wie o wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen passief en actief geluid uit de speakers???[?]
het verschil tussen actief en passief geluid
Collapse
X
-
Labels: None
-
ik als lichtnicht weet dat actief de versterker al in de speaker(kast) zit en passief met een losse versterker aangestuurd word
maar er zijn vast veel meer mensen die dit veel beter kunnen uitleggen!!!de groeten SCF
Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator '' -
Pfff... Is al heel wat overgeschreven..citaat:Geplaatst door masterbounzzz
wie o wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen passief en actief geluid uit de speakers???[?]
Ff snel;
PASSIEF
Alles werkt dus met spoelen en weerstanden. Het signaal wat uit je versterker komt word door het filter gesplits in feite. De bass krijgt dus alles onder de pakweg 200 Hz. Het mid alles daarboven tot een Hz of 1600. En vanaf daarweer. De laatste uitgang op je passiefe filter gaat naar de hogetonen hoorn. Alles boven de 1600 Hz dus (als voorbeeld).
Nadeel van passief filteren (met name je subs) is dat het veel vermogen vreet en je dure filters nodig hebt.
ACTIEF
Hier worden de signalen (bass/mid/hoog) al gescheiden voordat ze je versterker ingaan. Je hebt hierdoor wel minstens 2 versterkers nodig.
Je actieve filter filters dus alles boven de 200 Hz weg, dit gaat naar versterker #1 en vervolgens naar je subs. Zo ook met de hoge en middentonen. Je kan truukjes gebruiken om je linker kanaal voor de subs te gebruiken en je rechter voor de toppen. Vaak worden de filters in de toppen gewoon gelaten (een fout is zo gemaakt) zoniet werk je met het bi-amp 'principe'.
Wat nu aan te raden? Actief uiteraard.Mit freundliche grube,
EdieComment
-
ACTIEF
Hier worden de signalen (bass/mid/hoog) al gescheiden voordat ze je versterker ingaan.
hier bedoel je dan simpelweg een x-over mee of begrijp ik het nu verkeerd???
Snoep verstandig eet een mushroomComment
-
http://www.licht-geluid.nl/forum/search.asp
verder : als je crossover VOOR de versterkers zit : Aktief, als-ie ERNA zit ( met dus ineens enorme lompe spoelen en condensatoren ): passief.Comment
-
-
Klopt als je het hebt over actief versterken, dan zit idd de versterker in de luidsprekerkast.
Zo heb je dus actieve en passieve luidsprekers.
verder heb je dan ook bij actieve luidsprekers 2 (ja wel meer maar als voorbeeld) soorten:
(nu heb ik het over een 2 weg luidspreker bestaande uit een hogetonenluidspreker en een mid/bass luidspreker)
soort 1: 1 versterker, en dan passief geschijden na de versterker voor hoog en laag (meestal de goedkopere systemen)
Soort 2: 2 versterkers, ingebouwd 1 voor het laag en 1 voor het hoog dit is dan eerst actief geschijden. (b.v. 1 van 100 en 1 van 300 w)
Correct me if im wrong...Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.Comment

Comment