Antenneversterker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • foxxie
    • Oct 2005
    • 1

Antenneversterker

Hoi,

Misschien hoort deze vraag niet gelijk hier thuis, maar kwam hiervia zoekmachine, hopelijk kunnen jullie me helpen.

Het probleem is als volgt. In een studentenhuis hebben we 10 tv's en radio's staan: het kabelsignaal zal dus versterkt moeten worden. Dat gebeurde eerst ook, maar waarschijnlijk is er in de oude versterker kortsluiting ontstaan, dus die doet nix meer. Er zal dus een nieuwe moeten komen.

De versterker hoeft maar 1 uitgang te hebben, de aansluitingen worden door een andere kast vertakt. Zoals eerder aangegeven, zullen er 10 tv's en radio's op aangesloten moeten kunnen worden (al denk ik dat er effectief slechts 6 radio's op zitten) Ik schat dat het 7 van de 10 aansluitingen een lengte van maximaal 15 meter hebben, de overige 3 van 20 tot 30 meter. Nu komt 'ie: hoeveel db. zou het signaal versterkt moeten worden?

Alvast bedankt, Thom
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

denk dat je beter even naar de lokale electronica handel kan gaan.

Die kunnen er vast meer over vertellen.

of even googlen op hirschmann en antenne versterker.

dan kom je ergens een tabel tegen maar die werkt alleen als je met hirschmann splitters en kabel werkt.
    Net deed ie het nog.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Dit is geen HiFi forum.
      Als je met Google zoekt vind je genoeg andere fora welke wel voor HiFi zijn.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

juustum!
        slotje door modje
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...