Behringer Eurolive Professional B1800X Pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

Behringer Eurolive Professional B1800X Pro

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, dus schiet mij aub niet onmiddellijk af!
    Ik ben als amateur dj (gestart op vrije radio en zo verder gegroeid) bezig met de opbouw van een eigen drive-in'etje. Voor het geluid beschik ik over 2 X DISCO 200 van JB (enkel de kast, de tweeters en woofers zijn vervangen door Fane) met daarboven 2 X M15 van JB. Ondertussen antieke kasten, maar zij doen perfect wat ik van hun vraag, dus geen geklaag daarover! Maar ik zou op termijn willen uitbreiden met 2 Subkasten. En mijn oog is daarvoor op Behringer gevallen. Ik heb met aandacht de topics rond de oude Eurolive-reeks gevolgd en die zijn binnen hun domein (= het domein van het budget) toch overwegend positief. Maar nu zie ik op hun site een nieuwe reeks verschijnen met o.a. de Eurolive Professional B1800X Pro. Dubbel zo zwaar van wattage als de oude reeks en valt best in mijn budget! Ik weet dat hij nog niet beschikbaar is, dus testen zullen er nog niet (veel) geweest zijn, maar kan iemand mij zeggen of dit een verbeterde versie van de oude reeks zal zijn (of een verslechtering?) of dit totaal andere kasten zullen zijn. Ik overweeg deze boxen dan te nemen, gezien ze perfect binnen mijn budget vallen (700 à 800 EUR).

Is er iemand die over deze reeks al info heeft opgevangen (of ze al gehoord heeft?)

Alle reacties zijn welkom! (+ eventuele alternatieven binnen het budget en geschikt voor mijn doelen, wel liefst geen 2dehands alternatieven)
    Mijn doelen = feestjes tot 100 man + af en toe versterking van een ontspanningsgroepje in een parochiezaaltje.

Al bij voorbaat bedankt voor de reacties!
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

Niemand die zich ook maar aan een kleine voorspelling waagt wat deze boxen gaan opleveren?
    Niemand die inside informatie kan bekomen bij Behringer??
    Ben er wel benieuwd naar... Zijn er misschien nog anderen die ondertussen hetzelfde idee hebben?
    Zou immers graag bevestiging hebben dat ik geen echte miskoop ga doen met die boxen...

Comment

• DjFx
      • May 2004
      • 307

Gewoon wachten tot die subjes op de markt komen en dan kun je ze beluistere bij lokale discoboer neem ik aan.
      Gewoon af wachten , meer kunnen we niet kwijt
      En hoeveel subjes (1 of 2) wou je trouwens (of las ik daar nou overheen?)
      Anders wil ik je best deze aanrade:

Klinkt (en voelt ) lekker

Oja en welkom op het forum

Comment

• Timothy
        • Aug 2005
        • 175

DjFx, bedankt voor je verwelkoming!

Heb ook al naar die JB's staan kijken en heb ze ook al eens gehoord, maar ofwel waren mijn oren nog niet wakker, ofwel stonden ze slecht afgesteld bij mijn dealer, maar deze boxen konden mij niet overtuigen. Hoewel ik al veel goeds over ze gelezen heb op dit forum...

Zou eigenlijk graag eens de vergelijkende test willen doen, maar daarvoor zal ik nog wat geduld moeten hebben...

Mijn ander gedacht was het volgende: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/P...ductid=HLD3249

Maar hier zijn de meningen nogal over verdeeld...

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Kasten van JB zijn goed en zeker zijn geld dubbel waard.

Bij een beetje zoeken kun je ze voor 362,00 vinden.

wil je meer info kun je me beter even mailen !

Comment

• Timothy
            • Aug 2005
            • 175

Mephisto,

Ik ga nog wel even rondkijken wat ik ga doen. Ik was voorlopig nog maar wat prospectie aan het doen, maar de echte aanschaf zal maar rond de jaarwisseling gebeuren denk ik. Ga eerst wat investeren om alles in mooie cases te stoppen.

Was gewoon gefascineerd door die Behringers, kon dat eigenlijk moeilijk geloven...
            Gezien alles wat ik hier las over de vorige Eurolive series, vielen deze boxen eigenlijk héél goed mee voor hun geld. Daarom was ik benieuwd of die nieuwe reeks dan ook de verwachtingen zou overtreffen.

Het zou dan ook de eerste keer zijn dat ik van Behringer materiaal zou aanschaffen. En ben er een beetje benieuwd naar.
            Werk nu vooral met Stageline, JB Systems, flightcases van Dap (dus blijf wel in de budgetreeksen hé), maar voor eigen gebruik vind ik dit toch allemaal prima materiaal dus...
            Misschien Behringer aan het lijstje van de zonden toevoegen? Héhé...

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

De Omnitronic AX-1800 is ook zeker leuk voor het geld. Als je eens de gelegenheid krijgt, zeker even gaan luisteren!
              Lijkt heel erg op de DAP, maar andere speaker erin met meer rendement.

En tsja... gewoon wachten tot de B1800X echt uitkomt, als je m echt wilt beluisteren!

Comment

• DJ Thiago
                • Aug 2005
                • 44

Ik reken Behringer toch ook wel toch het lijstje van budgetmerken.
                Ik zie niet meteen in opzicht van kwaliteit wat JB minder zou geven dan Behringer.
                Persoonlijk, Timothy, zou ik toch ook wel kijken voor de Vibe 18S.
                Zoals mephisto zei, hele degelijke kasten voor hun geld, robuust en ze verslijten moeilijk denk ik (op vlak van ergonimiteit).

Je blijft dan trouwens bij JB, en dat vind ik nu mooier, bij hetzelfde merk blijven. Een kakafonie van merken vind ik persoonlijk niet echt aan te raden.

mvg Thiago
                Power is nothing without control

Comment

Working...