lichtbrug

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_bob
    • Aug 2005
    • 112

lichtbrug

beste forum leden,
    ik ben sinds juni aan het draaien op kleinere feestjes en ik wil
    het licht(wat ik toto nu toe heb) aan een lichtbrug gaan hangen.
    Mijn budget gaat tot 200 euro's.
    Onder het surfen ben ik bij een andere webshop een lichtbrug tegen gekomen; een tiangel "truss" van onder de 200 euro's http://www.skytronic.com/rsc/img/100/180_607.jpg
    ik vind dit heel weinig voor zoiets dus ik vraag aan jullie:heb ik hier iets aan of kan dit voor zo weinig geld gewoon helmaal niks zijn.

Ik was aan het twijfelen tussen deze "truss" en een lichtbrug(hiermee bedoel ik een laddertrus met twee goedkope statiefjes van een goed(beter) merk.

op de site van die triangel truss zeggen ze het volgende:
    ICHTEFFECT BRUG MET DRIEHOEK TRUSS BALK
    Zwaar uitgevoerd Truss montagesysteem voor de plaatsing van max 12 lichteffecten.
    Verstelbare hoogte tot 3m met veiligheidsblokkering.
    Truss balk met voorgeboorde montagegaten.
    Hoogte 1,5 - 3,0 m
    Max. gewichtsbelasting 120kg
    Gewicht 23 kg
    Afmetingen: Buis 38 mmØ
    Afmetingen: Truss (2 x) 150 x 22 x 20 cm
    Totaalengte: Trussbalk 3.0 m

Wat moet ik doen?
    groetjes,
    Bob
    P.S. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik heb niet gevonden wat ik wou vandaar dit bericht.Want ik weet dat er al veel onderwerpen hierover gaan
  • dj_bob
    • Aug 2005
    • 112

srry, ik was vergeten wat ik eraan wilde hangen:
    een 8 aantal parretjes
    een 4 aantal kleine lichteffectjes( moonflower enz)
    2 firestorm rotoscans
    een strobe

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Neem eens een kijkje bij het 'rigging' -forum elders op deze site, daar heb ik regelmatig dit soort vragen (en antwoorden) gezien. Verder: kijk eens bij in goede staat verkerende 2e hands spullen, zo kun je met hetzelfde budget kwalitatief een stuk betere spullen krijgen.

Veel succes verder!

Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• djknaak
        • Aug 2005
        • 5

Ik zou m'n zuurverdiende zakgeld lekker opzak houden en niet investeren in dit soort pisbakken staal.
        Je heb je boxen al op paaltjes staan en aan die laddertrus ken je net al die briefjes
        ophangen die ik ziet op de foto's.
        Steek je geld liever in iets waar je later ook nog wat aan hebt want aan die skytronic meuk daar durft je moeder geen eens je luiers aan te drogen te hangen.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Nou dat laatste vind ik ff overdreven.
          In ieder geval: die truss lijkt zeer goed op trussen a la Stands.PL/Hot Stands en andere. Als dat inderdaad zo is (foto te klein om met zekerheid te kunnen zeggen) dan mag je daar ZEKER 64 kg. aan lichteffecten ophangen zelfs in het midden gecentreerd (heb zelf aan zo'n brug een paar minuten serieus gewapperd... buigt niet overdreven door, kraakt niet, heeft geen blijvende vervorming, blijft stabiel). Voor alle duidelijkheid: die 64 kg. is mijn gewicht.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

citaat:

Zwaar uitgevoerd Truss montagesysteem voor de plaatsing van max 12 lichteffecten.
            Verstelbare hoogte tot 3m met veiligheidsblokkering.
            Truss balk met voorgeboorde montagegaten.
            Niet doen, is echt prut. Hou je geld maar in je zak.
            Dit ding staat ook bij een hobby bob zaak hier in de buurt. hmm zou hem misschien voor de handdoeken willen gebruiken.[B)]
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• dj_bob
              • Aug 2005
              • 112

bedankt voor jullie reacties!
              aangezien ik een klein budget heb kan ik geen windup statieven etc. kopen dus:
              wat kan ik beter doen:
              1. Lichtbrug met laddertrus van fatsoenlijke fabriekant
              2. toch de 3-hoekige truss
              (doorsparen is helaas geen optie )
              nogmaals het hoeft maar max 50-60 kg te kunnen dagen maar ik twijfel aan de kwaliteit van die 3-hoekige.
              noglmaals bedankt voor jullie reacties!!
              Bob

Comment

• rene.derksen
                • Feb 2004
                • 649

Het voordeel van zo'n 3 hoek truss is alleen dat het goedkoop is.
                Het voordeel van degelijke laddertruss van goede fabrikant is dat je het uit kunt breiden, bij kunt huren en het kan meer dragen als zo'n 3-hoek truss. Nadeel is echter wel met laddertruss dat het niet erg veel gebruikt wordt. Helaas is doorsparen geen optie voor je, anders had je kunnen sparen voor een driehoek truss van goede fabricage, en dat kun je uitbreiden, bij huren, en het kan veel dragen.
                Licht is altijd zwaar.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

citaat:Geplaatst door René.D

Het voordeel van zo'n 3 hoek truss is alleen dat het goedkoop is.
                  Het voordeel van degelijke laddertruss van goede fabrikant is dat je het uit kunt breiden, bij kunt huren en het kan meer dragen als zo'n 3-hoek truss. Nadeel is echter wel met laddertruss dat het niet erg veel gebruikt wordt. Helaas is doorsparen geen optie voor je, anders had je kunnen sparen voor een driehoek truss van goede fabricage, en dat kun je uitbreiden, bij huren, en het kan veel dragen.
                  Haal jij in het begin van jou verhaal nu niet ladder en driehoek door elkaar

Comment

• dj_bob
                    • Aug 2005
                    • 112

Wat vinden jullie hier dan van? :
                    ik heb thuis nog een goedkoop velleman licht statiefje staan met een maximale last van 50kg (zeggen ze). http://www.koopelektronica.nl/dubbel-lichtstatief.html
                    als ik er hier nog eentje bij koop(want deze zijn heel goedkoop) dan heb ik al twee statiefjes.
                    dan koop ik me hier bij j&h 2 meter fatsoenlijke truss(meer heb ik voorlopig toch nog niet nodig)zoals deze:http://www.verkoop.licht-geluid.nl/P...id=RLTRPD30F20
                    alleen ben ik dan nu noch op zoek naar 2 adapters voor tussen de statieven en de truss. Weet iemand waar deze te krijgen zijn?
                    zo heb ik toch al een redelijk trussje wat ik volgend jaar kan uitbreiden naar 4 meter met 2 windup statieven.
                    graag een reactie!
                    Groetjes,
                    Bob

Comment

• Vervallen

via deze site kun je die kopen, maar ik betwijfel of je statief dit gaat houden en niet omvalt of naar beneden zakt

Comment

• Gualcherius
                        • Oct 2005
                        • 7

Lijkt me ook niets. Ik zou echt een goed merk kopen om je apparatuur aan te hangen. SkyTec is niet goed. Velleman ook niet
                        JH

Comment

Working...