Output versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

Output versterker

Beste collega forumleden,

Ik heb zo'n 7 jaar geleden een (kleine) jeugdzonde begaan. Ik heb namelijk een versterker van het merk SKYTRONIC gekocht. Het type is PA2500(bipolar technology).

Ondertussen ben ik van dit toestel de handleiding kwijt, maar ik herinner mij nog goed dat er enkel gesproken werd van 2 X 500 Watt op 8 Ohm.

Nu ben ik, ondanks het merk, wel heel tevreden van die versterker en wil ik hem vooralsnog niet weggooien, maar nu zie ik op de achterzijde van deze versterker staan: OUTPUT LOAD: 4 OHM MIN

Vandaar mijn vraag:
    Is er iemand die deze versterker ook kent/heeft? Kan deze versterker ook op 4 Ohm belast worden en zo ja, wat zou zijn output dan zijn? (Mocht dit zo zijn, zou mij dit zeer goed uitkomen voor de toekomst!)

Hopend op positieve antwoorden op mijn vragen, (maar vooral eerlijke) wacht ik met spanning af!

Alle gebruikerservaringen en raad zijn welkom...

Greetz,

Tim
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Ik heb hem altijd op 4 ohm, probleemloos, belast. Ga er wel absoluut niet onder zitten, en blijf uiteraard beetje ver weg uit de clip. Toch is mijn skytec 2 maal kapot gegaan, waarna ik hem de 2de maal weggeflikkerd heb (niet rendabel meer, alle eindtorren lagen wéér eruit).
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Ik heb ook nog zo'n PA2500 gehad (mijn eerste ''echte'' versterker )
      Deze is altijd op 8 Ohm net onder de clip belast geweest, hij is nog nooit kapot gegaan.
      Het leuke is dat ik hem 2e hands heb gekocht, en hem ook weer door heb verkocht.
      Of dat apparaat nu nog dienst doet weet ik niet, maar feit is dus wel dat hij heel lang mee is gegaan (bij mij een jaartje of 3-4).

Wat ik nu dus snel concludeer is dat hij het op 8 Ohm perfect vol houdt (zowel bij de OP als bij mij) en dat hij het op 4 Ohm toch stukken moeilijker krijgt.
      We're ready to party, are you?

Comment

• Timothy
        • Aug 2005
        • 175

Wel ik ben van plan om 2 baskasten aan te schaffen (500 watt rms) en ik wou die versterker daar (voorlopig) voor gebruiken. Dan belast ik hem op 8 Ohm, maar als die kasten goed klinken en ze staan mij echt aan dan zou ik nog een tweede set aanschaffen, zodat ik aan iedere zijde 2 subs heb en zodoende op 4 Ohm kom te spelen. Mijn vraag was of deze versterker dat aankon, ja dan neen? (Subs gaan tot 1000 Watt piek.) Hoeveel zou de max output zijn van die versterker dan op 4 Ohm? Enig idee daarvan?

Op die manier moet ik voorlopig nog geen extra investering doen in een versterker (kan ik weer sparen [8D] )

Comment

• Timothy
          • Aug 2005
          • 175

Nog iemand ervaring met deze versterker?
          Heb al 1 iemand die hem op 4 Ohm getest heeft (Dr. Edie dus cfr. supra), maar twijfel nog steeds aan zijn deugdelijkheid op 4 Ohm... (Heb spijtig genoeg geen eigen testruimte, anders zou ik het onmiddellijk zelf testen met 4 boxen...).

Ik zou het eerlijk gezegd eigenaardig vinden mocht een discoversterker niet op 4 Ohm belast kunnen worden (dat kunnen de meeste toch) maar ja, het is een budgetmerk en dan kan je toch twijfelen, hoewel de JB Systems, Daps en Behringer- versterkertjes kunnen dit allemaal wel...

Skytronic dan niet?? Of toch?

Greetz, de eeuwige twijfelaar [8D]

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Als er min 4Ohm op staat kan het geen kwaad, maar of het klinkt is een tweede [:d] Gewoom proberen zou ik zeggen.

Neem die 500 Watt met een grote korel zout.
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• NiekR
              • Sep 2004
              • 80

Probeer deze versterker liever niet uit op baskasten...

Dynamisch (lekker) laag kun je dan wel vergeten, net als de versterker na een avondje pompen. Deze versterkers zijn niet gebouwd voor baskasten (laagweergave), daarvoor missen ze iets wat zwaardere types wel hebben...
              Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• Timothy
                • Aug 2005
                • 175

Ok, zal ik in aanmerking nemen. Maar is voorlopig toch een noodoplossing (of beter gezegd een voorlopige oplossing). Ben stilaan aan het uitbreiden en professioneler materiaal aan het aanschaffen, maar dat vergt ook natuurlijk tijd (om te sparen!!!). Heb nu de baskasten en ga zien wat de versterker gaat doen. De eerstkomende feestjes die ik ga spelen zijn niet zo groot, maar kan hem dan wel eens testen... Valt het mee, dan spaar ik goed door, voor een A-merk, zoniet... dan bekijken we het nog even en dan vraag ik opnieuw jullie raad...
                (Volgend weekend kan ik de subs met de versterker al eens testen, kijk er al naar uit!)

