Set voor bands

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

En heeft er iemand al een oplossing om de drummer op een goede manier via de hoofdtelefoon van monitor te voorzien? Daar zit nog een 'gat' namelijk.
    Er zijn mensen die er op tegen zijn om deze oplossing toe te passen, maar ik drum zelf ook, en ik heb zelf gemerkt dat als je een beetje iets nuttigs wil horen op de monitor alles zo hard staat (vanwege het van nature al niet al te geringe volume van het drumstel zelf) dat je oren er niet heel blij van worden. De hoofdtelefoon heeft ook al een demping, want ook erg fijn is voor het verder bestaan van je oren. Daarnaast weet je zéker dat je een ander instrument goed kunt horen, omdat je nooit last hebt van feedback, wat bij de floormonitors wel eens vervelend kan zijn (als het dus wat harder moet). Mochten er drummers persé niet de hoofdtelefoon willen gebruiken moeten ze maar een monitor 'lenen' van de andere muzikanten voorlopig.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

dé drum koptelefoon is de beyerdynamic DT770 M.

De koptelefoon die altijd heel blijft en vrij universeel is de beyerdynamic DT 150.

Met beide kun je bijna niet fout
      lekker belangrijk!

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

citaat:Geplaatst door showband

dé drum koptelefoon is de beyerdynamic DT770 M.

De koptelefoon die altijd heel blijft en vrij universeel is de beyerdynamic DT 150.

Met beide kun je bijna niet fout
        Zoals je kunt zien in het lijstje heb ik al wel de koptelefoon, maar nog niet de manier om deze gebalanceerd aan te sluiten. Dus een soort omgekeerde DI-Box zeg maar.

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Je moet een headphone-amp hiervoor gebruiken, met een normaal lijn-signaal (dat je uitstuurt van de tafel) gaat hij nooit hard genoeg spelen. Deze amps zijn te krijgen voor studio-gebruik, maar dan meestal wel 4 kanaals of zo. Je kunt ze ook erg makkelijk zelf maken (effe googlen voor schema's).

Viel sjpass
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• SjoerdOptLand
            • Jul 2003
            • 261

Ik ben niet zo gecharmeerd van de Behringer Ultra-DI (de duo-versie vooral). Beide zijn een beetje ruiserig en scheiden niet altijd voldoende (toch nog brom). Ik heb goede ervaringen met de passieve DI's van IMG Stageline (Monacor): oerdegelijke kastjes, geen gezeur met fantoom of batterijen. Zie:

Groetjes,
            Sjoerd

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand

Ik ben niet zo gecharmeerd van de Behringer Ultra-DI (de duo-versie vooral). Beide zijn een beetje ruiserig en scheiden niet altijd voldoende (toch nog brom). Ik heb goede ervaringen met de passieve DI's van IMG Stageline (Monacor): oerdegelijke kastjes, geen gezeur met fantoom of batterijen. Zie:

Groetjes,
              Sjoerd
              Ik heb zelf wel ervaring met de Ultra DI, maar dan wel gewoon de enkele. Van brom en ruis merk ik echter weinig. Qua prijs schelen die IMG Stageline's niet zoveel met de Ultra DI van Behringer, maar misschien hebben er meer mensen hierover iets te zeggen. Ik weet ook niet of een passieve DI voldoet? Van batterijen heb ik geen last, want de GL2400 beschikt natuurlijk over fantoomspanning per kanaal te regelen.

Ik heb op internet naar de EV Gladiator Set gekeken, is wel 1000 euro duurder dan de set die er nu staat (inclusief versterkers). Ook zag ik van HK de HK Audio Elias PX Set... is dat iets? Ik kan altijd gaan beluisteren, maar als mensen van tevoren al een voor- of tegenargument hebben is dat altijd handig. Of zijn er andere mooie systemen van rond de 3000 euro? (Inclusief versterkers).

Comment

• NIVA
                • Apr 2004
                • 62

Geen problemen met de Behringer Ultra-DI, alleen jammer dat de dubbele versie niet stereo en met doorlus tegelijk te gebruiken is.
                Moet je hem weer gaan ombouwen[]
                If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

citaat:
                  Ik heb op internet naar de EV Gladiator Set gekeken, is wel 1000 euro duurder dan de set die er nu staat (inclusief versterkers). Ook zag ik van HK de HK Audio Elias PX Set... is dat iets? Ik kan altijd gaan beluisteren, maar als mensen van tevoren al een voor- of tegenargument hebben is dat altijd handig. Of zijn er andere mooie systemen van rond de 3000 euro? (Inclusief versterkers).
                  Heb zelf ook goede ervaring met de gladiator set. Alleen jammer dat er stof op zit. Voor jullie toepassing niet erg maar als je er vaak mee gaat zeulen minder.
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

citaat:
                    Heb zelf ook goede ervaring met de gladiator set. Alleen jammer dat er stof op zit. Voor jullie toepassing niet erg maar als je er vaak mee gaat zeulen minder.
                    De bedoeling is wel dat er vaak mee gezeuld gaat worden. Er is geen vaste locatie waar de spullen gebruikt gaan worden.

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Ow ik heb even verkeerd gelezen. Dagt dat het maar voor 1 jeugd kerk was. Naja ik vind het nadeel aan die EV's dat er plastiek soothoeken opzitten. Tsja er zijn meerdere systemen met stoffe bekledening. Ik ben hier niet zo fan van.
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• 4uss
                        • Aug 2005
                        • 578

Goed... ik twijfel nog steeds over de speakers. Ik ga maar eens kijken of ik de HK ELIAS ergens kan beluisteren. De EV's zitten toch wel boven het budget.

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Voor de koptelefoon voor de drums. Kun je kijken naar een Samson S-monitor. Een klein kastje waarop de drummer dan zelf ook nog het volume kan regelen. En aansluiten gewoon via een gebalanceerde jack dus ook daar geen probleem.

Ik ben zelf ook bezig met de aanschaf van een HK Elias PX setje. Ik vind dit klankmatig zeer goed, voor het budget. Let wel op dat je de nieuwe PX versie van de Elias set koopt, want de eerste Elias vind ik beduidend minder, zeker voor live toepassingen

Comment

• Koert
                            • Nov 2002
                            • 86

Waarom geen digitale mixer?
                            Dan heb je meteen EQ's op alle uitgangen. Ook handig voor de monitor groepen! Dynamics op alle kanalen en FX-en!

Heb zelf goede ervaringen met de 01V/96. Kun je ook meteen uitbreiden naar 24 inputs met de adat i/o. Je kunt er zelfs 32 inputs van maken met een uitbreidingskaart.

En als je toch zelf kabels gaat solderen, waarom dan zelf geen multi maken?

Groeten, Koert

Comment

• Koert
                              • Nov 2002
                              • 86

En dan nog...

Ik zou voor de drummer geen DT770 kopen. Gaan namelijk niet hard genoeg! Kunt beter een ProDJuser SPL 127 MKII kopen (59 Euro). Deze klinkt niet erg mooi maar sluit goed af en gaat heel erg hard!

Groeten, Koert

Comment

• GoTMoRe
                                • Aug 2005
                                • 350

En zo worden we met zn allen nog eens stokje doof.. Voornamelijk de drummer dan..
                                lala..

Comment

Working...