DJ samenwerken met LJ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alleznet
    • Jul 2005
    • 36

DJ samenwerken met LJ?

Hoi,
    Ik wilde eigenlijk vragen of het vaak voorkomt op feestjes dat een DJ samenwerkt met een aparte LJ. Zo ja, werken deze in de meeste gevallen dan altijd samen, of is het vaak zo dat de opdrachtgever gewoon een DJ en een LJ inhuurt? Alvast bedankt!

• aron
    • Jun 2004
    • 27

tja, goede vraag, onmogelijk om antwoord op te geven. Dit kan op allerlei manieren lopen. Ik zou zeggen ga naar de plaatselijke soos of jongerencentrum ( zitten er zat en NB )en ga een bietje netwerken. Het lijkt me dat je meer het drive-in werk wil gaan doen. Dan kijk je gewoon is goed om je heen en je vind vast wel een aantal personen die zich hier mee bezighouden.
    Als je hebt over grotere feesten zou ik eens gaan rondbellen bij een aantal geluids/licht bedrijven. Maar via die weg is het vaak eerst veel sjouwen en kijken voordat je aan de heilige knopjes mag zitten.
    Of zelf wat beginnen natuurlijk.

Comment

• alleznet
      • Jul 2005
      • 36

Ook, bedankt voor je antwoord. Hier in mijn dorp hebben ze wel een geluid+licht bedrijf, mischien wil ik daar wel gaan werken als ik 18 ben, maar tot nu toe zou ik het liefst met iemand rond mijn leeftijd (14-16 jaar) een kleine drive-in willen beginnen. Ik zou graag licht doen, en de ander dus geluid, maar nu nog iemand vinden :P

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Inhoud van de startposting aangepast. Als er in de spelregels staat dat iets niet doen, dan doen we dat ook echt niet :-)
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

citaat:Geplaatst door alleznet

Hoi,
          Ik wilde eigenlijk vragen of het vaak voorkomt op feestjes dat een DJ samenwerkt met een aparte LJ. Zo ja, werken deze in de meeste gevallen dan altijd samen, of is het vaak zo dat de opdrachtgever gewoon een DJ en een LJ inhuurt? Alvast bedankt!

Ik snap je vraag niet helemaal, maar toch probeer ik m'n antwoord te geven.

Ik heb een aantal vaste locaties waar ik zowel dj als lj ben. Het komt wel eens voor dat er een gast-dj is, en dan ben ik er dus voor het licht. Als ik zelf moet draaien dan doe ik beide, maar dan richt ik me wel zoveel mogelijk op dj-ing. Het licht laat ik dan op automaat lopen, af en toe ff de strobe aan of een beetje rook maar daar houd het dan ook mee op. Ik ben wel iemand aan het opleiden voor het licht voor het geval ik moet draaien dus dat komt met de tijd ook wel goed.

Comment

• alleznet
            • Jul 2005
            • 36

@ Mark:
            Dat is eigenlijk wel wat ik bedoelde. Momenteel heb ik nog niet zoveel licht om echt niet meer aan mijn mengen toe te kunnen komen, maar ik wil liever het licht als 'echt' werk gaan doen, en het muziek een beetje als extraatje. Maar ik ga gewoon hier eens in de buurt op zoek naar een drive-in die intresse heeft in een LJ, maar dan vraag ik b.v. 50 per avond (met 8 PARS, 1 mushroom, 1 strobo en een rookdoos). Ik zou het liefst beginnen bij een startende DJ, dus dat we rustig op kunnen bouwen en niet bijvoorbeeld dat ik met licht 10x meer heb dan hij met zijn geluid. Moet beetje gelijk gaan...

Alvast bedankt allemaal
            P.S. Sorry voor de startpost moderator!

Comment

• RePo
              • Feb 2004
              • 34

50 vragen voor 8 parren en een strobo[:0]

Comment

• alleznet
                • Jul 2005
                • 36

En nog een hoop effecten

Comment

• RePo
                  • Feb 2004
                  • 34

Ook effecten die je niet alleen maar aan of uit hoeft te zetten...

Comment

• Poelmans
                    • Feb 2004
                    • 804

Ik zou eerder eens gaan soliciteren bij een verhuurfirma in de buurt.

Een driveinn met een hoop parren, enkele aan/uit lichteffecten en een strobo heeft echt geen apparte LJ nodig.

Wil je meer dan zit je al meteen in de verhuur. En offcourse ga je een tijd gewoon moeten helpen opbouwen/afbreken, maar daar leer je wel van bij: wat is DMX, hoe werkt het, wat zijn dimpacks, welke tafels worden er voor wat gebeurt, hoe wordt de stroom verdeeld... En dat spaart je natuurlijk een hoop n00b vragen uit als je eenmal begint met licht te doen. Tijdens de fuif of show kan je trouwens altijd wat buurten bij de LJ van dienst

Comment

• stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

Ik ben zelf lj(of hoe je het ook wilt noemen). Bij mij gebeurt het meestal dat er een dj ingehuurd wordt voor een feest(zijn meestal kleinere feestjes). Deze dj huurt op zijn beurt mij in om wat lampjes neer te zetten en ze eventueel ook te bedienen. Ook gebeurt het nu ook dat mensen naar mij komen en mij inhuren voor een fuif. De organisatoren hebben dan meestal zelf een dj ingehuurd. Ik moet dan een Pa-set bijhuuren + eventueel een dj-set. Het licht en de bediening ervan komt van mezelf.

maar voor jezelf zouw ik eens kijken naar werk bij een plaatselijke firma zoals al gezegt.
                      Of er voor zorgen dat je ook wat scans/headjes en wat meer parretjes hebt. Maar dit komt wel met de jaren.
                      Ik ben immers ook begonnen met een moonflower.
                      exit night into LIGHT

Comment

• Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 804

Bwa je kan natuurlijk zelf met aankopen beginnen,maar dan eindig je zelf als verhuurfirma... En daar is al concurrentie genoeg volgens mij :s

Comment

• alleznet
                          • Jul 2005
                          • 36

Ok, allemaal bedankt voor de reacties, ik denk dat ik over een paar jaar eens ga kijken bij het verhuur bedrijf in mijn stadje, en tot die tijd ga ik gewoon licht&geluid voor feestjes doen. Tot 100 man disco, en tot 300 man achtergrond muziek.

Comment

Working...