wat voor versterkers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • idss
    • Mar 2005
    • 4

wat voor versterkers?

hey!

We hebben hier de volgende speakers:
    Dap K-112, 300 watt rms 8 ohm (2x)
    Phonic impression 15SB 500 watt (2x)

Nu zit ik te dubben over de versterkers die het spul moeten aansturen. Ik zit aan versterkers te denken in de zelfde klasse als DAP/Phonic. Ik weet van de phonic subs wel dat ze 500 watt kunnen hebben, maar het aantal ohms is me volstrekt onduidelijk.

Moet de versterker excact hetzelfde vermogen als de speakers hebben? of meer/minder. Ik hoor altijd verschillende meningen hierover.

We gaan hiermee de komende tijd onze band uitversterken in kroegen en zaaltjes tot 200 man.

Ik dacht zelf aan een phonic max 860 (2x 300 watt) versterker voor de tops, en een dap palladium P 1200 (2x 600 watt) voor de subs.

graag jullie mening!

alvast bedankt
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Er zijn al zat toppics geweest over het vermogen wat je het best op speakers kan zetten, en waarom. Gebruik de zoekfunctie, dan denk ik dat je zelf al wel je conclussies kan trekken als je alle toppics heb gelezen. Dingen die daarna onduidelijk zijn kan je altijd nog vragen dan. En het blijft bij dit soort dingen dat iedereen z'n eigen smaak heeft, en om voor jou een mooi versterkertje te vinden: probeer er eens een paar, dan weet je hoe ze klinken, en of ze lekker gaan.
    De groeten => Micha

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

die daps mogen wel 400watt op hun flikker krijgen, mits je ze maar met beleid op hun flikker geeft!! phonic weet ik nix van, wel dat je het met zo'n setje best moeilijk zult krijgen in een cafe met 200 gasten, of versterk je alleen de zang?? wij gebruiken voor cafe's al snel 1200 watt per kant. bij alles uitversterken.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

oja p1500 van Omnitronic doet het zeer goed op 2 maal k112 per kant. dat is dan 750watt aan 4ohm
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...