Kan ik met een laptop.....
Collapse
X
-
Met het juiste verloopkabeltje is dit zeker mogelijk.
Wel kan ik je aanraden er een mengtafel(tje) tussen te hangen.
Dit om een stukje controlle te houden op wat je uiteindelijk doet.
Ik ben van mening dat laptops (computers in het algemeen) te vaag en onbetrouwbaar zijn kwa geluidsvolume's ed.
Ook kan je dan de toonregeling gebruiken waardoor je het geheel toch wel op kan 'peppen'.
SuCCeS -
BPM studio is een stukje software voor discjockey's. er zit een remote controller bij die lijkt op die van een denon cd speler. kijk anders even op de website van BPM studio voor meer info : www.bpm-studio.nl veel succes !Comment
-
Eens in de zoveel tijd moet ik toch op dat gezwam van je reageren hoor, zeker als het ook nog eens zo totaal respectloos is tegenover iemand die duidelijk WEL weet waar hij over praat.citaat:Geplaatst door Ibvee
Misschien moet je eens beginnen met het gebruiken van nette audio-kaarten, of een computer cursus nemen. Als computers echt zo vaag en onbetrouwbaar zijn als jij denkt, dan vind ik het een ongelovelijk wonder dat meer dan 50% van alle cd's (diegene die dus digitaal worden opgenomen en evt. ook nog worden afgemixed) toch zo briljant klinken! Als het in de studio betrouwbaar is, waarom zou het dan live niet betrouwbaar zijn? En blijkbaar is het dus ook mogelijk om digitaal je geluid al op te 'peppen'...citaat:Ik ben van mening dat laptops (computers in het algemeen) te vaag en onbetrouwbaar zijn kwa geluidsvolume's ed.
Mij is ooit geleerd: risico = kans X gevolg...
Het gevolg van een utillitytje wat een geluidje afgeeft, een driver die niet goed werkt door wat voor reden dan ook en helaas gebeuren zulk soort dingen, of simpelweg iets misklikken.... Al die dingen kunnen als gevolg hebben dat het signaal op volledige sterkte naar de uitgang toe wordt gestuurd. Zelfs al minimaliseer je die kansen dan zijn deze nog steeds relatief groot. So, koop dat minimixertje voor een paar tientjes nou maar. Of gewoon niet natuurlijk; dat kan je je geluidsset, de oren van bezoekers, je naam en dus je klanten kosten...
Brul alsjeblieft geen dingen als dat dingen live vast wel hetzelfde werken als in de studio. Laat me je vertellen: dat is NIET hoe het werkt!! Maarja, misschien kom je daar nog weleens achter als je in een stille zaal staat met een paar honderd of duizend koppen van bezoekers naar jou toegedraaid , of je een echt flinke P.A. naar de klote helpt, ik hoop er niet bij te zijn die dag!!!
Tot die tijd: Praat over wat je weet, niet over wat je DENKT te weten, goedenavond!!!Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Comment
-
Mijn excuses, het was niet respectloos bedoeld, ik zal het aanpassen, en ik hoop dat niet al mijn posts gezwam zijn.
Ik weet wat je bedoeld, maar toch blijf ik erbij dat als je op de juiste manier met goed computer-spul omgaat, het moet kunnen zonder dat er ook maar wat gebeurd. Met mijn opmerking over studio-gebruik bedoelde ik dit: je kan ook in de studio alle oren kapot maken door een computer fout te gebruiken, je kan ook de speakers er daarmee vernielen, je hebt gelijk dat het met live wat meer oren zijn. Wat ik kort bedoelde te zeggen is dat computers op dit moment betrouwbaar genoeg KUNNEN zijn, met de juiste apparatuur is het niet noodzakelijk om een mixertje ertussen te hangen, maar met een mixer 'live' ertussen kan er ook vanalles fout gaan, met stukke potjes, of onverwachtte geluiden.
Toch zou ik zelf ook een mixertje ervoor kopen.De groeten => MichaComment
-
Ok dat begrijp ik wel, maar een "legale" BPM-studio, wat bedoel je daaem mee? Heb je het over de software die je legaal aangekocht hebt, of over de inhoud/mp3's?citaat:Geplaatst door mverdult
BPM studio is een stukje software voor discjockey's. er zit een remote controller bij die lijkt op die van een denon cd speler. kijk anders even op de website van BPM studio voor meer info : www.bpm-studio.nl veel succes !Comment
-
citaat:Geplaatst door stompinne
Ok dat begrijp ik wel, maar een "legale" BPM-studio, wat bedoel je daaem mee? Heb je het over de software die je legaal aangekocht hebt, of over de inhoud/mp3's?citaat:Geplaatst door mverdult
BPM studio is een stukje software voor discjockey's. er zit een remote controller bij die lijkt op die van een denon cd speler. kijk anders even op de website van BPM studio voor meer info : www.bpm-studio.nl veel succes !
korte uitleg:
legaal= via bpm of dealer gekocht
illigaal= via internet gedauwnloud of via via bpm geritseld
mp3 kun je een abonement nemen (bij bpm-studio) daar krijg je maandelijk (d8 ik ) een cdtje vol met legale muziek.de groeten SCF
Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''Comment
-
Ik zou persoonlijk ook de computer aan een mengtafel hangen en deze dan aan de versterk koppelen. Al is het maar om op de momenten dat je het echt niet wilt het volume dicht te zetten en je op die manier zeker weet dat er geen onzin door komt van je computer.
Off topic:
Jammer dat we hier al moeten gaan uitleggen wat legaal en illegaal is wat prima in een woordenboek is op te zoeken. Bij veel mensen onder de 20 met internet een moeilijk begrip aan het worden als ik het zo hier af en toe op het forum lees en om mij heen hoor met betrekking tot software en muziek. Waarom betalen wordt er maar gegild [xx(]
Verder niet bedoeld om er weer een discussie over te starten, die zijn er al genoeg.
Comment

Comment