Scan showtec GENESIS_6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Scan showtec GENESIS_6

Beste forummers en lichtsympathisanten,

Momenteel werken wij met 3x roboscan 812 van Martin.
    Wij zijn al zeer lang op zoek naar een 4e scan, maar die vinden wij nergens.

Daarom dat we van plan zijn onze 3 scans 812 weg te doen / of te behouden (weten we nog niet 100% zeker)

Nu wouden wij vragen of er mensen zijn met ervaringen van showtec scanners. Het gaat om de Genesis 6. Deze is voorzien van 6 dmx kanalen, heeft roterende gobo's, ... en ZEER BELANGRIJK: voorzien voor lamp HSD250 of MSD200 of MSD250 of MSD250/2

Is deze scan aan of af te raden? En hoe zit het metde kwaliteit tov onze 812 scans met HTI 150W lamp?

Stel ik koop zo'n showtec scans, welke lampen neem ik dan best?
    Is er veel verschil in een HSD of een MSD lamp?

Meer info en technische info is te vinden op de site van highlite.

rechtstreeks link: http://highlite.omc.net/index.php/hi...ners/genesis_6

Groeten,

Martin
  • VERVALLEN

Niemand die iets meer weet over deze scans?
    Zo te zien is dit een copy van de Martin MX-10

Iemand tips van de soorten lampen dat ze aanraden wat het beste is?

Comment

• VERVALLEN

Ik vind van deze scans op't net voorlopig niet meer informatie.
      Op de site van highlite prijzen ze enkele types van lampen aan.
      Welke zouden best zijn qua prijs/kwaliteitsverhouding?
      Van de msd250/2 hoor je veel. Zijn die veel verschillend tov de msd250?

Comment

• jorritje
        • Sep 2003
        • 143

Effe niet over de lampen maar scanners van showtec zijn niet echt geweldig hoor. Als je nu martin gebruikt kun je beter wat meer uitgeven voor mx 4 of mx 10. ik gerbuik zelf de mx 4 maar is wel aardig wat licht. ik denk als je zn scanner koopt zonde van je geld is. Ik heb toch al een hoop gehoord over showtec scanners dat die niet best zijn.

Comment

• Max
          • Feb 2003
          • 680

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Zie regelmatig Pro 218's te koop staan tussen de 200 - 250 euro per stuk. Gewoon goed website's als Marktplaats, Snuffelsite in de gaten houden.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Max

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Zie regelmatig Pro 218's te koop staan tussen de 200 - 250 euro per stuk. Gewoon goed website's als Marktplaats, Snuffelsite in de gaten houden.
            Ja 218's kom ik ook regematig tegen. Deze zijn ook goede bakken, maarals ge dan de MK1 hebt dan is deze niet compatibel voor op DMX-512 te werken. Ik zoek dus de 812's met HTI 150W lampen in. Deze scans voldoen echt enorm goed voor onze drive in. Ze zijn klein, compact, licht in gewicht, en hebben een ontladingslamp. Dus ze geven lekker WIT licht ipv dat geel halogeenlicht

Comment

• djfrence
              • Jan 2005
              • 43

genesis

..
              ik vind de showtec scans wel aardig..
              Last edited by djfrence; 09-04-08, 18:08.
              Robe(D)

Comment

• DJ nn
                • Jun 2006
                • 489

Originally posted by VERVALLEN
                Ja 218's kom ik ook regematig tegen. Deze zijn ook goede bakken, maarals ge dan de MK1 hebt dan is deze niet compatibel voor op DMX-512 te werken. ...
                Ik heb hier nu toevallig een 218 mk1 staan (moet uitzoeken hoe hij werkt omdat de eigenaar hel gekocht heeft door: martin is goed...
                (dus daar staat hij met 1 scan die 1x per jaar gebruikt wordt voor op spiegelbol te schijnen)

nu wil hij er toch iets leuk mee gaan doen en ik moest alles uitzoeken (trouwens als klaar)

en die doet het "lekker" op gewoon DMX512 (op eurolight 2412 is het niet zo lekker natuurlijk)
                moet je de + en - ff omdraaien in 1 kabeltje

maar met een 2308 controller werkt het ook leuk...

groetjes DJ nn
                ... the sound of silence...

Comment

Working...