Aanschaf nieuwe dj set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mad_Mike
    • Sep 2005
    • 6

Aanschaf nieuwe dj set

Hey allemaal.
    Onder ons zullen vast wel een aantal (hobby) dj's zijn just like me.

Ik sta op het punt om 2 cd spelers te kopen + mixer en evt een nieuwe koptelefoon. Mijn budget is ong 800 euro.

Hier heb ik naar gekeken:
    cd spelers
    - JB-Systems CD-200

- Reloop RCD-800s

- Numark Axis-4

Mixers
    - JB-Systems MX 4 MKII

- Gemini UMX SE

- Behringer DJX-700

Dit is wat ik wel zie zitten:
    2x JB-Systems CD-200
    1x Gemini UMX SE

Effecten etc vindt ik niet erg belangrijk. Mixer moet wel min 3kanaals zijn.

Ik zou graag wat ervaringen willen horen van jullie en opmerkingen over de genoemde producten...
  • DjFlo
    • Jun 2003
    • 332

Ik heb zelf ik denk half jaar geleden 2 cd200 van jb aangeschaft met mx4 mk2 aangeschaft. Ik moet zeggen ze bevallen me erg goed! Werken gewoon lekker en geen problemen mee gehad
    Mx4 is alleen voor thuisgebruik.

Kortom ik vind het een erg lekker setje!

groeten

floris

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Mad Mike, er is hier ook een webshop hoor [8D]
      Denk de de moderators hier niet blij mee zijn als je New-line vernoemd
      deze dus :

sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Zowieso lekker voor de Gemini gaan.
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Tristan
          • Oct 2004
          • 121

Gemini had ik een heleset van, cd-spelers mixer en amps enz..
          Geen succes, mischien gewoon pech.
          Ik raad toch aan om een 2e hands denon1800, of pioneer cdj100 te kopen mischien duurder veel betrouwbaarder, en op lange tijd merk je dat zeker wel.
          Niet dat jb slecht is, want voor het geld heb je zeker wat. Maar veel van die merken hebben producten die niet betrouwbaar zijn.
          Tot zo ver het advies gel*l.
          Veel succes met de aankoop en ik hoop dat je er veel plezier van hebt.
          tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Mixer: lekker Gemini nemen. Zeker als je zolderhobbyist bent, zal dit lang meegaan! Mijn eigen Gemini-mixer gaat ook al een jaar of 5 zonder gebreken on-the-road mee.
            CD-speler: zoek een tweede handsje op van een goed merk. Tristan noemde bijv. al een Pioneer CDJ-100 of een leuke Denon.

Heb je ook al een budget voor jezelf opgesteld? Als het groot genoeg is, kun je er veel leukere dingen voor halen!
            Denk aan een Dateq mixer en goede Pioneer CD-spelers.

Comment

• Mad_Mike
              • Sep 2005
              • 6

citaat:Geplaatst door sis

Mad Mike, er is hier ook een webshop hoor [8D]
              Denk de de moderators hier niet blij mee zijn als je New-line vernoemd
              deze dus :

sis
              Was niet mn bedoeling, meer om gewoon de producten aan te geven die ik in gedachten heb.

mijn budget is 800 totaal, dus voor 2spelere + mixer

Comment

• dj franko
                • May 2005
                • 116

Ik zou gaan voor de JB-Systems CD-200 en de Gemini UMX SE. Sta zelf op het punt een nieuwe cd-speler te nemen En tot nu toe wil ik de cd-200.

groetjes
                Franko
                Hoi!

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

citaat:Geplaatst door dj franko

Ik zou gaan voor de JB-Systems CD-200 en de Gemini UMX SE. Sta zelf op het punt een nieuwe cd-speler te nemen En tot nu toe wil ik de cd-200.

groetjes
                  Franko
                  Je kan wel iets willen, maar dat is geen goed argument voor de topicstarter om ook deze set te nemen! Gemini is wel een goed merk voor mixers, alleen vind ik de UMX SE nogal klein en beperkt.

Ook een leuke budgetmixer is de Behringer DX 1000. Kost niet veel, kun je toch prima mee uit de voeten, qua kanalen en opties.

Voor cd-speler heb je dan nog ca. E 450,- over. Dit is heel weinig! Nogmaals: zoek voor een leuke tweede hands, je kunt beter in 1x goed beginnen, dan dat je alles 3x moet vervangen.

Comment

• djbirdie
                    • Oct 2002
                    • 509

DX1000 wordt niet meer gemaakt, je kunt deze vast nog wel ergens krijgen maar lang niet overal..
                    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• DJ.T
                      • Nov 2002
                      • 1502

Dx-1000 kun je nog op aardig wat plekken krijgen hoor.
                      2e hands kosten ze ook absoluut niks meer. Soms zie je ze al voor 100 euro voorbij fietsen.
                      Voor dat geld is het echt een toppertje.
                      We're ready to party, are you?

Comment

• Mad_Mike
                        • Sep 2005
                        • 6

Ik heb al op marktplaats rond gekeken, maar niet echt een leuke 2e hands speler gevonden.
                        Wat zoek ik:
                        - slot-in niet noodzakelijk
                        - liefst met groot jogwheel
                        - effecten niet nodig
                        - loops (+ samples)
                        - digital scratch

eigenlijk dus wat die jb system spelers hebben. Ik weet dat het geen TOP kwaliteit zal zijn. Maar in eerste instantie wil ik er alleen thuis mee draaien. En moet het nog maar zien of het ooit buiten mn kamer gebruikt zal worden.

Voor zover ik weet zijn die spelers van jb geen troep, er zijn alleen wel betere (voor meer geld)....

Doe ik er dan beter aan om toch te kijken naar goede 2e hands spelers (zoja, welke?) of zullen die jb spelers ook wel voldoen?

Comment

• Vervallen

Ik zou nooit voor een twedehands cd speler gaan. Aan de buitenkant is vaak niet te zien:

hoevaak hij gevallen is (lens niet meer goed uitgericht)
                          hoevaak hij last heeftgehad van vocht (cola, condens etc.)(leverd op ten duur altijd problemen op)
                          Hoeveel branduren hij heeft gemaakt (Elke laser heeft een bepaald aantal branduren)
                          En hoe vaak er zelf al aan geknutseld is (met alle gevolgen van dien)

Ik denk dat je op deze site genoeg leuke en goedkope cdspelers kan vinden, binnen jouw budget.
                          Stuur anders eens een mailtje naar verkoop@licht-geluid.nl

Comment

• Mad_Mike
                            • Sep 2005
                            • 6

Ik kan evt een Numark8 speler 2e hands kopen...
                            Ik heb mij laten vertellen dat deze geen verschillen heeft met de numark 9... is dat zo? (verschil zou enkel de jogwheel zijn, bij de 8 heeft deze geen weestand)..

Comment

• Mad_Mike
                              • Sep 2005
                              • 6

Er zijn hier toch vast wel mensen met ervaring met de Azis 8 of 9?

Als ik die axis 8 2e hands koop dan ben ik eigenlijk net zoveel uit als ik die jb systems nieuw zou kopen. Verschil zit hem er dan in dat ik op de nieuwe nog garantie etc heb. Maar die 2e hands spelers hebben weer effecten en zijn als ik het goed heb van betere kwaliteit...

Comment

Working...