kabels voor mengpaneel -> speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smuling
    • Jun 2005
    • 3

kabels voor mengpaneel -> speakers

Ik heb een soundcraft FX8 mengpaneel, en wil deze aansluiten op mijn HK lucas 1000. dit is een actief systeem.
    het mengpaneel heeft alleen jack-uitgangen. de lucasset heeft alle ingangen.
    ten eerste: is het verstandig om met speakerkabels te werken, of kan het ook met gewone microfoonsnoeren? Er hoeft geen poweredsignaal overheen, dus mijn idee was dat gewone dunne snoeren ook kunnen, of verlies je zo signaal?

wat voor een kabels raden jullie aan?
    groeten,
    Hugo
  • Da Burf
    • Jun 2003
    • 44

Gewone signaalkabels, geen speakerkabel gebruiken.

Comment

• smuling
      • Jun 2005
      • 3

en wat is hiervoor de argumentatie?

Comment

• Funkmaster
        • Dec 2004
        • 204

Signaalkabels hebben afscherming en drie lijnen (als je de afscherming meerekent), speakerkabels hebben twee lijnen en geen afscherming...
        Gebruik XLR-XLR, en steek aan de kant van je mengtafel wat overgangen van jack naar XLR...
        It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• MMD
          • Feb 2005
          • 53

Gebruik gebalanceerde jack naar xlr, of gebalanceerde jack naar jack (stereo jack aan beide zijden van de 2 aderig afgeschermde kabel)en alles komt goed. Deze zijn gewoon te koop.
          Leuk setje die Lucas 1000?
          Groet André

Comment

• smuling
            • Jun 2005
            • 3

oke, bedankt voor jullie reacties.
            ik heb de lucas set nog maar net, dus nu nog geen praktijk-ervaring ermee. maar wat ik zo gehoord en gezien heb, is het echt een aanrader.

Comment

Working...