Mixer naar Mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarvinDee
    • Apr 2005
    • 22

Mixer naar Mixer

Hai,

Vraagje:

Stel je hebt een muzikant die zelf een kleine mixer meeneemd en daar misschien effecten op heeft en dat zelf wil regelen. Hoe kan je dan vanaf dat mixertje het beste aansluiten op je PA? Ook omdat de meeste kleine mixertjes Jack outputs hebben, is dan een simepel kabel van jack naar XLR genoeg? Hoop dat ik een beetje duidelijk ben
    zo!

En waar moet je op letten zodat je geen te hoge output krijgt van het mixertje, omdat ik dit ooit heb willen proberen, maar dan met een behringer 8 kanaals naar een Allen and Heath 16 kanaals, met weinig succes omdat hij veels teveel in het rood ging...

Alvast Bedankt!

Marvin
    Watt?
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Hoi,

even uitgaand van dat zijn mixer ondanks jack out, gebalanceerd is, gewoon een verloopje maken van gebalanceerde jack naar gebalanceerde XLR. Wel zul je waarschijnlijk twee kanalen moeten opofferen (denk aan je PAN !), of jouw tafel heeft een gebalanceerd stereo kanaal ? Dat laatste zou het mooiste zijn, scheelt je weer een kanaal...

Wat het rood uitsturen betreft, is dat aan de muzikant met zijn eigen tafel. Zorg ervoor dat zijn tafel netjes 0db uitstuurt en dat jij dmv je gain regeling de input ook netjes op 0 db zet, Dan zou het volgens mij verder goed moeten gaan....

Succes !
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

Desnoods een DI ertussen

Comment

Working...