Advies gevraagd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Voor DJ gebruik is een JB microfoon toch wel voldoende. Je moet niet heiliger worden dan de paus hé. Zolang je niet gaat zingen is een JB 28 of een Sennheiser e815s (ja instapmodel) meer dan voldoende.
    PAR's zou ik ook wel nemen. Het is de basis lichtshow. Als je dat allemaal hebt als private drive-inn ben je zeker al heel goed bezig.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ Thiago
      • Aug 2005
      • 44

Het is idd niet om zelf te zingen, ik wil namelijk in de toekomst nog een beetje werk hebben ook.
      Dat zou moeilijk worden als ik zelf begin te zingen

Ik doe soms ook wel es versterking voor een band.
      Tot nu toe met JB 28, nog geen problemen gehad en een goeie klank.

Zou het veel schelen met een Shure Sm58 ?
      En welk draadloos systeem raad je dan aan ?

Verder nog opmerkingen over mn installatie ?
      Wat vind je bvb van de klankkasten (RCF ARt 325A) en het mengpaneel Ecler Mac 70V.

mvg Thiago
      Power is nothing without control

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Het zou inderdaad veel schelen met een SM 58, niet alleen om te zingen maar ook om te spreken
        Wat die ART 325-A betreft heb je zowat de beste keuze gemaakt op gebied van actieve kasten in zijn prijsklasse
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Christiaan Visser
          • Apr 2004
          • 235

Sis, wat is het mij aangenaam om jou nu precies te treffen op het onderwerp over RCF Basskisten!

Ten eerste, Je hebt helemaal gelijk wat betreft de goede keuze van de Actieve kasten van RCF, deze klinken dus echt wel, in tegenstelling tot de passieve speakers uit het andere topic.. ( en nee, nog steeds niet de instellingen es opgevraagd, Sorry Sis)

Wat me ook opviel aan jou lijstje DJ Thiago, Jij hebt ook al Professionele Topkasten, Zelf gebruiken we de RCF 322A en die gaan erg luid en strak voor 300 watt! Ben je zelf ook tevreden over de Speakers?
          Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• sky-line
            • Feb 2004
            • 34

Als D.J. gebruik zal je inderdaad met je J.B. micro weinig problemen hebben (je staat trouwens achter je luidsprekers)Als je wat vaker bruiloften gaat spelen zal je ondervinden dat er steeds wel enkele overijverige nonkels aanwezig zijn die zich geroepen voelen om tot de aanwezigen een speech ten beste te geven.Als deze de micro vraagt en de flauwe plezante gaat vlak voor je speakers staan praten, ben je maar wat gelukkig met een iets betere micro (of feedback-destroyer).Bij dit soort occasionele sprekers leeft blijkbaar de gedachte dat micro's bijten en dus zo ver mogelijk van de mond moet gehouden worden.Succes.

Comment

• LJ_jacob
              • Aug 2003
              • 293

ik heb en vraagje, versterk je die band waar je het over hebt met 1 microfoon??
              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• DJ Thiago
                • Aug 2005
                • 44

Tuurlijk niet,

Ik heb 4x zulke exemplaren, ergens eens kunnen kopen voor -60%.
                En de band zelf heeft ook enkele micro's ;
                ik denk 2 van DAP of een ander historisch merk. (Die klinken dus echt niet, zo dof )
                Uiteraard gebruiken ze ook nog instrumentenmicro's.

mvg Thiago

Comment

• DJ Thiago
                  • Aug 2005
                  • 44

citaat:
                  Wat die ART 325-A betreft heb je zowat de beste keuze gemaakt op gebied van actieve kasten in zijn prijsklasse
                  sis

Zijn er dan nog betere actieve kasten die niet zo gek veel meer kosten ?
                  Natuurlijk kan dit weer uitdraaien op een eindeloze discussie Mackie SRM 450 / RCF Art / JBL Eon...
                  Wel, ik heb alle 3 getest ( + Master) en vond de RCF Art 325 ronduit het indrukwekkendst.

mvg Thiago

Comment

• DJ Thiago
                    • Aug 2005
                    • 44

@ Sis ,

Als ik het goed op heb, beschik jij over RCF Art 325 Ai's ?
                    Mag ik je vragen wat uw ervaringen zijn met deze kasten ?

Dit is de install versie hé, scheelt deze dan in geluid met de gewone RCF Art 325A die ik bezit ?

Ook, monteer jij uw kasten aan een truss of niet ?
                    Gebruik jij een basskast in combinatie met deze actieve kasten en zoja welkeen ?
                    RCF heeft namelijk verschillende reeksen basskasten (4Pro, ARt) en ik wil weten wat de beste zijn.

mvg Thiago

Comment

Working...