goede digitale crossover

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • idss
    • Mar 2005
    • 4

goede digitale crossover

jaaaaa

Ik weet dat er over vele (digitale) x-over's al bulten topic bestaan, maar ik maar er nog één!

Mijn budget is max. ong. 350 Euro. Voor dit bedrag zoek ik een crossover om mijn geluidsset aan te sturen.
    (4x DAP AX-15B subs en 2x DAP K-112 tops)

de volgende twee lijken mij wel interessant:
    - Behringer ultradrive pro
    - DAP DCX 24

deze twee zijn natuurlijk B-merken. Maar aangezien m'n hele set uit dap bestaat, waar ik nog nooit problemen mee heb gehad, lijkt me de dap crossover wel een leuk ding. Ik kan er alleen zo ontzettend weinig reviews over vinden.

Verder hoor ik ook goeie dingen over de EV ACone. Deze is niet digitaal, maar moet zeer goed zijn. (is wel iets boven m'n budget....)

Wat kan ik volgens julie het beste doen...
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

hij is dan ook pas uit... let wel, de DAP heeft heel wat minder mogelijkheden als de Behringer EN je kan geen kaart gebruiken om settings te saven/up te loaden.

Comment

• Jaap @ monitoring
      • Jun 2005
      • 61

DIGITALE CROSSOVER???????? koop dan gewoon een processor voor je systeem, is veel flexibeler werken en makelijk presets saven en weer aan te maken ( en om te beginnen zou ik dan met behringer als ik jou was te beginnen, neem aan dat je niet direct een klarck technik zou nemen )

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Beste jaap...geef dan ook even aan wat hij voor zijn beschikbare budget volgens jou voor processor zou kunnen aanschaffen, uiteraard met jouw ervaringen erbij....
        Kortom: maak je bericht nuttig!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Boi
          • Apr 2004
          • 541

Al eens aan een betaalbare processor gedacht?
          http://home.tiscali.nl/soundservice/...ingsfilter.doc Dit is een 2-weg stereo analoge processor en overtreft in kwaliteit alle goedkope digitale X-overs.
          groetjes
          Boi
          groetjes

___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 804

Die behringer ULTRADRIVE PRO DCX2496 is een goed produkt voor de lagere budget-klasse. Je kan er evenveel mee als duurdere merken zoals BSS omnidrive, al moet je natuurlijk beseffen dat dit niet dezelfde kwaliteit heeft.

Je kan ook eens naar de DBX driverack PA kijken. Das een van de goedkopere processors van Dbx, met kwaliteit van Dbx, maar een beperkt aantal functies. Voor drive-inn gebruik zijn dit er voldoende, dat wel. Hij ligt misschien wel een stukje boven je budget, en naast een DAP set is het natuurlijk weggegooid geld

De limiters van behringer ultradrive pro zijn degelijk, en sinds dat de verhuurfirma waar ik vaste klant ben ze gebruikt hebben ze een stuk minder stukken. Wat ik altijd doe als ik met PU's moet draaien is de feedback problemen in het laag wegwerken dmv de parametrisch EQ (geeft me toch 10 dB gain meestal ). Ook hebben we hem ooit als delay gebruikt: vanachter in de zaal nog een rij toppen gehangen en op de 6de uitgang, dit ging ook lekker.

Met de driverack PA zit je vast aan programmatjes, dus een delay instellen voor een apparte stack gaat slechts via een grote omweg en wat gepruts. Ook vind ik de interface van de driverack niet zo duidelijk. Laat je ook niet verleiden door de feedback destroyer: die doet zijn werk blijkbaar niet. Of toch alleszinds niet op het laag, waar ik met pickups het meeste problemen mee heb Maar de limiters hoor je nóg minder, en de kwaliteit is in zijn geheel beter dan de behringer (niet dat die behringer rotslecht is e!)

Comment

• lampie_01
              • Apr 2005
              • 55

Ligt iets boven je buget, maar wat d8 je van een Lem DX-24 X-over
              24bits
              2weg stereo/4weg mono
              Phase-correctie
              Limiters
              Delay
              Lock

Alles is aanwezig en kost ongeveer 450 euro inclusief btw