Greetz to all! En bedankt voor de reacties en raad... (nog steeds welkom hoor!!!)

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Skytec verkopen en als het goedkoop moet een Palladium aanschaffen? P2000 bijvoorbeeld, lekker veel vermogen en kost geen drol. Ze zijn al voor 275 Euro verkrijgbaar bij sommige shop's.

2 x 800 Watt op 8 ohm, je subs zijn 500 (geen idee welke, en of dat getal RMS is?) dus heb je ook lekker wat over en speel je ruim (en niet in/tegen de clip). Die Skytec zal geen 500 op 8 ohm leveren.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Timothy
                    • Aug 2005
                    • 175

Wat betreft die versterker zat ik ook zoal iets te denken, maar mijn dealer had het niet zo hoog op met die Palladiums, vandaar dat ik nog even twijfel.

Wat betreft die subs, daar is in laatste instantie nog wijziging in gekomen: Ik heb toch voor iets zwaarder gekozen. Had dit al even in een ander topic ter sprake gebracht (http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=15585) en heb die gok dan toch maar gewaagd. Woensdag mag ik de kasten gaan halen, de woofers heb ik ondertussen al. Het ziet er in ieder geval al veelbelovend uit, maar nu nog het echte geluid horen (zal maar voor volgend weekend zijn, dan kan ik ze in elkaar steken). Ga dan onmiddellijk wat fotoo'tjes nemen ook...
                    Nog eens voor alle duidelijkheid: De subs zijn: lege kast gekocht bij mijn dealer, het juiste type en merk ken ik nog niet, met daarin een Eminence Magnum 18LF woofer in. Kast ziet er echt goed uit (mag wel voor die prijs!!!)

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Dan mag die dealer welleens uitleggen WAAROM niet, velen forumleden zullen het eens zijn dat de Palladium (zeker voor de kleinere beurs) meer dan prima zijn.

Bovendien hebben die Eminence's toch een serieus bakkie nodig om ze aan het werk te zetten, 2 Dap P1200's in brug misschien een optie.
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Timothy
                        • Aug 2005
                        • 175

Ik denk dat hij slechte ervaringen met die DAP heeft gehad, wat betreft de verhuur ervan. Hij is een voorstander van American Audio. Ieder zijn smaak natuurlijk. Heb hier ook een American Audio versterker staan (de V 2000 Plus), heel degelijke versterker, maar heeft ook zijn prijskaartje. Ik begrijp ook wel dat er degelijker materiaal nodig is wanneer je in de verhuur zit, maar wat mij betreft, er speelt niemand met mijn materiaal (of heel uitzonderlijk eens een kennis). Dus mijn materiaal wordt dan ook beter verzorgd tijdens het spelen (want ik ken de kostprijs) en ik let ook meer op bij het transport. Op die manier hoef je niet altijd een A-merk (en dus duur merk) aan te schaffen.

Zou dan ook op termijn voor de Palladium-reeks gaan voor de subs...

Comment

• NiekR
                          • Sep 2004
                          • 80

citaat:Geplaatst door Timothy

Wat betreft die versterker zat ik ook zoal iets te denken, maar mijn dealer had het niet zo hoog op met die Palladiums, vandaar dat ik nog even twijfel.
                          Lekkere dealer heb je dan! Waarom verkoopt ie deze serie dan?![]

Heb momenteel 5 maal de P-1200 draaien en met geen van deze ooit problemen gehad...

De Omnitronic P-serie is ook niet mis en hier hangt een heel aantrekkelijk prijskaartje aan(mail voor de prijs)!
                          Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• speakerfreak
                            • May 2002
                            • 1446

De american audio versterkers zijn ook een heel stuk duurder! niet zo gek dat ze dan wat beter zullen presteren.

Zelf heb ik ook een pa2100 Ampje gehad, op 2 ohm houd ie het niet vol, en schiet het ding in de beveiliging (je wist ik veel:P) maar ding is het altijd blijven doen.

Dap pallalalalalladium series kunnen zowat niet beter voor het geld, best netjes opgebouwt en doen het prima.

(overigens zal die 2x 500watt van dap al aan 4 ohm geweest zijn)
                            Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Gualcherius
                              • Oct 2005
                              • 7

Ik heb ooit een PA2100 gehad. Altijd t/m de clip belast en nooit stuk gegaan.....
                              JH

Comment

Working...