dap rw18b en rw 15 maar welke versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • discover
    • Feb 2005
    • 108

dap rw18b en rw 15 maar welke versterker

hoi forum genoten

ik wil binnenkort de dap rw18b en de rw15 kopen
    maar het vermogen van de rw18b is 300w op 8 ohm
    en het vermogen van de rw15 is 180w op 8 ohm
    als ik het bij elkaar doe komt er 480 w op 4 ohm uit als ik het goed heb maar welke versterker moet ik daarbij kopen
    moet ik daar voor een palladium p 1600 of een palladium p 1200 kopen[?][?]
    ik wil gewoon van de versteerker met een kabel naar de sub en dan door lussen naar de top

ik hoor het zo spoedig mogelijk terug
  • TCMC
    • Jul 2005
    • 56

citaat:Geplaatst door discover

hoi forum genoten

ik wil binnenkort de dap rw18b en de rw15 kopen
    maar het vermogen van de rw18b is 300w op 8 ohm
    en het vermogen van de rw15 is 180w op 8 ohm
    als ik het bij elkaar doe komt er 480 w op 4 ohm uit als ik het goed heb maar welke versterker moet ik daarbij kopen
    moet ik daar voor een palladium p 1600 of een palladium p 1200 kopen[?][?]
    ik wil gewoon van de versteerker met een kabel naar de sub en dan door lussen naar de top

ik hoor het zo spoedig mogelijk terug
    Ik ben zelf begonnen met de P-1600, 2x AX-15B en 2x AX-10. Dit is een leuke instapset voor weinig geld. De reden dat ik voor de AX-15B heb gekozen is dat daar ook een filter naar de topkast zit ingebouwd, iets wat ontbreekt bij vele andere budget subwoofers. De impedantie blijft dan ook mooi op 8 Ohm.

Op dit moment draai ik actief met een 2e P-1600 en LEM DX-26 crossover en dat klinkt een stuk beter.

TCMC
    Blijven lachen :)

Comment

• GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

@ TCMC ( ook even los van het topic )

Hoever dragen de AX series nou eigenlijk?

Want als het hetzelfde verhaal is als met de RW-12 die in iets groters dan een klaslokaal al snel niks meer wegzet zijn ze voor mij niet interesant.
      lala..

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

citaat:Geplaatst door GoTMoRe

Want als het hetzelfde verhaal is als met de RW-12 die in iets groters dan een klaslokaal al snel niks meer wegzet zijn ze voor mij niet interesant.
        Ik heb de AX12 naast de RW15 gehoord, in een vrij grote zaal, dáár viel het mij eerlijk gezegt iets tegen toch. De RW15 viel al snel weg, de AX12 ging een stuk luider máár je moet ook weer geen wonderen verwachten... Alles was trouwens aangestuurd met een T-Amp TA2400. Voor het geld goed, maar ik vraag me sterk af of je er ECHT veel op vooruit ga.. De afwerking van de AX is wel gewoon top.
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• GoTMoRe
          • Aug 2005
          • 350

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

citaat:Geplaatst door GoTMoRe

Ik heb de AX12 naast de RW15 gehoord, in een vrij grote zaal, dáár viel het mij eerlijk gezegt iets tegen toch. De RW15 viel al snel weg, de AX12 ging een stuk luider máár je moet ook weer geen wonderen verwachten... Alles was trouwens aangestuurd met een T-Amp TA2400. Voor het geld goed, maar ik vraag me sterk af of je er ECHT veel op vooruit ga.. De afwerking van de AX is wel gewoon top.
          Nja, zat eigenlijk te denken aan 4 ax15b's. Maar voor diezelfde prijs heb ik 2x jbl jrx18b.

Als het geluid van de ax serie nog relatief ver komt is het nog de moeite waard er eens een demo van de beluisteren.

Anders ga ik voor vergelijkbaar met de jbl kasten.
          lala..

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

De AX15b's gaan lekker laag, toch ben ik hiervoor iets minder tevreden en alleen omdat het laag niet geweldig ver draagt...

Voor café's e.d. gewoon PRIMA maar echt stampwerk kan je vergeten. De toppen vind ik toch iets beter uit de reeks, kijkend naar de gevoeligheid. De JBL heb ik wel nooit gehoord, en weet niet of een JRX18 twee AX15b's kan verslaan.. Wil ze graag horen wel, want net als bij mijn JBL SF25's gaan ze onverwacht enorm hard.. Dus wie weet

Ik weet ook niet hoeveel je geeft om diepgang? En voor hoeveel personen je speelt? Binnen/buiten e.d?
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• GoTMoRe
              • Aug 2005
              • 350

JRX18 gaat niet echt diep, het is wel lekker sub kast met zeker een maagdruk!

Gaat beetje allround gebruikt worden voor bandjes en drive in, dus een past die een beetje diep gaat en een lekkere punch heeft zou zeker leuk zijn.

Maar ik heb eigenlijk geen zin om het topic van de OP verder te vervuilen dus maak hiervoor even een apart topic voor aan.

Excusses naar de OP toe en back on-topic.
              lala..

Comment

• alleznet
                • Jul 2005
                • 36

Gewoon gaan voor de P-1600. Ik zelf heb de keuze gemaakt om voor de RW-15's een P-700 te kopen, en voor de RW-18B's een P-1200. Op beide heb je dan wat power over, en dat is ook nooit verkeerd.

Comment

Working...