
                          controller:

ik hoop dat je hier wat aan hebt!
                          Groetjes,
                          Bob
                          p.S. hij is nog niet helemaal af want ik moet hem nog een keer verven.[]

Comment

• bikemouse
                            • Apr 2003
                            • 5

ik heb ook zo iets gebouwd van wat multiplex en par38 80w 30graden lampen.

materiaal is allemaal voor niks gekregen dus niet schrikken van de gebruikte 5x2,5mm2 rubber.

stekkers zijn 5 polig wieland zeer goedkoop (weet niet of ze nog bestaan/te koop zijn??) zijn in ieder geval geschikt voor 230v. 3 lampen zijn 3x een fase en 1 gezamelijke nul aarde is over mag je eigenlijk niet voor iets anders gebruiken maar voor de hobby zou het wel kunnen voor een 4de lamp of strobo MAAR HET MAG OFFICIEEL NIET

heb 2 van deze houten kasten en nog 1 balk met 3 bouwlampen erop met kleurfolie ervoor.

aansturing door een lichtorgel geval (1000w per kanaal max) wat je normaal moet aansluiten op een luidspreker uitgang, dus zonder ingebouwde mic.
                            ik heb deze aangesloten op een klein draagbaar radio met een aux ingang die ik aanstuur vanuit mijn pa mengtafel. verder kan ik de kabels doorlossen op de houten kasten en heb 2 uitgangen op de aansturing.

heb dit wel eens gebruikt op de carnavalswagen en nog nooit een kapotte lamp gehad!!! (dit had ik van te voren niet verwacht)

misschien heb je hier wat aan, of iemand anders die dit voor de hobby wil maken en het niet teveel mag kosten. voor echte klussen zou ik hier niet mee durven aan te komen dat zeg ik wel ff erbij!!

groetjes,

Bikemouse

Comment

Working...