Welcome to the interactive world of Behringer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LSD
    • Jul 2002
    • 152

Welcome to the interactive world of Behringer

In een jeugdhuis waar ik een beetje licht bij ging hangen een Behringer Ultra-dinges DSP9024 tegengekomen die bovenstaande tekst op z'n display geeft, en das meteen ook alles wat dat ding doet.
    Mensen van het jeugdhuis vroegen of ik misschien iets van dat ding kende, zij kregen hem zelf ook niet aan de praat...
    Reageert op geen enkele toets, geluid gaat er gewoon onveranderd door.
    handleiding werd ik ook geen steek wijzer van...

Iemand ervaring mee??

ding komt uit duitsland, dus beetje lullig om em terug te sturen als het een of andere beveiliging of setup gedoe blijkt te zijn[:I]
    ----------------------------------------------
    Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Lijkt dus alsof 'ie niet door zijn opstartprocedure komt. Mogen ze dat woordje "interactief" ook wel achterwege laten...
    Ik heb zo'n vermoeden dat de storing zich in de EEPROM's bevindt. Toch maar het apparaat opsturen denk ik, of even contact met Behringer opnemen.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

Staat die soms al aan als je de stekker in het stopcontact drukt, dit doet die bij mij namelijk ook als ik dat doe moet hem eerst weer een keer aan en uit zetten dan reset die zich(heb het hier dan wel over een dsp8024 maar de basis is het zelfde).Je kunt het proberen lukt dit niet dan had ik hem gewoon opgestuurd.groeten Arjan

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

De EPROM voor dit apparaat kun je ook zelf bakken, op de site van Behringer staan de binaries. Ik dacht dat er een 27C512 inzat.
        U x I = Boem.

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Gelijk maar een 28F010 in zetten dan!
          SR20DET

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Via de internationale Behringer-site ff contact opnemen. Vervolgens zul je 'm naar het Nederlandse Service Centre in Alkmaar (uit mn hoofd) moeten sturen.

Wees opgepast: ons Service Centre staat bij mij niet bekend als een bedrijf dat vlot wil werken.

Comment

• Pino
              • Jul 2002
              • 390

LSD,
              Zij fungeren als service center van Behringer in Belgiƫ, als je met hen contact opneemt helpen zij je vast verder.

Ik heb hiermee een correcte ervaring, dus deftige service.

Groetels,
              Pino
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• LSD
                • Jul 2002
                • 152

Zal het "mededelen" aan de "heren" van het jeugdhuis...
                Heb er verder zelf niks mee te maken, passeerde toevallig op m'n pad
                in ieder geval bedankt voor de tips

(en EPROMS "bakken" is niet m'n specialiteit... eitjes daarentegen
                Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby

Comment

• dj_bob
                  • Aug 2005
                  • 112

misschien een stomme vraag maar wat kun je met zo'n ding?
                  ik zag er laats eentje staan en ik had geen flauw idee wat het was...

Comment

• Aart Rietveld
                    • Aug 2004
                    • 189

Ik las juist op een ander forum over precies hetzelfde probleem.
                    Op dit forum werd door vrijwel iedereen gewezen op een interne backup-batterij die leeg zou zijn bij dit "effect".

Comment

• Karst
                      • Nov 2005
                      • 29

Als je het over een backup batterij hebt, heb je het over RAM geheugen dat in staat word gehouden, als daar na inschakelen "rare" niet te begrijpen informatie instaat voor het apparaat, zal die niet doorstarten, dan helpt misschien het soft-resetten (misschien een routine die het RAM opruimt). Wel vreemd overigens dat je daarvoor de aan/uit knop zou moeten gebruiken (meestal schakelt die alleen de stroom in of uit, en dat zou hetzelfde zijn als een stekker in en uit het stopcontact). Misschien is er een schakelingetje aanwezig om de batterij te controleren. Ziet de processor bij het opstarten/initialiseren, dat dat batterij'tje leeg is, dan "hangt" het apparaat (Domme programmeerconstructie - komt te vaak voor in opgeleverde software in apparatuur). Waarschijnlijk zullen dus alle gegeven oplossingen wel werken: Resetten, batterij vervangen of Eprom herprogrammeren (hoop voor je dat het dan een Eprom is en niet gewoon een (goedkoper) ROM geheugen). Succes ermee in ieder geval!

Comment

Working...