harder?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_jacob
    • Aug 2003
    • 293

harder?

beste allemaal
    Mijn huidige geluidsset bestaat uit 2 turbosound TXD 118jes(600Wpgm@8ohm) en 2 turbosound TXD 151tjes(600Wpgm@8ohm), bijden aangestuurd door een crest 7001(2x710W@4ohm, 2x600@8Ohm).
    Ik ben hier ebst tevreden over, maar wil eigenlijk harder. Nu is mijn vraag, als ik een 2e crest koop en een processor(zo ja, welke??) er tussen, gaat de set dan noemenswaardig harder? of valt dat niet te voorspellen...
    groetjes
    Jacob
    mijn auto rijdt 1 op stoplicht
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

De 118 heeft al een versterker vermogen nogig van zo'n 600 watt aan 8ohm, dus met het versterker vermogen zit je al een aan de lage kant om beide kasten (sub en top) aan te sturen.

Als je een processor aanschaft met nog een dezelfde crest Amp zal je het maximale uit je set kunnen halen, je hebt dan het dubbele aan vermogen maar het echte hoorbare zul je merken in het laag die niet meer mee vervormd met het mid hoog ivm de processor. door actief filteren gemiddeld 2 db meer geluids druk. ook

ook zul je de filters in de subs moeten uitschakelen voor maximaal rendement.

ik ben van mening dat je een sub/top combinatie op zijn minst atief moet crossen. processor is natuurlijk helemaal mooi.

Comment

• mverdult
      • Dec 2003
      • 123

ik heb in het begin ook fullrange gedraaid met alles op 1 versterker en heb toen een BBE 862 processor ertussen gezet. die zorgt dat je het maximale eruit kunt halen wat er in zit. als je dat hebt gehoord wil je niet anders meer,vindt ik dan hoor.....

Comment

• LJ_jacob
        • Aug 2003
        • 293

aan de reacties te horen maakt het toch wel een significant verschil... krijgt het geluid ook meet "body"?? ik mis wat druk in het laag...
        oke, en dan nu de vraag: welke processor... ik wil een 2e crest 7001 erbij, daar ben ik wel tevreden over, maar heb met processoren bijna geen ervaring, turbosounds eigen processors? of dbx? bss? budget ligt liefst onder de 1500 euro, dat moet wel lukken toch?

Comment

• Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

He, waarom probeer je het niet gewoon een keertje uit...
          Zoek een goeie winkel op, bel ze of je langs kan komen met je set, en leg uit dat je wat processors en versterkers wil proberen...
          En als het een aardige winkel is, sta je daar voordat je het weet met alle ervaringen, weet je of het voor jezelf de moeite waard is, en wat de perfecte combi is...
          De groeten => Micha

Comment

• LJ_jacob
            • Aug 2003
            • 293

ja dat kan wel... maar dan moet ik eerst weten welke processor ik evt wil, voor de turbosound moet ik naar bourgonje, en voor de dbx weer ergens anders heen, ook moet ik dan die 2e crest ergens avndaan zien te plukken.... is allemaal niet zo heel weinig werk...
            Voor de daadwerkelijke koop wil ik het inderdaad zeker een keertje uitproberen!

Comment

• BvE
              • Oct 2004
              • 385

De driverack PA van dbx is een prima ding, heb hem zelf ook 1 keer gebruikt! En ja, in jouw geval krijg je meer body als je een tweede versterker erbij neemt. Ook het vinden van een goed crossover punt (wat heel makkelijk te doen is met de driverack) helpt mee in het geven van body (net als een heleboel andere features op de driverack).

Succes!

Comment

• LJ_jacob
                • Aug 2003
                • 293

oke! ik denk dat ik maar eens ga kijken naar zo'n driverack. IEdereen in ieder geval bedankt voor de tips!

Comment

Working...