Goede polyvalente speakerkast gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

Goede polyvalente speakerkast gezocht

Beste medeforumgenoten,

Aanhoort weer een van mijn verzoeken: Ik ben op zoek naar 2 speakers die zowel als topkast op mijn subs (800 Watt RMS - kast van Alpha Audio) als full range alleen hun ding kunnen doen.

Mijn eerste gedacht was de Vibe 12, vond ik een mooie kast (niet te zwaar en easy to handle), maar het geluid (en dan voornamelijk de bas bij full range) viel mij eerlijk gezegd wat tegen.
    Daarom mijn vraag:

Zijn er andere stevigere alternatieven binnen de 12" reeksen van de (budget)merken die wel hard en laag gaan? Zoniet, zijn er binnen de 15" dan boxen die prijs/kwaliteit/gewicht/behandelbaarheid een plus verdienen?

Mijn budget hiervoor situeert zich tussen de 500 à 750 EUR max. Bij afwezigheid van jullie gebruikerservaringen zal het waarschijnlijk dan de Vibe 15 worden, maar ik sta open voor suggesties en nadere uitleg!

PS: Ik gebruik nu nog twee omgebouwde M15 'en van JB Systems, maar ik wil af van die lompe vierkante kasten... (en misschien ook iets harder kunnen gaan)
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

misschien de omnitronic PAS15, vrij naar het ontwerp van de ps-15 van nexo.
    Voor het genoemde budget moet dat lukken.
    Deze is multifunctioneel, als fullrange kast, monitor, of als top in te zetten.

grtz ,michel

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

je kan ook de vibe 15 nemen van JB systems ! kost rond de 257,00 en kan fullrange gebruikt worden. anders de VIBE30 kost rond de 374,00

Als je ze wilt horen kan ik je wel een demo geven hoor !Dan moet je maar even mailen !

Comment

• Timothy
        • Aug 2005
        • 175

Ik heb de Vibe reeks gehoord en de Vibe 15 viel mij inderdaad goed mee, maar het was de Vibe 12 die mij vooral qua basweergave heel erg tegenviel.

Ik heb dit topic eigenlijk geopend om aan een betaalbare (zie budget hierboven) 12" kast te geraken die wel een stevige bas heeft. Dat was mijn eerste wens, mocht er geen deftige full-range 12" kasten bestaan die een deftige bas hebben, dan zou ik inderdaad naar de Vibe 15 gaan, maar hoop nog steeds op een 12" (is gemakkelijker voor transport en mijn rug :-) )

Dus suggesties zijn nog steeds welkom (ik plan mijn aankoop voor rond de jaarwisseling...)

Comment

• purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

misschien omnitronic pas-212 kost rond de 230 euro en ziet er goed, ik heb erg goede ervaringen met de pas-210 waar toch een acceptabele bas uitkomt zeker in combi met een processor, ondanks dat het maar een klein 10" topje is.

grtz michel

Comment

• Timothy
            • Aug 2005
            • 175

Heb even op de website gekeken en ziet er inderdaad wel al een mooie kast uit, maar iemand ervaring met het geluid? Bovendien ken ik geen verdeler in België van dit merk. Iemand daar een idee van? Omgeving Oost-Vlaanderen is ideaal (woon zelf bij Dendermonde en werk in Gent). Zou die toch graag eerst zelf willen horen... Bedankt in ieder geval voor de reactie!

Andere merken ook nog steeds welkom!

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

Timothy, ik heb wel een aantal omnitronic PAS210 staan die je kunt beluisteren, deze klinken voor het geld zeer goed maar deze moet je eigenlijk met een subje gebruiken.
              Ik heb er luidsprekers naast gehad die 3/4 keer duurder zijn maar nauwelijks beter klinken.
              Ze staan in Oirschot (Nbr) , da's toch een eindje weg vrees ik.

groet, Michel

Comment

• Timothy
                • Aug 2005
                • 175

Is inderdaad wat ver van mijn woonplaats om ze daar te komen beluisteren, Michel.

De sub zou geen probleem zijn, want die heb ik (800 Watters), maar zou een zo polyvalent mogelijk systeem willen maken: Ik zoek een kast die ik zowel als topkast (met actieve crossover) met die subs kan gebruiken, maar die ik voor kleinere feestjes ook als fullrange-kast kan inzetten (op statief bvb.).

