vervoer van spullen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spd
    • Jun 2005
    • 68

vervoer van spullen

Ik had een vraagje, we zijn nu al onze apparatuur in flightcases aan het plaatsen voor vervoer. We hebben nu het geluid af en we hebben ook al een kist gekocht voor onze parren. Alleen zitten we nu nog met Mushrooms, Derby's en stroboscopen zonder flightcases. Wat kan ik het beste doen qua prijs? Zelf een bouwen, of een grotere kopen en er apparte vakken in maken? of heeft iemand nog andere ideeën voor mij.

Sjoerd
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

tjah kijk eens naar de ruimte van je auto/bus/vrachtwagen ect natuurlijk zijn flightcases goed voor je materiaal maar als je geen ruimte heb of materiaal metenemen dan ben je ook geen stap verder.

tjah een flightcase bouwen Kan maar als het allemaal wel mooi en degelijk word is ten2e (zie dit forum voor meer info flightcase bouwen)
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

meatracks kunnen ook een optie zijn?? kan je lekker al je lampen met hun trusshaak eraan hangen. Slechts duurdere/gevoeligere apparatuur zoals movingheads steek je in kisten.

Of: de meubelbak van je camionetje heeft waarschijnlijk latten tegen de wand: daar kan je perfect met een trusshaak je lampen aan hangen.

Comment

• voederbietel
        • Feb 2005
        • 197

ik kon laatst goedkoop aan een grote flightcase komen, gewoon zoon grote (ongeveer l/b/h 100/60/50 cm)
        moet je alles uitslopen en zelf nieuwe schotten in maken. wij hebben er een dubbele bodem inzitten.
        op de bodem zitten de 2 scans, in de bak die daarboven hangt zitten 2 derby's,colorchangers en strobo. aan de zijkand zitten 3 bakken die toto de bodeem gaat waar dimpacks en colormoon in zitten

tis maar een idee maar koop een grote lege kist en ga het binnenwerk zelf indelen naar aanleiding van je apparatuur![^]

succes
        Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

Als je een nieuwe koopt ben je minimaal €350 euri kwijt. Dat zijn een paar paddo echt niet waard. Ik heb die dingen gewoon los liggen. Of bij een kratje kabels gestoken. Los in de vrachtwagen en zo. Doe dit al 3 jaar en er is nog nooit was mis gegaan.
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

hmmm als je het altijd met elkaar op 1 show gebruikt kan je het het net zo makkelijk in 1 kist stoppen.

gebruik je het veel los dus ook verhuur zou ik het niet doen, en losse kisten maken.

Ik heb een kabelkist gecombineerd met me lichteffecten. Dus een dubbele bodem. onderin effecten (2x) strobo + rookmachine en bovenin me kabels (standaard setje)

je effecten los vind ik zonde, als je het aan iemand meegeeft ziet het er al uit als oude zooi, bekrast& stoffig. valt een keer met afbreken van een case omdat je die een zetje geeft en het effect er toevallig net op heb liggen. En ik vind het er nog rommelig uitzien ook.

Comment

• voederbietel
              • Feb 2005
              • 197

citaat:Als je een nieuwe koopt ben je minimaal €350 euri kwijt. Dat zijn een paar paddo echt niet waard.
              ga naar de plaatselijke licht en geluidsboer en vraag of hij nog wat ouwe kisten heeft, goedkoop kopen, spul uitslopen en opknapen!

citaat:Los in de vrachtwagen en zo. Doe dit al 3 jaar en er is nog nooit was mis gegaan.
              je zegt het goed nog nooit! flightcases zijn er niet voor de show maar die hebben een taak: app beschermen al ben ik het met je eens dat het spul v*rd*md duur is
              Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Poelmans
                • Feb 2004
                • 806

Ik blijf er toch bij: je kan niet domweg alles wat je hebt in flightkisten gaan stoppen.

Dat je al de elektronische apparatuur zoals discobar, lichttafel, PA tafel, effectenrek, versterkers inkist, en dan dingen als kabelkisten maakt (meer om ze in een kist te hebben dan om ze te beschermen) dat is maar normaal.
                Maar ik zie bijvoorbeeld niemand speakers inkisten (met uitzondering van bijvoorbeeld kleine 10 inchjes)... Hoeft ook niet: de klankkast is sterk genoeg en je hebt een speakergrill, waar je eventueel nog een houten beschermkap op kan maken.
                PAR's zie je ook meer in meatracks dan in kisten.

Je moet ergens nadenken van 'wat kost dit materiaal, en wat win ik ermee als ik dit inkist'. Je gaat me toch niet zeggen dat bijvoorbeeld een mushroom van 10 jaar oud (ik zeg maar wat) een kist waard is? Ik zou hem persoonlijk mee in de meatrack van de par's hangen... Ik denk dat die dan ook niet snel stuk zal zijn...

Waarom je bijvoorbeeld movingheads dan wel weer dient in te kisten: ik denk da niemand het een fijne gedachte vindt dat een movinghead in een meatrack hangt, en de kop maar wat ligt rond te draaien bij elke bocht die je neemt: daarbij slijten de lagers + stappenmotoren...

