Hoeveel voor de show

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VetteDJ
    • Aug 2005
    • 3

Hoeveel voor de show

Ik heb nou zon drive-innetje en vraag me eigenlijk wel af wat ik hiervoor mag vragen..
    Mijn ap. is:

Mixer
    2 cd spelertjes
    1000 watt boxen
    versterker
    pc

8 parren
    strobo

alles ziet er zorgvuldig uit netjes, alles zwarte kabels etc.

Als ik nou een show van 4 uur doe voor 50 tot 100 man doe wat vraag ik dan ?
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

je kunt allemaal wel zo'n goeie apparatuur hebben maar kun je ook draaien???
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

citaat:Geplaatst door VetteDJ

Mixer
      2 cd spelertjes
      1000 watt boxen
      versterker
      pc
      8 parren
      strobo
      Mixer

Wow; een DAP-doos, of een Dateq Apollo/DJM600 ?

2 cd spelertjes

Wow; twee Dap-dozen, of CMX5000/CDJ800/1000 ???

1000 watt boxen

Wow; da's opgenomen vermogen, geen rendement... Dap dozen ? Of EAW ?

versterker

Wow; handig bij boxen... wat voor eentje ?

pc

Wow; legale muziek neem ik aan ?

8 parren

Wow; 16/36/56/64 ??? Met of zonder kleurtjes...in truss ? of op statief ?

strobo

Wow; hoeveel vermogen ? toch niet zo'n 3 centimeter bakje van de electronica zaak ?

Hoeveel moet je vragen...tsjah dat maakt niet zoveel uit; het gaat om hoeveel je krijgt...

Vul eerst je profiel even in; dan weten we ook of we je kunnen adviseren...

groet AJB
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• LJ_jacob
        • Aug 2003
        • 293

We kunnen je zo nix zeggen.. draai je alleen muziek? of praat je ook alles geod aan elkaar, sta je er als een zandzak bij? of dans je de sterren van de hemel?
        en wat AJB al zij, sommige computerspeakertjes hebben naar zeggen ook 1000W... iets meer info aub.
        groetjes!
        Jacob
        mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

"Hoeveel voor de show?"

"1 for the money, 2 for the show" was het toch!?[8D][:X]
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Onderwerp opgeschoond, onzin verwijderd!

Tevens het onderwerp verhuisd naar newbie forum, immers: Als je met een product onderweg bent dan weet je ook je plaats in de markt!
            Voor starters is dit een veelgehoord probleem, de bepaling van de marktpositie.

Immers, vraag je teveel, dan wordt je niet geboekt, vraag je te weinig dan ben je kneiterdruk zonder je reeds gemaakte kosten terug te verdienen.

Er is op de vraag van de onderwerpstarter geen enkel zinnig antwoord te geven.
            Met welke spullen hij onderweg is, is slechts 1 factor, andere factoren zijn: bekendheid, kwaliteit van de show, duur van de show, segment waarop gemikt wordt.

En dan nog: mag je hobby geld kosten? zo ja: dan kan je jezelfom niets aanbieden, wil je er geld mee verdienen, dan zal je moeten gaan rekenen.

Laatste nog relevante factor: de marktwerking ...simpel samengevat: wat gebeurt er verder in deze handel om jou heen in je regio, hoe groot is je verzorgingsgebied....

Kortom: prijsbepaling is en vak, als je verstandig bent dan ga je " ondernemen" dat wil dus zeggen: soms op je bek gaan, soms een klapper maken maar bovenal: leren!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• john1968
              • Aug 2004
              • 46

Ik vind de reactie van de moderator AJB wel heel erg flauw. Als je zo reageerd dan leg je de drempel voor newbies om wat te vragen in dit forum wel heel erg hoog.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door john1968

Ik vind de reactie van de moderator AJB wel heel erg flauw. Als je zo reageerd dan leg je de drempel voor newbies om wat te vragen in dit forum wel heel erg hoog.
                nee hoor, helemaal niet flauw !
                Als VetteDJ nu eens precies zegt welk materiaal hij heeft en wat zijn bedoeling is, DAN kan er pas een serieus antwoord op gegeven worden !!

Met zijn gegevens kunnen wij niks

sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

precies Sis!
                  Als mensen nu eens met een heldere vraag komen, eerst even kijken of hun vraag niet reeds uitvoerig aan de orde komt (zoektip: tiep in het zoekvenster eens in "marktverziekers"krijg je een leuke discussie!)
                  dan is het wellicht met het cynisme ook wat minder....tot die tijd, kijk in de spiegel!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

Eens, maargoed.. Het zijn startersvragen, van jongetjes van misschien 14-15 jaar.. Zo was ik ook Met mijn Marquant 400 Watt boomboxen
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Eens, maargoed.. Het zijn startersvragen, van jongetjes van misschien 14-15 jaar.. Zo was ik ook Met mijn Marquant 400 Watt boomboxen
                      Dan is het zaak om zijn profiel goed in te vullen, dan weten we meteen met wie we te maken hebben, ook kwa leeftijd enz...
                      Hopelijk komt VetteDJ nog eens langs op het forum !!
                      Als hij meer gegevens hier neerzet is de kans voor hem ook groter dat hij eventueel kan geholpen worden !!
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Daarom vraag ik dus ook duidelijk in mijn post om zijn gegevens Mijn enigzins synische reactie (goed bedoelt) is enkel om aan te geven wat ik denk als ik de post lees... Op die manier kan men ervaren hoe wij kijken naar dit soort vragen...

Natuurlijk willen we VetteDJ helpen; graag zelfs ! Maar dan wel even open kaart spelen...
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• kokkie
                          • Nov 2003
                          • 1166

Antwoord op het onderwerp van dit topic is: ALLES!
                          Anders had je geen technicus moeten worden en ik verwacht van mijn collega's en van mezelf 100% inzet met het beste resultaat wat mogelijk is met de beschikbare middelen.

En aangezien dit onderwerp pas ook al actueel was, hier nog even de link:

Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Radar
                            Moderator
                            • Jul 2002
                            • 890

Kokkie, hartelijk bedankt voor het opzoeken.
                            De discusie kan daar verder en als VetteDJ meer info wil hebben
                            dan heb ik daar een mail adres voor
                            Slotje door modje
                            Ik doe niet aan bijgeloof.
                            Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...