ik wil geluid opnemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj zedex

ik wil geluid opnemen

ik been een beginende dj en ik zou graag een paar van mijn mixes die ik ehb gemaakt op mijn dj console van jb-systems opnemen op de pc en ik heb een cabel gekocht die mij is aangeraden door een prof dj maar ik krijg heel veel ruis hoe komt da?? en heb ik geen programa nodig om dat goe te kunnen opnemen??of ligt het aan mijn kabel?? hij zegt dat hij perfecte muziek heeft en snapt niet waarom ik ruis heb?? weten jullie mischien waarom??[?][?][?][?][?][?]
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

ik zal eerst mijn computer maar eens een spellingscontrole laten doen, 'vordat juh iets gat tiepen!'
    En die ruis dat kan niemand vanaf hier bepalen waar dat aan ligt, misschien een kabelbreuk?[?][?]
    Bart

Comment

• Mister Music
      • Aug 2005
      • 39

het kan je geluidskaart zijn heb je normaal wel "ruisloos" geluid>?
      Groeten van<h3><b><font color=\"blue\">MM</font id=\"blue\"></b></h3>
      Wat maakt mensen die muziek maken?

Comment

• dj zedex

ik heb een redenlijk goede geluids kaart en ik denk niet dat het daar aan ligt maar kan het mischien liggen aan mijn boxen mijn computer boxen zijn niet goed maar als het daar aan ligt kan het toch niet zijn dat die zich intreseren die mijn mixen en wil horen dj boxen moet kopen of wel[?][?][?][?]en aan mijn kabel is ook nix want die is pas nieuw maar heb ik een programa nodig mischien [?][?][?][?]ik ken er nix van want ik ben nog maar beginnend dj [8D][8D]

Comment

• dj zedex

p.s:normaal heb ik goed geluid

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Kun je zelf niet achterhalen waar de ruis vandaan komt?
            Wij zijn immers ook niet helderziend!

Tip 1: probeer iets anders af te spelen dan de opname. Heb je nog steeds ruis? Zo ja: dan ligt het niet aan je opname en geluidskaart. Zo nee: dan is het je bron voor de opname en/of geluidskaart.

Tip 2: zet de opname op een cd-r en probeer m ergens anders af te spelen. Nog steeds ruis: dan is idd je opname niet goed. Geen ruis: lag het dus echt aan je speakers of de uitgang van je geluidskaart.

Tip 3: probeer een ander apparaat aan jouw kabel te hangen en geluid op te nemen. Ruis weg: dan is je DJ-set de oorzaak van de ruis! Ruis is er nog steeds: dan is de ingang van je geluidskaart en/of je kabel niet goed.

Suc7 ermee!

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

citaat:ik denk niet dat het daar aan ligt maar kan het mischien liggen aan mijn boxen mijn computer boxen zijn niet goed maar als het daar aan ligt kan het toch niet zijn dat die zich intreseren die mijn mixen en wil horen dj boxen moet kopen of wel
              1. De fout ligt bij jou denk ik... zelfs jouw taal is onderhevig aan zware ruis! Als je geholpen wil worden kun je misschien de moeite doen eens deftig Nederlands te gebruiken. Niet iedereen wil minutenlang jouw zin proberen ontleden om te weten te komen wat je bedoelt.
              2. Voor de rest -&gt; helderzienden zeldzaam op dit forum -&gt; meer info (welke geluidskaart, hoe aangesloten op je mixer (type mixer?), welk programma gebruikt, ...). Ook dit kan helpen.

=&gt; M.a.w.: je kunt niet verwachten dat de vele vriendelijke mensen hier moeite gaan doen om jou te helpen als je zelf niet eens de moeite doet om je probleem duidelijk te maken. Klanten die bij mij komen met een herstelling met als klacht "werkt niet" mogen direct terug hun huiswerk gaan maken.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Bartje
                • Jun 2005
                • 95

opmerking tussendoor; op welke ingang sluit je het geheel aan..... op de mic ingang en dan volop gedempt.. zo ja dit gaat niet werken.

probeer dan de line in eens of zet de microfoon versterking uit als je dat kan. (via software)

verder is het een zeer onduidelijk verhaal waardoor ik me bij de andere forum leden moet aansluiten.

