Brandlucht uit speakers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • velvus
    • Oct 2005
    • 1

Brandlucht uit speakers

Besten,

Ik heb een aantal maanden geleden twee erg mooie oude Keff Concerto speakers gekregen. Deze heb ik aangesloten op een huis-tuin-en-keuken-versterker Yamaha RX-396RDS. De set doet het prima. Gisteren ben ik echter voor het eerst sinds een jaar weer eens aan de gang gegaan met mijn draaitafels. Na een half uurtje draaien begon ik een sterke brandlucht te ruiken uit de speakers. Ik ben toen direct gestopt en de lucht is verdwenen. De speakers doen het nu gelukkig nog prima. Hoe kan dit zijn veroorzaakt? Is mijn versterker niet geschikt voor dit soort speakers? Zolang ik gewoon rustig muziek luister heb ik nooit problemen gehad. Dit kan ik toch hopelijk wel nog blijven doen?

Hartelijk dank voor reactie.
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Kan zijn dat slechts de spoel 'vies' / stoffig geworden is, en het hevig opwarmen van de spoel met daarop enig stof kan een vies brandende geur geven. Ook zou het goed kunnen dat je de speakers lichtjes overbelast hebt, vooral met een 'tuin/huis & keuken' versterker, je hebt geen idee wanneer je amp clipt, en daardoor de spoel/speaker al licht beschadigd hebben.

Ik weet niet hoe hard je nu gedraaid hebt etc etc, máár ik zou het rustiger aan doen.
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Sorry, wij doen geen Hi.Fi.
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...