Gewoon even een vraagje: Wat drinken jullie eigenlijk onder het werk?
Wat drinken jullie?
Collapse
X
-
drinken tijdens draaien...
misschien een red bull... maar meestal frisdrank en water. omdat de apparatuur waarmee je draait meestal wel wat geld gekost heeft en dan draaien met bier of sterke drank... niet zo
gezong
-
Hangt helemaal van de functie af die ik heb die avond.
een biertje erbij is geen probleem als je alleen aan het bouwen en breken bent 2 of 3 ben je chauffeur of tech is dat niet iets waaraan ik begin.
Je gehoor gaat met sprongen achteruit en dat is wel het laatste dat je dan wil.
bij ieder biertje hoor je minder scherp en dat is echt uit den boze!
Ik denk dat het een kwestie is van gezond verstand. biertje erbij is niet erg, maar je moet er de functie voor hebben en weten wanneer je moet stoppen.
verder Cola en WaterJe leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
-
Meestal gewoon Cola, als het echt bloedverziekend heet en/of droog is, pak ik graag een fles koud water erbij. Tegen het einde van de avond doe ik er vaak graag 1 of 2 biertjes bij, maar ook niet meer dan dat. En ook niet als je op prestige-klus staat.Comment
-
Per blok wat wij spelen met de band doe ik een biertje.
Vaak 2 / 3 blokken.
En dan doe ik de pauze dan ook nog met hetzelfde biertje.
Na het opbouwen natuurlijk lekker afsluiten met nog een lekker koud biertje.
Ik hou mezelf dan ook echt in. Maargoed,,, tis belangrijker dat het geluid goed klinkt dan dat jij je klem zuipt.
En bij mij moet er meer gebeuren dan 5 biertjes op een avond om aangeschoten te worden. Komt deels ook wel omdat ik nog een 2 liter fles water er altijd bij heb staan. Is ook erg lekker.
Comment
-
Bier tijdens werk is simpelweg uit den boze.
Bij geen enkel 'vak' word het geaccepteerd om alcohol onder werktijd te 'nuttigen'.
Waarom in onze branche dan een uitzondering maken?
Daarbuiten werk je met een dermate hoge verantwoordelijkheid (naar je collega's toe en je publiek) Dat je het gewoonweg niet kunt maken naar mijn idee om na een biertje of 2 nog de Geni/hoogwerker op te gaan om takels uit het dak te halen of een PA af te stacken. (om maar twee voorbeelden te noemen)
Ik verwacht van mijn personeel en mijn freelancers die voor mij werken dat ze dit nastreven, en mochten ze hier geen gehoor aan geven. Dan zijn ze voor het einde van de avond al weg. En hoeven ze ook niet weer terug te komen.
Wat de 'band' daarin tegen doet, is zijn verantwoordelijkheid/professionaliteit
Zal wel een principe kwestie zijn..
Laat wel duidelijk zijn dat ik geen geheelonthouder ben, en als de vrachtwagen vol zit en ik niet hoef te rijden ook best een biertje lust..
Om de vraag van de TS enigszins te beantwoorden:
Sprite of Rivella
Last edited by G.flater; 01-05-08, 16:01."Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."Comment
-
Tijdens voorstelling/show/klus bijna altijd water. Tijdens bouw/breek wordt dat nog wel eens afgewisseld met cola (beetje suiker tanken).
Alcohol vind ik tijdens het werk ook niet kunnen, maar ook niet als ik hobbymatig sta te draaien, zelfs als het feestjes zijn van goede bekenden of vrienden. Aan de ene kant een principekwestie, aan de andere kant ziet het er gewoon niet uit.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Spa blauw/rood, Cola light en op sommige lokaties jus de'orange...
Persoonlijk vind ik alcohol simpelweg niet kunnen tijdens het werk of rijden...Evenals drugs...
Hier is al eens vaker over gesproken, als ik me niet vergis...;-)Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Het is me werk ook niet. :PBier tijdens werk is simpelweg uit den boze.
Bij geen enkel 'vak' word het geaccepteerd om alcohol onder werktijd te 'nuttigen'.
Waarom in onze branche dan een uitzondering maken?
Daarbuiten werk je met een dermate hoge verantwoordelijkheid (naar je collega's toe en je publiek) Dat je het gewoonweg niet kunt maken naar mijn idee om na een biertje of 2 nog de Geni/hoogwerker op te gaan om takels uit het dak te halen of een PA af te stacken. (om maar twee voorbeelden te noemen)
Ik verwacht van mijn personeel en mijn freelancers die voor mij werken dat ze dit nastreven, en mochten ze hier geen gehoor aan geven. Dan zijn ze voor het einde van de avond al weg. En hoeven ze ook niet weer terug te komen.
Wat de 'band' daarin tegen doet, is zijn verantwoordelijkheid/professionaliteit
Zal wel een principe kwestie zijn..
Laat wel duidelijk zijn dat ik geen geheelonthouder ben, en als de vrachtwagen vol zit en ik niet hoef te rijden ook best een biertje lust..
Om de vraag van de TS enigszins te beantwoorden:
Sprite of Rivella
Het is allemaal vrijwillig...
Op me werk mag ik zeker geen bier drinken. Laat staan uberhaupt eten naar binnen, als je er gewoon eten maakt.
Comment
-
Da's ook relatief ;-)
Ik ga niét repeteren als er geen pintjes zijn: repeteren = hobby.
Maar als we geboekt worden, dan blijft het bij plat water tot het optreden gedaan is, en mijn spullen zijn ingepakt: dan smaakt die Duvel toch net iets te goed!
Wat ik helaas wel al meegemaakt heb, is dat men de band vergeet van een drankje te voorzien, we dat dan tijdens het optreden moeten vragen. Ik vraag dus plat water, word dan onthaald op redelijk wat "boe" uit het publiek, en krijg dan van de organisator Spa-glas vol vodka
("sorry, mag ik wat water" - "je hebt je glas nog niet leeg, meid!")
Probeer dan maar eens professioneel te zijn ... Een heel optreden met een schorre keel ja...
Kris.Comment

Comment