Vraag over Sennheiser EW 100 serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans 123
    • Nov 2005
    • 7

Vraag over Sennheiser EW 100 serie

Ik gebruik al lange tijd een setje (Sennheiser) EW 100 (handheld). Heb daar nooit problemen mee gehad en ineens bij onze laatste repetitie kreeg ik een enorme ruis op het moment dat onze zangeres de microfoon uitzet. Dus voor alle duidelijkheid, niet met het mute knopje maar met het power-off knopje. Weet er iemand wat hier is fout gegaan of liever nog, is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit weer kan oplossen?!? Bij voorbaat veel dank !!

Hans
  • marcel
    • Aug 2000
    • 163

Al naar de squelch instelling van de ontvanger gekeken ?

Marcel
    You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Hans 123
      • Nov 2005
      • 7

Nog niet. Ik heb begrepen dat die op -10 of -15 dB moet staan. Ga ik controleren dus. Bedankt.

Comment

• Mute
        • Jan 2005
        • 8

Je kan het inderdaad kijken of je het met de Squelch weg krijgt. Maar ook grote kans dat dat niet lukt.

De truc is gewoon Mic aan laten staan en zorgen dat je kanaal op je mixer dicht (mute) is. Dan kan je hem gerust uitzetten.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

topic uit die andere rubriek verplaatst naar het digihalla.
          een topic per vraag mag, 2 is een luxe die wij ons arme techneuten niet kunnen permitteren.

Comment

• Aart Rietveld
            • Aug 2004
            • 189

Bij de EW100 krijg je een enorme bak ruis als de squelch op 0 staat en de zender uit is. Bij instelling op -5 wordt hij bij mij al stil als de zender uit staat. Altijd de squelch zo laag mogelijk instellen, heb je minder last op "drop-out's" bij een zwakke verbinding c.q. grote afstand.

Comment

• Hans 123
              • Nov 2005
              • 7

Dank je wel allemaal. Heb het inderdaad kunnen oplossen met de instelling van de squelch.
              Hans

Comment

Working...