welke nieuwe topkasten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frisse
    • Aug 2005
    • 28

welke nieuwe topkasten?

Ik heb dus de 2 subs van behringer ( b 1800x ) . Ik zou daar nu 2 nieuwe toppen op willen kopen . Zou ik de B1520 PRO van behringer kopen of heeft iemand anders nog sugesties?Ik zat ook te denken aan de jb Vibe 12 of Vibe 15 .
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

citaat:Geplaatst door frisse

Ik heb dus de 2 subs van behringer ( b 1800x ) . Ik zou daar nu 2 nieuwe toppen op willen kopen . Zou ik de B1520 PRO van behringer kopen of heeft iemand anders nog sugesties?Ik zat ook te denken aan de jb Vibe 12 of Vibe 15 .
    Luisteren gaan.. Denk niet dat veel mensen al weten hoe die Behringer's klinken, zal stuk mooier zijn om bij een merk te blijven (qwa speakers)
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• frisse
      • Aug 2005
      • 28

Mooier qua uitzicht?Maar mij doet het niets dat er bv Vibe topjes bijzijn hoor.Zijn er hier enige met ervaringen met de Vibes.Of met andere toppen die aan te raden zijn.Enja er is hier nerges een winkel in de buurt om te luisteren dus vraag ik het hier .

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Mooier qua uitzicht?Maar mij doet het niets dat er bv Vibe topjes bijzijn hoor.Zijn er hier enige met ervaringen met de Vibes.Of met andere toppen die aan te raden zijn.Enja er is hier nerges een winkel in de buurt om te luisteren dus vraag ik het hier .
        Jou niet, eventueel de klant wel?

Hoe dan ook, even luisteren gaan ja.. Ik vind zowieso dat wij nooit voor jou kunnen zeggen welke keuze je maken moet.
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• frisse
          • Aug 2005
          • 28

Ik ziu gewoon graag wete of de vibe beter is dan de behringeer topjes?Heeft iemand ervaringen met 1 van deze 2 ???

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

ik heb hier een demo staan van de VIBE15 en die klinkt lekker hoor !!!

Vindt de prijskwaliteit verhouding erg goed van de Vibe serie !

Je kunt ze komen beluisteren ( Breda )

De Vibe15 kun je zonder problemen fullrange gebruiken wil je meer een top op je sub dan is de VIBE12 ZEKER een aanrader !!!!

Bij goed zoeken vindt je de speakers voor 256,50 ( vibe15 ) en 206,25 ( vibe 12 )

heb je interesse in mijn vibe15 pm te komen luisteren kan ik je dit aanbieden maar ik weet niet of het in de buurt is !

Comment

• frisse
              • Aug 2005
              • 28

Nee gaat moeilijk gaan want woon in vlaams brabant.
              Maar denk je dat de Vibe 15 ook goed zal gaan als top op men behringer b1800x?
              http://www.behringer.com/B1520-PRO/index.cfm?lang=ENG ik denk da ik tog voor deze zal gaan.goede keus?

Comment

• dj bobo
                • May 2003
                • 155

Voordeel 15"

Zoals al eerder in deze topic is gezegd is de 15" versie van behringer en jb systems ook goed te gebruiken als stand-alone (dus zonder baskasten. Ben je van plan om af en toe zonder baskasten te draaien, dan zou ik dus voor de 15" gaan. Deze hebben een betere bassweergave.

Nadeel 15"

Een 15" vind ik persoonlijk minder mooi klinken op een 18" dan een 12" op een 18". Er zijn bepaalde frequenties die in de combinatie 15" + 18" oververtegenwoordigd zijn. Deze kun je makkelijk wegwerken met een eq, maarja.. een eq kost ook geld.

Als je genoeg geld hebt zou ik de 15" nemen met een eq. Je hebt met deze 15" een mooie stand-alone speaker, die ook lekker klinkt (met een eq) op je baskisten. De vraag is nu dan nog; neem je Behringer of Jb-systems.
                Ik zou voor behringer gaan.
                - Deze speakers zullen waarschijnlijk beter samen klinken, omdat ze
                van dezelfde fabrikant komen.
                - De set is makkelijker te verkopen

Maar het allerbelangrijkste is dat je het zelf goed vind klinken. Neem de uitspraken in dit topic mee in je overweging, maar laat ze niet doorslaggevend zijn. Je moet een keuze maken waar jezelf achterstaat. Ga dus zelf eerst luisteren bij een winkel die beide luidsprekers verkoopt en ga op je eigen oren af! Probeer met die winkel te regelen dat je evt je eigen b1800's mee kan nemen om een goed totaalbeeld te krijgen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad...

Mvg Bob

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

citaat:Geplaatst door dj bobo

Voordeel 15"

Nadeel 15"

Een 15" vind ik persoonlijk minder mooi klinken op een 18" dan een 12" op een 18". Er zijn bepaalde frequenties die in de combinatie 15" + 18" oververtegenwoordigd zijn. Deze kun je makkelijk wegwerken met een eq, maarja.. een eq kost ook geld.

Ik weet niet wat voor setje jij dan beluisterd heb.
                  maja over smaak valt niet te twisten.

Ik zou zeggen: ga luisteren!!!!
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• frisse
                    • Aug 2005
                    • 28

Maar als jullie moesten kiezen welke zou je dan pakken?
                    Ik denk dat ik voor de http://www.behringer.com/B1520-PRO/index.cfm?lang=ENG ga gaan.

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Maar als jullie moesten kiezen welke zou je dan pakken?
                      Ik denk dat ik voor de http://www.behringer.com/B1520-PRO/index.cfm?lang=ENG ga gaan.
                      Luisteren gaan.

Dit is al de 2de keer dat je dit vraagt, en niemand zal echt ervaring ermee hebben.
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• frisse
                        • Aug 2005
                        • 28

Ik heb dus als mijn twee toppen nog DAP MC 12.
                        Ik heb dus besloten om de behringer topjes te kopen http://www.behringer.com/B1220-PRO/index.cfm?lang=ENG ik denk de 12 inch omdat die beter speelt op een 18 inch.Hopelijk is het verschil goed te horen tov mijn nieuwe topjes

Comment

• Drive inn tnt
                          • Sep 2003
                          • 1082

Ik heb dus als mijn twee toppen nog DAP MC 12.
                          Ik heb dus besloten om de behringer topjes te kopen http://www.behringer.com/B1220-PRO/index.cfm?lang=ENG ik denk de 12 inch omdat die beter speelt op een 18 inch.Hopelijk is het verschil goed te horen tov mijn nieuwe topjes
                          12" beter op 18" dan een 15" is over het algemeen gel*l.
                          Hangt heel erg af van het systeem. Ga nou eerst maar is luisteren.
                          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• dj bobo
                            • May 2003
                            • 155

Over het algemeen kan het best gelul zijn dat en 15" slechter klinkt op een 18". Bv. Powermax 5 is ook 15" op 18" en dit set klinkt zeker goed. Maar bij de oude Behringer vind ik wel dat de 12" beter op een 18" past. maarja... ieder zijn eigen mening natuurlijk

Comment

• padoog
                              • Oct 2005
                              • 68

Ik zou persoonlijk voor de B1220 gaan,
                              Heb zelf ook 4 van deze jongens op 4 B1800X bassen staan.

En ik vindt het zéér goed klinken (als je kijkt wat het kost).

En inderdaad, de B1220 klinkt beter op een B1800X dan een B1520.

Als je een beetje goed zoekt, kun je ze voor 189 euro p/s kopen.

Comment

Working...