Lichten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frisse
    • Aug 2005
    • 28

Lichten

Wij hebben dus nu hangen : Duomoon , 3 gekleurde moons,3 witte moons , Double Derby , Starball.

We zijn op zoek naar een nieuw licht(en) maar wete niet welke .
    In de richting van pars , scans?
    We dachten Par56 long.
    Budget: rond de 250 €
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Parren zijn de basis van je show. Kosten niet veel en er zijn bovendien ook veel complete setjes te koop (26 maart of zo ook weer PA-markt, dus veel 2e hands materiaal voor een prikkie!)

Moonflowers zou ik zo snel mogelijk doorverkopen. Een Small Mushroom of 2 erbij hebben dan nog veel meer effect. Mocht het budget het tegen die tijd toelaten: scans!

Zoek ook even naar het tig pagina's tellende topic over "hoe start ik een drive-in show" of zoiets.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1066

tja of zoek eens wat op van andere shows....wat die een beetje hebben hangen

Comment

• frisse
        • Aug 2005
        • 28

Omdat ik nog geen basisverlichting heb zou ik graag PAR56 long pakken.
        Zijn deze goed daarvoor ? of moet ik tog maar par 56 short pakken of iets anders?
        Ik zou er 4 kopen zodat ik er op mij lichtbrug 4 kan bijhangen.

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

citaat:Geplaatst door frisse

Omdat ik nog geen basisverlichting heb zou ik graag PAR56 long pakken.
          Zijn deze goed daarvoor ? of moet ik tog maar par 56 short pakken of iets anders?
          Goed genoeg waarvoor? Hangt er vanaf wat voor effect je wilt. Als je spots wilt, moet je long nemen (icm NSP-lampen) en als je een enorm lichtvlak wilt (flood) kun je shortnoses nemen (icm MFL/WFL-lampen).

Zelf vind ik longnose veel mooier, maar dat is persoonlijk.
          Mocht je nog iets meer budget erbij kunnen schrappen, dan zou ik PAR64 nemen ipv 56.

Comment

• frisse
            • Aug 2005
            • 28

Ik gebruik ze dan om bv op de dansvloer te richten zodat ik niet altijn mij effectjes moet laten opstaan.

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1066

ik zou voor longnose gaan met een spot lamp idd (nsp = narrow spot)

deze kan je mooi richten en bijvoorbeeld ook een waaier mee maken.

Comment

• BAJ productions
                • Jul 2003
                • 587

longnose zijn wel leuk maar vindt ze wel kut als je in de auto moet met die dingen. je kunt twee keer zo veel korte kwijt!

maar ja ziet er wel beter uit.

groetjes,
                Bas

Comment

• 4uss
                  • Aug 2005
                  • 578

Als je veel met de lampen gaat zeulen en ze dan in een auto moet stoppen is shortnose echt veel gemakkelijker. Zelf beschik ik over 16x Par64 met longnose, en dat is hartstikke mooi, maar de tijd dat ik met Par56-Shortnose op stap ging was wel gemakkelijker. Van ShowTec hebben ze PAR-set (let op dat je niet de PAR-38 set koopt ofzo!) en als je daar een MultiDim bij koopt heb je een mooi compact setje.
                  Zie: http://highlite.omc.net/index.php/hi...ts/stage_set_2
                  en
                  http://highlite.omc.net/index.php/hi.../multidim_mkii.

Dit zijn wel DMX-Dimmers, dus als je ook controle wilt hebben over wat ze doen zul je er ook een dmx-tafeltje bij moeten kopen, bijvoorbeeld de Lite-8: http://highlite.omc.net/index.php/hi...rollers/lite_8

Comment

• frisse
                    • Aug 2005
                    • 28

En welke kabels moet ik dan nog allemaal kopen?
                    Alleen om van de controoleer naar de dimmer?

Comment

• 4uss
                      • Aug 2005
                      • 578

En welke kabels moet ik dan nog allemaal kopen?
                      Alleen om van de controoleer naar de dimmer?
                      Je hebt DMX-kabels nodig van de Controller (de Lite-8 dus) naar de Dimmer. Hiervoor kun je microfoonkabels gebruiken, hoewel dat niet officieel is (maar bijna iedereen doet dat, zeker de mensen die Showtecspullen gebruiken). De pluggen zijn ook gewoon XLR-3 op de ShowTec aparatuur (dus microfoonaansluitingen, om een beeld te krijgen). Elke dimmer die je er bij zet kun je doorlussen vanaf de vorige dimmer (elke dimmer heeft een in- en een uitgang voor DMX).
                      Verder moet je ze 230V geven (let wel op dat één balk met 4 lampen al 1200 watt trekt, dus controleer of je een lege groep hebt en zo niet wat er verder op je groep rondhangt, zodat je zekering er niet uit gaat). 230V gaat gewoon met één stekker.

Comment

• frisse
                        • Aug 2005
                        • 28

Ik heb de t 4 balk besteld plus 4 parren .
                        Ik ga later een controller bijkopen ( ivm budget)
                        ik ga nu de balk wrs in sound mode laten lopen

Comment

• 4uss
                          • Aug 2005
                          • 578

Ik heb de t 4 balk besteld plus 4 parren .
                          Ik ga later een controller bijkopen ( ivm budget)
                          ik ga nu de balk wrs in sound mode laten lopen
                          Ik heb zelf twee T4's met PAR64 (500W) parren er aan. Eigenlijk is dat niet helemaal een goede oplossing, want boven de 300W per kanaal
                          beginnen ze ontzettend te storen op het lichtnet (en dus op het geluid, ookal zit dat op een andere fase... 3e harmonische op de 0 lijn e.d... nogal electrotechnisch). Twee andere fourbars hebben gewoon een ShowDim MKII, is nog goedkoper ook, en heeft minder last van dat probleem. Het is ook niet voor niets dat de T4's in Europa gekeurd zijn voor max 6A totaal (en niet de 20A in China:P).

Maar omdat je er vermoedelijk alleen Par56 aan hangt zal het geen problemen geven, tenzij je er ook 500Watt lampen in zet, maar dat vermoed ik niet.
                          De sound-to-light functie vind ik redelijk triest, maar ik gebruik de barren ook niet in disco's of party's dus dat schiet voor mij niet op. Zit je ergens waar je baslijn altijd mooi doorloopt en je wilt daar ook je licht op laten reageren dan moet dat lukken

Veel plezier met je nieuw aanschafte apparatuur!

Comment

• gnmixing
                            • Feb 2004
                            • 214

citaat:Geplaatst door BAJ productions

longnose zijn wel leuk maar vindt ze wel kut als je in de auto moet met die dingen. je kunt twee keer zo veel korte kwijt!
                            Hoe doen meeste van jullie het dan wél?
                            We hebben idd gemerkt dat zo moeilijk te stapelen en te vervoeren zijn zonder ze te beschadigen.
                            We zijn van plan een aanhangwagen te kopen met vaste structuur, zijn hier praktische oplossingen mogelijk om Tbars met PAR64 veilig te vervoeren?

Greetz,
                            GNmixing
                            En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1066

je kan natuurlijk een stalen frame kopen of zelf maken waar je je parren inhangt (de naam is me effe ontschoten) nadeel is dat het vaak wat meer ruimte inneemt

EDIT door techniek mod:
                              Over vervoer gaan we het hier NIET hebben, daar lopen diverse topics over.
                              Zoek maar eens op "meatrack"

Comment

Working...