2 Versterkers op elkaar aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elevado
    • Jun 2005
    • 1

2 Versterkers op elkaar aansluiten

Ik heb 2 versterkers thuis staan. Nu nog op een heel erg slechte manier op elkaar aangesloten volgens mij. Namelijk met dubbele tulpstekkers en op die manier dus krijg ik het beide op 1 kanaal naar mijn mengpaneel. Maar volgens mij kan dit ook anders?!

Ik dacht dat het met een cross-over moest... maar weet dit niet zeker. Kan iemand me misschien iets meer informatie hierover geven?

Alvast bedankt! :-)
    We look... But we don\'t see.
    We touch... But we don\'t feel.
    We search... The more of you.
    And we move... Like shadows..
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

helemaal voudt gevraagd, en derhalve naar starters gemove'ed

Comment

• dj truss
      • Dec 2004
      • 89

hey,
      een cross-over dient om je input te scheiden tot 2 outputs.
      de eerste output is dan bv. hoog en mid
      de 2de laag en sub (maar over een cross-over is genoeg te vinden. gebruik daarvoor de zoekfunctie)
      is dit wat je nodig hebt of is het om gewoon om 4fullrange speakers te sturen?

grtz joren
      the only feeback we want is the audience\'s

Comment

• alleznet
        • Jul 2005
        • 36

Je kunt het met een cross over doen ja. Een goedkope kun je vaak al rond de 100 euro kopen (merkloos).

Comment

• Barthezz80
          • Aug 2004
          • 365

citaat:Geplaatst door Elevado

Ik heb 2 versterkers thuis staan. Nu nog op een heel erg slechte manier op elkaar aangesloten volgens mij. Namelijk met dubbele tulpstekkers en op die manier dus krijg ik het beide op 1 kanaal naar mijn mengpaneel. Maar volgens mij kan dit ook anders?!
          Lees ik hier nou 'dubbele tulpstekkers'?
          Tulpstekkers om versterkers mee aan te sluiten heb ik bij eindtrappen nog nooit gezien, op het mengpaneel wel, maar daar gebruikt men over het algemeen toch meestal ook wel de gebalanceerde XLR Output, tulpstekkers om versterkers mee aan te sluiten neigt naar 'hifi' en dan is dit toch niet het juiste forum voor dit soort zaken denk ik..[B)]
          (p.s. er is naar mijn weten ook geen enkele crossover met tulp in- uitgangen)[?]
          Bart

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Om zinnige adviezen te kunnen geven is het misschien handig om wat details te geven.
            Zoals:
            1 wat voor versterkers met welke ingangs pluggen en wat voor gevoeligheid
            2 welke mixer of wat dan ook met welke output pluggen en wat voor output level
            3 wat voor speakers
            Hoe meer details des te beter advies je kunt verwachten.

gr. Herman

Comment

• aron
              • Jun 2004
              • 27

citaat:
              (p.s. er is naar mijn weten ook geen enkele crossover met tulp in- uitgangen)[?]
              Ik wel, Heb hem hier in de schuur liggen. Maar is zeker uit het jaar 0, toen ze woord PA nog niet hadden uitgevonden.

Comment

• BAJ productions
                • Jul 2003
                • 587

ik heb er 1 gezien met tulp stekers op de pa markt. dit was wel vreemd. (bose uit oertijd)

groetjes,
                Bas

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

oke, er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar in de 'normale' PA komt het niet voor omdat het een typisch hifi'iets' is, en in de PA niet praktisch!
                  Bart

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

De vraagsteller is er al een maandje niet meer hoor...
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...