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

citaat:Geplaatst door voederbietel

citaat:Als je een nieuwe koopt ben je minimaal €350 euri kwijt. Dat zijn een paar paddo echt niet waard.
                  ga naar de plaatselijke licht en geluidsboer en vraag of hij nog wat ouwe kisten heeft, goedkoop kopen, spul uitslopen en opknapen!

citaat:Los in de vrachtwagen en zo. Doe dit al 3 jaar en er is nog nooit was mis gegaan.
                  je zegt het goed nog nooit! flightcases zijn er niet voor de show maar die hebben een taak: app beschermen al ben ik het met je eens dat het spul v*rd*md duur is
                  Hmm dat wist ik nog niet[:0][B)][xx(] []

Idd apperatuur beschermen. Alles zit sowieso in case's maar ik ga echt niet een paddotje in een kissie stoppen. Pak voor die paar tientjes dan wel een nieuwe uit de showroom. Trouwens, die dingen die al 2 jaar of langer mee gaan zien er nog wel goed uit. En als iemand hem nodig heeft krijgt ie wel wat uit de showroom mee.
                  De wagen zit 9 van de tien keer zo vol dat die dingen echt niet gaan rollen. En ja voor de 10 kinder discotjes per jaar
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

citaat:Geplaatst door Poelmans

Ik blijf er toch bij: je kan niet domweg alles wat je hebt in flightkisten gaan stoppen.

niemand speakers inkisten (met uitzondering van bijvoorbeeld kleine 10 inchjes)... Hoeft ook niet: de klankkast is sterk genoeg en je hebt een speakergrill, waar je eventueel nog een houten beschermkap op kan maken.
                    Wij stoppen onze 15" toppen per twee in een tophead, de buitenzijde is gestoffeerd en dit blijft nu ook mooi. Dit kan natuurlijke ook met een hoes, is veel lichter en goedkoper.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• voederbietel
                      • Feb 2005
                      • 197

citaat:Ik blijf er toch bij: je kan niet domweg alles wat je hebt in flightkisten gaan stoppen.

Dat je al de elektronische apparatuur zoals discobar, lichttafel, PA tafel, effectenrek, versterkers inkist, en dan dingen als kabelkisten maakt (meer om ze in een kist te hebben dan om ze te beschermen) dat is maar normaal.
                      Maar ik zie bijvoorbeeld niemand speakers inkisten (met uitzondering van bijvoorbeeld kleine 10 inchjes)... Hoeft ook niet: de klankkast is sterk genoeg en je hebt een speakergrill, waar je eventueel nog een houten beschermkap op kan maken.

Je moet ergens nadenken van 'wat kost dit materiaal, en wat win ik ermee als ik dit inkist'. Je gaat me toch niet zeggen dat bijvoorbeeld een mushroom van 10 jaar oud (ik zeg maar wat) een kist waard is? Ik zou hem persoonlijk mee in de meatrack van de par's hangen... Ik denk dat die dan ook niet snel stuk zal zijn...
                      klopt is waar maar spd wil al zijn app in kisten stoppen dus zeg ik zorg voor een grote kist waar je alles in doet!
                      citaat:Je gaat me toch niet zeggen dat bijvoorbeeld een mushroom van 10 jaar oud (ik zeg maar wat) een kist waard is?
                      nee ga ik je ook nie zeggen maar als jij allemaal van dat soort app hebt en je toch een kist wil aanschaffen kan je er toch rekening mee houden!

citaat:Idd apperatuur beschermen. Alles zit sowieso in case's maar ik ga echt niet een paddotje in een kissie stoppen. Pak voor die paar tientjes dan wel een nieuwe uit de showroom. Trouwens, die dingen die al 2 jaar of langer mee gaan zien er nog wel goed uit. En als iemand hem nodig heeft krijgt ie wel wat uit de showroom mee.
                      De wagen zit 9 van de tien keer zo vol dat die dingen echt niet gaan rollen. En ja voor de 10 kinder discotjes per jaar
                      ik vind het ook gekkewerk als er een flichtcase voor een paddo aangeschaft wordt maar alles bij mekaar vind ik een ander verhaal
                      citaat: orgineel bericht:Alleen zitten we nu nog met Mushrooms, Derby's en stroboscopen zonder flightcases.
                      Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Drive inn tnt
                        • Sep 2003
                        • 1082

In een kratje blijven ze ook wel heel. Gewoon paar goedkopen ikea kraten dus.
                        Vette boksuh meneer

Comment

• spd
                          • Jun 2005
                          • 68

bedankt allemaal voor de reactie's

Sjoerd

Comment

• voederbietel
                            • Feb 2005
                            • 197

citaat:In een kratje blijven ze ook wel heel. Gewoon paar goedkopen ikea kraten dus.
                            precies dee ik eerdeer ook (nu af en toe nog inverband met financiele overwegingen)
                            maar bij mij is er ook wel is wat naar de maan gegaan in een krat dus ik heb et liever niet[:I]
                            Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

nou ik zou ook even reageren, dit topic stamt alweer van een tijdje terug maar kistjes zijn altijd actueel. Nu ik weer dacht een paar dagen tijd te hebben ben ik ook maar weer begonnen met een aantal kisten te maken. Worden kistjes voor versterkers, stroomverdeling, randapparatuur en JAWEL mn spiegelbollen van 50 euro!! De kisten zijn denk ik ongeveer 3 keer zoduur maar voor het behoud van mn bolletjes toch wel noodzakelijk. Ik zal van de week even foto's plaatsen.
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...