geef 's een lijstje wat je allemaal hebt geprobeerd het probleem te verhelpen dan komen er misschien ook tips wat je nog zou kunnen proberen.
                Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

Comment

• dj zedex

ok bedankt voor jullie hulp

Comment

• dj zedex

ik ehb al geprobeert om met andere programas te recorden (een stuk of 6[V]) maar het werk niet ik heb geprobeer met de volumen en dbb niet aan enz... maar nix helpt
                    ik ehb gebrobeert op op de pc de gluids kwaliteit te veranderen maar dat help een heel klein betje of nix maar ik steek wel altijd de cabel in de mic ingang van de pc is dat de juisten,?
                    en als ik het op een cd opneem en afspeel dan ehb ik ook ruis
                    en ik ken niemand die een andere dj conzole heeft (persoonlijk ken ik ze niet maar ze geven me wel raad via via via) dus kan ik niet weten of het op een andere conzole werkt.
                    maar wat is een idd opnamen want daar zou het denk ik mischien wel aan kunnen liggen[?][?]
                    de ruis is vooral bij de bassen en bij de stem en met het een programa waarmee ik opneem al wat meer als bij het ander[?][?]

Comment

• LJ_jacob
                      • Aug 2003
                      • 293

uit je verhaal kan ik in ieder geval opmaken dat de fout zit in het feit dat je het setje in de mic ingang plugt, de ingangsgevoeligheid hiervan is namelijk veel lager dan waar het signaal in hoort te gaan.
                      Dat is fout 1, probeer het eens in een line in ingang?
                      mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• rene.derksen
                        • Feb 2004
                        • 649

Misschien kunnen meer mensen je helpen door wat meer punten --&gt;........&lt;-- en HOOFDLETTERS te gebruiken en die smilies achter wegen laten [?][?][?][?] En goede spelling gebruiken, zet desnoods je post eerst even in word, laat de spellings en gramatica controle lopen en plaats dan je posting.
                        Licht is altijd zwaar.

Comment

• Digital Primate
                          • Jul 2005
                          • 20

Ik ken niks van consoles, maar PC's zijn wel mijn natuurlijke habitat.

Sluit je kabel (kleine stekker, doorgaans, ofte 3,5 mm) aan op de Line-in ingang. Doorgaans heeft dit een blauwe kleur. Groen is voor je boxen, roze voor de microfoon-ingang.

In Windows ga je naar de volumeregelaar. Dubbelklik daarvoor op het luidsprekericoontje, rechtonder, naast het klokje. Kies dan voor het menu Opties -&gt; Eigenschappen en selecteer "Volume aanpassen voor: Opnemen". Vervolgens krijg je de schuifregelaars, die de geluidsniveaus van de ingangen bepalen. Selecteer dan "wat men hoort" of "line in" of iets dergelijks. Even een paar dingen proberen. Je kan dat testen door vanuit je dj console een liedje te laten spelen.

Over de juiste geluidsniveaus kan ik je weinig vertellen (Console helemaal op max volume en line-in op PC wat lager? Omgekeerd? Of een evenwichtigere combinatie van de twee?). Ik stel voor dat je even wat rondzoekt. Niet alleen op dit vriendelijke forum kan je informatie vinden, maar ook op andere sites, van bijvoorbeeld computermagazines.

Laat ook even weten of je nu iets gehad hebt aan deze reactie(s).

Comment

• Drive inn tnt
                            • Sep 2003
                            • 1082

hmmm, als een dj je verteld wat voor kabel je moet hebben heb je al een probleem. Maar je moet gewoon tulp-minijack hebben en een goede geluidskaart. Dat is wel belangrijk.
                            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Barthezz80
                              • Aug 2004
                              • 365

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

hmmm, als een dj je verteld wat voor kabel je moet hebben heb je al een probleem.
                              Is dat zo??

(ik draai al 12 jaar, en zit al meer dan 12 jaar in het geluid![])

..Maar ik snap wat je bedoelt, veel dj's kunnen goed draaien, maar vraag ze niet wat het verschil tussen een XLR en een Speakon is![8D]
                              Bart

Comment

Working...