dmx terminator: waar te koop?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_bob
    • Aug 2005
    • 112

dmx terminator: waar te koop?

Beste forumleden,
    Ik heb een showtec firestorm rotoscan in oktober gekocht.
    Ik ben nu van plan om hier een scancontroller voor de kopen:
    de JB Systems SM 1612 Scanmaster.
    Aan het einde van de dmx kring heb ik dus hoogtwaarschijnlijk een terminator nodig... nu heb ik geen enkel idee waar ik deze kan kopen omdat ik niet zie zitten om deze zelf te maken.
    Heeft iemand een idee waar in zo'n terminator kan kopen?
    Groetjes en alvast bedankt!!
    Bob

P.S. ik heb het forum en webshop van J&H al doorgezocht!
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Bij new-line: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12694

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Heej Bob,

maak je er maar niet druk over, ook zonder therminator gaat het uitstekend werken. alleen wanneer ja veel verschillende fixtures achter elkaar gaat zetten of in ingewikkelde dmx-kringen of met heel lange lijnenn ga je hieraan voordeel krijgen.

met 1 dmx-app ga je hier nix van merken
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• dj_bob
        • Aug 2005
        • 112

Dankje!

Comment

• Nielsken
          • Oct 2005
          • 76

en zo moeilijk is het echt niet om het zelf te maken

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Ik ben ook terminators van 20 euro tegengekomen!!!

Wat wordt er moeilijk over gedaan? In plug à 1 of 2 euro en een weerstandje van 10 cent. In elkaar solderen en klaar!

Comment

• dj_bob
              • Aug 2005
              • 112

en wat dan als je nog niet kan solderen?
              dan zul je er toch een moeten kopen of laten maken

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Neem een 3-of 5-polige XLR connector (naargelang je bekabeling en aansluitingen uiteraard) en soldeer daarin een 120 Ohm weerstand (te koop bij elke elec. boer), dan ben je tenminste voor een paar centen klaar.

Succes ermee!
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• BAJ productions
                  • Jul 2003
                  • 587

tja maar ja hij kan niet braden. maar misschien als je zet wat je nodig heb bij de electro boer dat die ze wel in elkaar braad voor je. als je hier in de buurt woont doe ik het zo voor je maakt me niet uit.
                  groetjes,
                  Bas

Comment

• Max
                    • Feb 2003
                    • 680

Als je niet kunt solderen bestel je hem toch gewoon bij New-line?

Voor die € 5,- hoef je het echt niet te laten!

Comment

• Studio Moved
                      • Dec 2004
                      • 75

als je niet kunt solderen probeer je het gewoon toch, misschien gaat het vlotter dan je denkt!

voor de prijs van de grondstoffen hoef je het niet te laten en je kent ongetwijfeld wel iemand die een soldeerbout heeft die je mag lenen!

ik dacht ook het niet te kunnen en heb toch zelf een perfect werkende dmx-tester gemaakt.

tip: als je gesoldeerd hebt silicone in je bushing spuiten om te vermijden dat de beentjes van je weerstandje elkaar gaan raken.

als je nog een extra weerstandje koopt en een bipolaire led kun je zeer goedkoop en dmx-tester maken!

mail maar ff als je schema nodig hebt!

grtz
                      Studio Moved

Comment

• Radar
                        Moderator
                        • Jul 2002
                        • 890

De vraag was:
                        Heeft iemand een idee waar in zo'n terminator kan kopen?

Over het wel niet gebruiken van een terminator zijn al zat discusies geweest
                        Ik doe niet aan bijgeloof.
                        Dat brengt ongeluk.

Comment

• Spekkie
                          • Dec 2005
                          • 41

Haloa!,
                          Ja eigenlijk stelt het echt niks voor :-), de Male XLR kost je 2.5€ en het weerstandje 0.25€ (120 ohm, 0.5w) gewoon solderen tussen pen 2&3,
                          Solderen is in begin effe kloten, maar na een paar dingetjes lukt het meestal wel vlot, altijd zorgen dat je bout schoon is (als hij donkere plekken op de punt krijgt, of je tin rolt er af, maak hem dan schoon met een natte spons), wel oppassen dat je de pennetjes niet te lang verhit, want ofwel krijg je verbrande tengels, ofwel smelt de xlr een beetje in met als gevolg dat je pinnetje krom kan komen te staan.
                          Maarja, good luck gewoon!
                          Beter een halve signature...

Comment

• Ahmed Al Dayri
                            • Oct 2005
                            • 354

Ik smeer het boeltje (contactpunt xlr en contactpunt weerstand) eerst in met S39, werkt veel beter

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

citaat: Ik smeer het boeltje (contactpunt xlr en contactpunt weerstand) eerst in met S39, werkt veel beter
                              HEEL GOED! Dan is op minder dan twee jaar tijd alles vanbinnen lekker opgevreten door de S39!
                              Mensen leer het nu toch eens VOOR EENS EN VOOR ALTIJD:
                              Bij elektronica gebruiken we GEEN S39; ENKEL KWALITATIEF SOLDEER MET INGEBOUWDE HARSEN!!
                              S39 is voor loodgieters en aanverwanten.
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...