input in een versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

input in een versterker

Nog een ander klein vraagje:

Als je een XLR-input in je versterker wil voorzien. Welke chassis neem je dan het best? Een vrouwelijk chassis (met de gaatjes) of een mannelijk chassis (met de pinnetjes)

Ben mijn versterkers (niet de Skytronic van ander topic) in flightcases aant inbouwen en wil alle contacten voorzien op het rackpanel (en de case volledig dichtbouwen met ventilatiepanelen voorts)
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Bij XLR is de standaard:

INPUTS -> vrouwelijk (op een microfoonmixer ooit al mannelijke ingangen gezien?)
    OUTPUTS -> mannelijk

En dat is handig: want zo kun je altijd met een male-female kabel werken om de boel aan te sluiten én tevens kun je er verschillende achter elkaar zetten (M-F kun je in serie zetten altijd) zodat je bij te korte kabels altijd een verlenging kunt maken.
    Ja, er is over nagedacht dus het wordt aangeraden deze standaard te volgen: zo zet je jezelf nooit in de problemen.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Timothy
      • Aug 2005
      • 175

Had wel zoal iets gedacht,
      Heb indertijd al 1 versterker in rack gestoken, maar heb toen voor de output ook voor vrouwelijke XLR gekozen, vanuit de optiek: die contacten zitten beschermd in de gaatjes, mocht er zich ooit kortsluiting voordoen, kan er geen electrocutie door contact komen. Zo heb ik toen geredeneerd, maar aangezien de standaard dus blijkbaar omgekeerd is... Zal ik de aanpassing doorvoeren. Dus input in versterker: vrouwelijk. Eventueel output naar boxen een mannelijk chassis (zou die ook willen voorzien naast mijn speakons)

Bedankt voor je reactie, alweer iets bijgeleerd!

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Input/output...vrouwelijk/mannelijk
        Lijkt bijna menselijk nietwaar

Paul

(Als ezelsbruggetje hoor[:I])
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...