Behringer vs JB-vibes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stompinne
    • Apr 2005
    • 91

Behringer vs JB-vibes

Wat klinkt beter? Behringer-set of Vibes30-set (eventueel met subs)? Heb onlangs een behringer-set gehoord (zowel als PA en als 'disco'), en vond dat redelijk van klank, klinken de vibes beter of niet?
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

over welke behringer kasten heb je het dan?
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Behringer ken ik niet maar de Vibes knallen wel .........
      en met subs zeker een leuke set voor het geld......

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Ja kun je types noemen welke je wilt vergelijken anders is het wel heel erg appels met peren [)]

Comment

• gnmixing
          • Feb 2004
          • 214

Hier heb je in ieder geval al een omschrijving van hoe de Vibe 30 is
          http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=14456

Wij gebruiken de Vibe 30 nu al een half jaar en zijn er zeer tevreden van. Zeker nu, want de nieuwste serie is voorzien van ingebouwde wieltjes. (zéér handig)

Greetz,
          GNmixing
          En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• stompinne
            • Apr 2005
            • 91

Wel gewoon, ik heb de Behringer 1520 top met bijbehorende 1800 subs gehoord, en ik vraag mij af of de Vibe-30 met Vibe-subs, beter of slechter klinken (voor disco-toepassingen).

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

citaat:Geplaatst door stompinne
              Wel gewoon, ik heb de Behringer 1520 top met bijbehorende 1800 subs gehoord, en ik vraag mij af of de Vibe-30 met Vibe-subs, beter of slechter klinken (voor disco-toepassingen).
              Zo gewoon is dat niet, Behringer maakt meer dan wat jij nu noemt.

Ben je zelf niet in de mogelijkheid om beide sets naast elkaar te horen en vergelijken? Maak een afspraak met een muziekhandel dat je deze sets wilt horen en vergelijken. Je weet zelf wat je mooi vindt (of niet) en smaken verschillen. Ik heb beide nog niet gehoord

Comment

• DJ F-Zero
                • May 2005
                • 26

heeej, op onze school werd laatst een examenstunt gehouden, met DIE behringer speakers, nu stonden ze wel buiten, maar ze konden het niet echt bijhouden!!, de bass werd op een gegeve moment maar een beetje slap gebrom, en soms was het echt super schel, maar ik weet niet voor welke toepassing je het wil gebruiken, maar toen ik die behringers buiten hoorden von ik dat toch egt vies tegen vallen!, mischien valt t wel mee, als je het rustig in zalen binnen houd, maar buiten niet hoor, de jb systems heb ik wel eens aangehoord, maar ik kan nie zo beoordelen of die nou beter klinken dan de behringers, dat komt omdak die gewoon bij de discoboer heb aangehoord en ik niet weer wat ze tijdens hardere wattages doen, greetzzz

Comment

• Poelmans
                  • Feb 2004
                  • 804

Veel komt ook door je versterkers en actief of passief gecrossoverd... Of settings van je limiter/compressor verkeerd...

Ik heb ooit een set boxen gehoord van een merk uit die prijsklasse (kweet niet meer welk) waarbij bij elke bas het hoog wat wegviel... Om maar een stom voorbeeld te geven dat het niet alleen je boxen zijn die slecht geluid geven

Los daarvan: Goed geluid is heel subjectief dus ga eens luisteren in een winkel...

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

ik heb die vibes 30 staan dus als je in de buurt zit zou je kunnen komen luisteren.

Heb alleen geen Behringers zodat je ze kan vergelijken.

Heb ze voor het weekend gebruikt voor het eerst op een klus : klein discofeest voor een man of 50.

Ben er niet zelf bij geweest maar klant was erg tevreden over het geluid.

heb er ook gister eentje gebruikt als DJ monitoring en de DJ was er tevreden over ( klank was goed lekker laag en zuiver geluid )

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

citaat:Geplaatst door DJ F-Zero

heeej, op onze school werd laatst een examenstunt gehouden, met DIE behringer speakers, nu stonden ze wel buiten, maar ze konden het niet echt bijhouden!!, de bass werd op een gegeve moment maar een beetje slap gebrom, en soms was het echt super schel, maar ik weet niet voor welke toepassing je het wil gebruiken, maar toen ik die behringers buiten hoorden von ik dat toch egt vies tegen vallen!, mischien valt t wel mee, als je het rustig in zalen binnen houd, maar buiten niet hoor, de jb systems heb ik wel eens aangehoord, maar ik kan nie zo beoordelen of die nou beter klinken dan de behringers, dat komt omdak die gewoon bij de discoboer heb aangehoord en ik niet weer wat ze tijdens hardere wattages doen, greetzzz
                      Tip: bijregelen met een EQ.

Behringer-set alweer een hele tijd geleden (indoor) gehoord, maar klinkt vrij netjes voor zijn geld. Zorg dat je altijd een EQ achter de hand hebt om hem naar wens af te stellen (zelf ook vrijdag eindelijk maar eens een Behringer UltraCurve Pro DEQ2496 gehaald en die doet het prima ).

Comment

• dj bobo
                        • May 2003
                        • 155

Om het ff moeilijk te maken[] Ik heb mijn 2 b1800 subs (met ep2500) een keer uitgeleent aan iemand met 2 vibe-30 luidsprekers. dit klonk ook wel oké.

Comment

• DJ SMINT
                          • Jun 2005
                          • 1

Heey ik had een vraagjeh want ik heb laatst me set paar keer uitgeleend Fzerro aan het streek op de bovebuurtweg te ede en jij vond dat geluid slecht ??

Comment

• dj coolboy
                            • Jun 2005
                            • 6

volgens mij zijn beide even goed
                            dj coolboy

Comment

Working...