vragen ivm pa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poll
    • Dec 2005
    • 3

vragen ivm pa

Hallo,
    Ik zou is willen weten of ik d.i. boxen nodig heb om een 2-kanaalsmixer te versterken?
    En nog een vraagje: is het mogelijk om een drumstel te versterken met 3 microfoons (kick,snare,overhead)??
    Ik had gedacht om hiervoor shure SM57 te gebruiken. Ik vroeg me ook af waar je een set met shure microfoons kan kopen... (online??)
    Tenslotte, weet er iemand een degelijk mengpaneel (min. 12 kanalen) aan een mooie prijs (max. 600 eurokes).

Als je me kan helpen ben ik je daar heel dankbaar voor..[8)] CIAO

• Funkmaster
    • Dec 2004
    • 204

alvast beginnen met maar 1 thread hierrond maar goed...

wat bedoel je met 'een 2-kanaalsmixer te versterken'? Bedoel je de mixer naar een versterker? in dat geval hoeft dit niet. Bedoel je de mixer naar een andere tafel? Dan is het misschien wel handig voor wanneer je een lange afstand moet overbruggen. Voor kortere afstandjes zou ik het dan weer niet doen. Misschien wat meer informatie hierrond?

Drum kan je gerust met 3mics versterken. De SM57 kan je zeker en vast gebruiken voor de snare/HH mee te nemen. Voor de kick en overhead zou ik toch proberen iets anders te nemen. Kick is eventueel nog te doen met SM57 indien je niets anders hebt. Maar voor overhead zou ik toch proberen een condensator te nemen. AKG C1000 of Shure SM81 zou al goed zijn.

Voor de mengtafel moet je eens goed rondkijken. Ik ben een soundcraft spirit folio SX tegengekomen voor 300 euro. was nog niets aan en goed onderhouden. Steek er je tijd in en je vind heus wel iets...
    It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• poll
      • Dec 2005
      • 3

Alvast bedankt voor de reactie!
      Die 2kanaals mixer is bedoeld voor de dj (die gebruikt een 2-kanaalsmixer en 2 draaitafels). Dat mixertje moet aangesloten worden op het front-mengpaneel... mijn vraag was: gebruik ik hiervoor d.i. box?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

citaat:Geplaatst door poll

Alvast bedankt voor de reactie!
        Die 2kanaals mixer is bedoeld voor de dj (die gebruikt een 2-kanaalsmixer en 2 draaitafels). Dat mixertje moet aangesloten worden op het front-mengpaneel... mijn vraag was: gebruik ik hiervoor d.i. box?
        Voor 2 meter is het niet de moeite. Mocht je langere afstanden moeten overbruggen, dan zou ik idd 2 DI'tjes bij de DJ neerleggen en gebalanceerd verder gaan naar de tafel.

Je kan zeker een drumstel versterken met 3 microfoons, alhoewel ik zelf altijd dan 2 overheads en 1 kick pak, maar dat hangt ook af van wat voor muziek er wordt gespeeld.

Shure is inderdaad online te kopen. Lang leve Google!

Mixer: de Yamaha MG 16/6 is zeker niet onaardig om mee te starten.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Ok, mijn verhaal maar even verplaatst, houden we het centraal.

Hallo en welkom op het forum.

1. Ik neem aan dat het dan gaat om een 2 kanaals mengpaneel op een ander mengpaneel aan te sluiten?
          Je kunt ervoor kiezen om hier DI's tussen te zetten maar je kunt het mengpaneel natuurlijk ook direct koppelen. Wanneer je dit ongebalanceerd over een grote(re) afstand direct wilt koppelen dan raad ik je zeker aan om er DI's tussen te zetten zodat je signaal gebalanceerd van A naar B gaat. Heeft mengpaneel A gebalanceerde uitgangen en mengpaneel B gebalanceerde ingangen dan is een extra DI overbodig.

2. Dit kan prima. Tip, misschien dat je voor de kick nog kan kijken naar een Beta52 maar ik vermoed dat je zelf 3 SM57's hebt die je wilt inzetten. Shure (sets) is (zijn) prima te kopen, in de winkel als ook online. Neem aan dat het dan wederom om een drumset gaat?
          Zie bijvoorbeeld http://www.verkoop.licht-geluid.nl/s...incl-case.html

3. Een aardige in jou budget is dan misschien wel de Yamaha MG 16/6 FX 16-CH Mixer (http://www.verkoop.licht-geluid.nl/y...tom-power.html). Ken hem persoonlijk niet maar welke ik wel ken gaan zeker over jou budget heen.

Comment

• poll
            • Dec 2005
            • 3

bedankt voor alle uitleg!
            Heeft iemand van jullie ervaring met microfoons van 't merk DAP?

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Het merk DAP staat voor goedkoop... zowel qua prijs als kwaliteit... dan kun je beter de PG serie van Shure proberen. Ik heb geen ervaring met de microfoons van DAP (en dat vind ik niet erg jammer).

Over de Yamaha MG16/6FX kan ik zeggen dat het een leuk tafeltje is. Niet te vergelijken met 'echte' mixers, maar wel goed in zijn prijs. Het is alleen jammer dat hij snel overstuurt, en dat de line-ingangen niet echt te gebruiken zijn, omdat deze constant in het 'rood' staan als je er een cd-speler aan hangt (vanwege de -6 dB ipv 0 dB gevoeligheid). Het is handig dat er een (kleine) equalizer op zit (voor de wat goedkopere speakers zeker) en dat je een mid-sweep hebt op je microfoonkanalen. Let wel op dat de fantoomspanning op alle kanalen tegelijk aan en uit gaat, dus niet per kanaal te regelen.

Comment

Working...