extra boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djwommes
    • Aug 2005
    • 3

extra boxen

ik heb nu 2 jaar een geluidsset met boxen van 2x 350 watt, die zijn aangesloten op een 2kanaals versterker. Ik heb nu het iedee om er 2 boxen van 600watt bij te kopen. ik wil dan de boxen van 350watt d.m.v. luidsprekerbuizen op die boxen van 600watt zetten.
    Hoe kan ik deze nu het beste aansluiten en hoe zit het dan met stereo enzo ??
    A) 1x350watt en 1x600watt samen op 1 kanaal
    B) 2x600watt op 1 kanaal en 2x350watt op 1 kanaal (zo zou ik het doen)
    C) helemaal anders

alvast bedankt
    wvr
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Welke versterker is het ? merk, vermogen enz...
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• djwommes
      • Aug 2005
      • 3

van het merk: skytec, zo uit mijn hooft weet ik niet welk type. Vermogen is 2x300watt en kan de boxen van 350 makkelijk aan, staat nooit voluit altijd op half vermogen omdat de boxen niet meer aan kunnen
      wvr

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Probleem is dat je versterker altijd zwaarder moet zijn dan je boxen en niet omgekeerd !
        Dus met boxen te kopen van 600 watt sta je geen stap verder !
        Als je eens wat meer gegevens weet van jou boxen en jou versterker type enz ... kunnen we misschien iets meer raad geven !!
        sis

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door djwommes

van het merk: skytec, zo uit mijn hooft weet ik niet welk type. Vermogen is 2x300watt en kan de boxen van 350 makkelijk aan, staat nooit voluit altijd op half vermogen omdat de boxen niet meer aan kunnen
          Dit snap ik dus ook niet [:I] tegenstrijdig toch !
          sis

Comment

• BvE
            • Oct 2004
            • 385

ik zeg Sis is scherp vandaag. [8D]

Is het niet zo dat skytec een niet zo best merk is? Het aansluiten van meer boxen leidt tot een lagere weerstand en daar kunnen goedkope versterkers toch niet zo goed mee overweg? Correct me if I'm wrong. Ik dacht namelijk dat alleen echt goede versterkers overweg konden met draaien op 2 Ohms.

Maarja, ik heb zelf geen losse versterkers (en dus geen ervaring) dus het bovenstaande kan allemaal bullshit zijn.

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

SkyTec lukt nog wel tot 4 Ohm...

@DJ Wommes: op dit moment is je versterker zelfs al te licht voor je luidsprekers. Je wilt meer speakers -> daar hoort dus ook een zwaardere versterker bij.

Daarnaast geef je aan dat je versterker nog niet voluit staat... Je hebt dus al genoeg geluid. Waarom extra speakers?

Gebruikelijk is op elk kanaal 1x 350W en 1x 600W te zetten. Een andere optie (als je nieuwe speakers subwoofers zijn) om er een extra (zwaardere) versterker erbij te zetten en een losse cross-over erbij. Komt er ook meer rendement uit je installatie!

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Ik denk dat het belangrijk is , DJwommes dat je eens precies verteld wat je allemaal hebt !!
                Op deze manier kunnen de forumleden jou echt niet helpen , er zijn gewoon te weinig gegevens
                Dus even alles napluizen : merken , types, vermogens enz...
                @ BvE, sis is scherp hé
                sis

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Je versterker mag gerust veel lichter zijn dan je luidsprekers. Daar doe je niets verkeerds mee. Je kunt met elke versterker (te licht, te zwaar of te passend) je luidsprekers kapot spelen. Daar zijn al genoeg discussies over geweest op dit forum (gratis reclame over de zoekfunctie).
                  Zeker dus 1 LS van 350 en 1 van 600 per kanaal én EROP LETTEN DAT BEIDE MINSTENS 8 Ohms zijn!!!
                  Natuurlijk wordt dit dan geen pracht van een installatie maar hé dit is je hobby toch?
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door laserguy

Je versterker mag gerust veel lichter zijn dan je luidsprekers. Daar doe je niets verkeerds mee. Je kunt met elke versterker (te licht, te zwaar of te passend) je luidsprekers kapot spelen. Daar zijn al genoeg discussies over geweest op dit forum (gratis reclame over de zoekfunctie).
                    Zeker dus 1 LS van 350 en 1 van 600 per kanaal én EROP LETTEN DAT BEIDE MINSTENS 8 Ohms zijn!!!
                    Natuurlijk wordt dit dan geen pracht van een installatie maar hé dit is je hobby toch?
                    Ik denk dat meer informatie absoluut noodzakelijk is om een deftig antwoord te geven !!
                    Nu is het gissen, en daar komen we niet verder mee , hobby of niet !
                    sis

Comment

• Poelmans
                      • Feb 2004
                      • 804

Vergeet ook niet dat als je een box van 350W met een box van 600W parallel schakelt, en deze dezelfde impedantie hebben, dat die 2 boxen hetzelfde vermogen krijgen, dus dat je die van 600W nooit ten volle kan benutten zonder die van 350W over te belasten...

De OP zegt ook niet wat voor box: een basskist? een topkast?

Ik vermoed dat hij nu een fullrange kastje heeft, dattie ook kan gebruiken als topkast. Koop 2 basskisten van een 1200W met bijhorende versterker, én een actieve crossover. Daar zal je het beste mee af zijn volgens mij. Maar then again: veel te weinig gegevens over de huidige isntallatie

Comment

• Mister Music
                        • Aug 2005
                        • 39

Hoeveel uitgangen heb je op je versterker?
                        Groeten van<h3><b><font color=\"blue\">MM</font id=\"blue\"></b></h3>
                        Wat maakt mensen die muziek maken?

Comment

Working...