2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj raben
    • Nov 2005
    • 4

2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900

hallo,

wij zijn hier al druk met de voorbereidingen van carnval, we hebben zelf een 2000watt aggregaat nu zijn we vanmiddag aan het testen geweest om te kijken of de aggregaat het wel aan kon. we hebben eerst een bouwlamp van 500watt aan gesloten toen hebben we een bouwlamp en dap palladium p-900 aangesloten dit liep allemaal goed geen problemen.
    toen hebben we de dap palladium p-1600 en een dap palladium p-900 aangesloten dit ging ook goed. toen hebben we voorzichtig geprobeerd de bouwlamp er ook er bij op te doen ook dit ging goed nu is mijn vraag: wat kan er gebeuren omdat de aggregaat maar 2000watt levert en wij er wel meer watt op hebben zitten of bekijk ik dit verkeerd en moet ik niet naar het aantal watt kijken van de versterkers. en wat kan er gebeuren als de versterkers in een keer uit vallen. ik hoop dat ik dit zo goed heb beschreven. (als de mood`s het een onzin topic vinden dan moge jullie hem wel verwijderen).

al vast bedankt

mvg mathijs
  • jerre
    • Jun 2003
    • 286

als je het zo wilt gebruiken moet je eens alles volopen zetten met alles op het groepje dat je wil gebruiken (dus incl cdspelers etc). En met volopen bedoel dat je eens je bas mag laten gelden. Als alles goed gaat mag je al vrij gerust zijn. Kan 'k alleen nog maar zeggen, goed z'n olie in de gaten houden ('k veronderstel dat 't een 2taktje zal zijn)
    nu gij en dan ikke weer

Comment

• dj raben
      • Nov 2005
      • 4

het is een 4takt honda aggregaat we hebben dit een half uur gestest met de versterkers vol uit de buuren waaren niet zo blij maar het ging allemaal als je de versterker aan zetten dan hoor je de aggregaat iets terug vallen maar dat pakt ie meteen weer op we hebben even een lange verleng kabel gepakt en de aggregaat een heel stuk van de schuur weg gezet om te kijken of hij het moeilijk kreeg kwa geluid maar daar was geen sprake van ik wouw dit aleen evan na vragen niet dat er dadelijk verkeerde dingen gebeuren. heel erg bedankt voor je reactie

mvg mathijs

owja mischien leuk om te weten de versterkers stuuren het volgende aan:
      2x rw-15
      2x rw-18b

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Zou moeten lukken,

Vorig jaar hadden wij ook geen zware aggregraat, ik meen iets van 3000 Watt. Er stond een t-amp TA2400 op en een Palladium 1600 + een lichtere Inkel versterker. Stuurde aan; 2 W-Bin's, 2 JBL SF25's en twee kleine QX112 luidsprekers. Dit ging vrij goed, de aggregraat was 2 maal uitgevallen door oververhitting, dus ik was allang tevreden. Volgens jaar WEL maar het dubbele nemen..

De inschakelpiek van de versterkers vergt idd even wat van de aggregraat, bij ons ook hoorde je hem even terugvallen. Dat komt omdat bij het aanzetten van een Palladium 1600 je een Amperé piek van rond de 8 A kan krijgen, best hoog. Een bouwlamp van 500 Watt zal niet zo gek veel verbruiken.
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

je stroombron kan in theorie 9A aan dus je kunt zelf uitrekenen wat je trekt als alles volledog gebriukt wordt !

Bouwlamp van 500W trekt 2,3A dus heb je nog 6,7A over voor je geluid !

in totaal kun je dus 1474W erbij aansluiten !

( Weet niet wat die DAPM versterkertjes trekken )

Comment

• @ndrew
            • Jun 2005
            • 220

ik zou als ik jou was gewoon een zwaardere agregaat nemen voor de zekerheid want je weet maar nooit stekkertje hier stekkertje daar en dan valt het spul ineens uit en dan sta dan[V]dus doe er verstandig aan en huur een zwaardere agregaat dan hoef je je daar in iedergeval geen zorgen meer over te maken
            <laat het maar draaien>

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Zou moeten lukken,

Vorig jaar hadden wij ook geen zware aggregraat, ik meen iets van 3000 Watt. Er stond een t-amp TA2400 op en een Palladium 1600 + een lichtere Inkel versterker. Stuurde aan; 2 W-Bin's, 2 JBL SF25's en twee kleine QX112 luidsprekers. Dit ging vrij goed, de aggregraat was 2 maal uitgevallen door oververhitting, dus ik was allang tevreden. Volgens jaar WEL maar het dubbele nemen..

De inschakelpiek van de versterkers vergt idd even wat van de aggregraat, bij ons ook hoorde je hem even terugvallen. Dat komt omdat bij het aanzetten van een Palladium 1600 je een Amperé piek van rond de 8 A kan krijgen, best hoog. Een bouwlamp van 500 Watt zal niet zo gek veel verbruiken.

