Ik heb een Pc aangesloten op een versterker en op een koptelefoon. (7.1 kaart laten draaien op 4channel, ac97 op een asrock k8upgrade 1669). Heb de versterker op Front aansluiting en de Koptelefoon op de Side speaker aansluiting. Wanneer dit zo zit aangesloten zit klinkt het geluid in de koptelefoon erg zacht. Met het kanaal naar de versterker is niks mis. Ik heb deze 2 kabels een keer omgedraaid. koptelefoon op de Front en versterker op de Side speaker aansluiting en toen klonk alles goed. Het probleem is echter dat het mixprogramma waarmee ik werk 2 kanalen scheid voor koptelefoon en output(versterker) zodat ik nummers kan voorbeluisteren. In het mixprogramma kan ik niks aan kanalen wijzigen en moet de koptelefoon daardoor altijd op de side speaker aansluiting moeten, waarop hij erg zacht klinkt. Heeft iemand ervaring met dit probleem of een oplossing? alvast bedankt.
Geluidskaartuitgangsterkte verschil
Collapse
X
-
Labels: None
-
Vaak is het zo dat bij HTeK kaartjes de frontuitgang een extra schakeling heeft die bij een apparaat met een lage impedantie(koptelefoon dus) de uitgang nog eens extra versterkt. Een koptelefoon voorversterker dus. De tweede uitgang heeft dit niet, daarom maakt het voor de versterker niet uit waar hij een vast zit maar voor de koptelefoon wel.
Oplossing is andere software zoeken of gebruik maken van een extra koptelefoon voorversterker. -
Ik heb het even gecontroleerd en het bleek te kloppen. Ik heb nu computerboxjes eropaangesloten die een hoofdtelefoonuitgang had. Dit werkte prima. Bedankt.Comment
Comment