Daarom wou ik in eerste instantie een 12 incher, maar daarbij zijn de lage tonen wat te zwak om als fullrange kast te functioneren.

Maar heb me er min of meer al mee verzoend dat het de Vibe 15 zal worden :-)

Of zijn er nog mirakels te vinden bij de 12 inch-reeksen van andere (budget)merken???

Van die Omnitronic-reeksen vindt ik geen verdeler in België? Heb enkel een verwijzing gevonden, samen met het merk Skytronic, zijn die aan elkaar gelinkt? Zo ja, dan heb ik misschien wel een contactpersoon...

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

Hee Timothy,
                  de vibe15 zal geen verkeerde keuze zijn, waarschijnlijk is die gelijk aan de ax-1500 van omnitronic, de PAS-serie van omnitronic is echter wel een tandje beter vrees ik. De PAS-215 zou voor jou een goede optie zijn denk ik.
                  Via het juiste kanaal ingekocht zal deze nauwelijks duurder voor je uitpakken dan een vibe15

groet, Michel

Comment

• Timothy
                    • Aug 2005
                    • 175

Dan dien ik opnieuw een van mijn vragen te herhalen:
                    Waar kan ik Omnitronic bekomen in België? Is er heir een verdeler van, of is dat merk gelinkt aan een ander merk (bv Skytronic - heb ik denk ik even op het net tegengekomen, maar ben niet zeker).
                    Heb nog geen enkele keer een Omnitronic gehoord, laat staan met eigen ogen gezien, maar jullie wekken wel mijn interesse op...
                    Als die inderdaad zo super zijn voor hun budget, zou ik ze wel eens willen zien en beluisteren, maar om daar dan de grens voor over te moeten... (dan zal het toch de Vibe 15 worden, vrees ik)
                    Geen verkeerd beeld van mij: heb niets tegen Nederland hoor! :-)
                    Aleen de afstand is zo ver...
                    Greetz en hopelijk kan iemand antwoord geven op mijn vraag...

Comment

• padoog
                      • Oct 2005
                      • 68

Ik zou zoiezo NIET gaan voor 15" kasten, omdat deze vooral in 2 weg opstelling (sub-top) niet echt geweldig in het mid-gebied zijn,
                      Je zou een kunnen kijken voor de nieuwe Cerwin-Vega serie.
                      Dit zijn zéér leuke speakers voor het geld, en klinken naar mijn zin als een klokje.

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

ik zou ook voor een 12" top kiezen. voordeel van een 15" top is dat je deze ook fullrange kunt gebruiken.

Ook CV is een leuke optie !

De PSX123 is bv een ideale topkast ! Kost 357,00

Kast is 3-weg met een 6,5 midspeaker die hoorn geladen is !

Check de site van Cerwin Vega ! Helaas is er ook geen distributeur meer in Belgie !

Comment

• Timothy
                          • Aug 2005
                          • 175

Dat wist ik wel van die 15 inch in combinatie met een 18 inch. had dat al ergens anders op het forum gelezen, dat de combinatie van een 12 inch met een 18 inch beter was, maar heb niet het budget (en vooral niet de ruimte!) om twee afzonderlijke sets aan te schaffen. Mijn (bescheiden) doel - het is en blijft een hobby voor mij, laat dat duidelijk wezen - is dat ik voor kleinere party's een kast heb die full range zijn werk (goed) verricht en dat ik voor de iets grotere zalen/feesten daaronder nog de subs kan zetten, gestuurd door een actieve crossover. Misschien ook een detail: daarbij staat er ook een equalizer, dus zou misschien het midden dan wat beter kunnen filteren?
                          IK weet dat ik aan het muggenziften ben (voor de Nederlanders: zanniken ), maar als er geen enkele 12 incher ook als fullrange kast voldoende bas kan weergeven (en zo een heb ik dus nog niet gevonden, vandaar mijn vraag) ben ik in mijn situatie toch wel verplicht om naar een 15 inch kast uit te kijken, toch?

In ieder geval toch bedankt voor de moeite om over mijn vraag na te denken! Thanx!

Comment

• walter
                            • Feb 2005
                            • 34

je moet eens zien bij community in ciney belgie

Comment

Working...