2x uitgevallen en dan toch tevreden, ben je dan ook snel...[|)]
              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Dikke Foaf
                • May 2003
                • 618

Al eens de spanning nagemeten?
                De frequentie zullen de amps niet zo veel last van hebben, maar het zou niet de eerste keer zijn als de spanning los naar de 250V schiet bij sterk wisselende belasting.
                Het is beter van deze aggregaten gewoon te mijden. Als dit dan toch onmogelijk is, meet altijd de spanning na (ook op vollast) en probeer hem niet te zwaar te belasten.

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

citaat:Geplaatst door speakerfreak

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Zou moeten lukken,

2x uitgevallen en dan toch tevreden, ben je dan ook snel...[|)]
                  Het had stukken erger kunnen zijn ja (aggregraat die doorbrand e.d..) maar de gehele carnaval prima doorgekomen (op die 2 x na dan) en meteen iets geleerd voor een volgende keer (meer vermogen dus..)
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

Ik plug mijn spul niet eens in op zo'n aggegraatje is vragen om moeilijkheden.vandaag en de vorige week was het gemiddeld 4 graden wat gebeurt er met de aggegraat als het 15 graden is?Wat gebeurt er naar 3 uur draaien?heb je al eens naa gemeten hoeveel verschil in volts er is als je laag eindtrap vol los gooid?We hebben met karnaval vorig jaar een 40kva aggegraat gehuurd en die kon onze bijde crest racks niet eens goed aan, eindtrappen sprongen bij zware bas passages gewoon weg in de protect, dit alles kwam omdat de aggegraat terug viel onder de 200volt(was een breneoord aggegraat, dus geen zielig ding), moet hier wel bij zeggen dat het het eerste uur wel goed ging.maar goed ik was er als ik jou was zo nooit aan begonnen je speelt met het leven van je eindtrappen.succes er mee mzzl arie

ps ik denk dat als je een iets zwaardere eindtrap niet eens aankrijgt op die aggegraat, dit is niet om het je af te branden maar om je te waarschuwwen, het zou immers jammer zijn dat je apperatuur er van kapot zou gaan.

Comment

• dj raben
                      • Nov 2005
                      • 4

ik heb de aggregaat vandaag 3 uur laten lopen op vol vermogen van de versterkers geen problemen geen terug vallende aggregaat maar ik neem geen risico aan gezien hij zon 20 tot 30 uur moet lopen koop ik er toch maar een bij 1 voor de 1600 en 1 voor de 900 en overige app

mvg mathijs

Comment

• Ahmed Al Dayri
                        • Oct 2005
                        • 354

Over wat voor prijzen praten we dan ongeveer (kopen)?

Comment

• Spekkie
                          • Dec 2005
                          • 41

Kwil wel ff der op doen wijzen, dat je de cos. fi niet mag vergeten derbij te tellen als je van die berekeningen maakt.
                          Trouwens, nermaal zit der op elke agregaat een overstroombeveiliging, (de rode pin meestal bij de kleinere) dus als het echt kritiek word valt je automaat (overstroombeveiliging) toch uit, (de motor zal nog wle verderdraaien dan, gewoon 15min wachten en pin indrukken).
                          Arie, ivm met je generator lijkt dit toch allemaal gek :-) lijkt me eerder een slechte verdeling ofwel had de motor dringend onderhoud nodig, heb tijdje trug een 12 jaar oude atlas copco (den qas 28 dacht ik) nog vervloekt, deze deed na een half uur draaien ineens iets gek met als gevold dat alles fyn zakte tot 140V. Maar voor de rest, agregaten zijn echt allemaal nog niet zo slecht voor je materiaal, de nieuwere zijn zeer goed gestabiliseerd. Heb vorig jaar nog een qas48 voor 100 pc'tjes geinstalleerd, en heb niemand horen klagen.

Maar echt een gouden regel, bezint eer ge begint, heb je er geen nodig, gebruik er geen, heb je der toch een nodig, vergeet je multimeter dan zeker niet te gebruiken!
                          Beter een halve signature...

Comment

• test12
                            • Jan 2003
                            • 901

Er zit nogal een verschil tussen 100 pc's en audio / licht.
                            Verschil in: Voeding Pc's (schakelende voedingen) en ook in het belastings patroon.

gr. Herman

Comment

• corky17
                              • Apr 2004
                              • 34

Mmm erg vreemd 2kVA en toch zoveel vermogen kunnen leveren. Zeker niet tijdens de optocht doen valt zeker uit op temp. Je kan gewoon 2000W aansluiten en P900 = ongeveer 1250W dan dus nog een P1600 en 500W bouwlamp. Ik zou zeggen da kan niet. Ik bereken hem altijd lekker ruim kost toch niet veel meer huur, maar als je koopt wordt het anders.

Computer kan er makelijk op al eens een jaartje gehad, geen punt.
                              Spanning valt alleen terug bij overbelasting, lees lager toerental. Maar het probleem zit hem in de frequentie die is niet strak 50Hz. en dat vind audio/pc niet leuk.

Maar ik heb er alles aangehangen niet gestabeliseerd en werkt perfect.

Wel de ervaring met een hoogwerker op het agregaat dat het agregaat het niet trok moesten de hydraulische pomp heel langzaam laten lopen dus rustig naar boven dan ging het maar niet vol gas.

Comment

Working...