Paar vragen hoe/wat over eigen feestje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joeweaver
    • Jun 2004
    • 26

Paar vragen hoe/wat over eigen feestje

hallo muziekmensen,

Ik ga binnenkort een feest bij ons in de tuin geven, en hierbij wilde ik graag mn set gebruiken: JBsystems vx700 2x 200 watt @ 8 ohm, 2 boxen (500W Peak) en een mengpaneel. Hierop wil ik mn PC aansluiten en mp3's laten afspelen (het liefst een tracklist, zodat ik er niet de hele tijd bij hoef te staan).

Wat ik me afvroeg, kan ik wel mp3's zonder al te veel risico's afspelen (vooral als het gaat om mp3's die misschien lichtelijk clippen)? Of moet ik met elk nummer met Cooledit een clip restore uitvoeren?
    En als ik alle volumes laag genoeg instel, moet er dan verder er de hele tijd iemand bij staan om clippen in de gaten te houden?

Alvast bedankt
    JE.

Chance Favors the Prepared Mind...
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Google even op MP3GAIN een gratis progje wat al je mp3's (vrijwel) even luid maakt.
    Dan nog zorgen dat je alles goed afstelt en er is als het goed is niets aan de hand.
    Ik neem overigens aan dat je op een tuinfeestje sowieso niet op max speelt (ivm buren..).
    We're ready to party, are you?

Comment

• BAJ productions
      • Jul 2003
      • 587

schijt aan de buren feest is maar 1 keer! (is een TIP)

politie komt 1 keer waarschuwen dan we rustig houden. maar komen pas naar genoeg klachte[8D].
      groetjes,
      Bas

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

zie mn handtekening [:P]
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Joeweaver
          • Jun 2004
          • 26

Groot gelijk
          We hebben trouwens geen buren, dus daar hebben we geen last van..
          Als ik MP3GAIN gebruik, zorgt dat er ook voor dat lichtelijk clippende mp3's niet meer clippen? Want als het volume ervan gelijkgebracht wordt, kunnen clippende mp3's dan nog steeds bij een hoog volume schade aanrichten (waarbij de apparatuur wel veilig is ingesteld)?

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Wat dacht je ervan om geen clippende MP3's te draaien? Tis maar een idee hoor...
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Joeweaver
              • Jun 2004
              • 26

Ik ga heus geen clippende mp3's met opzet draaien, maar als je mp3's download zitten er altijd wel een paar bij die heel lichtelijk clippen.
              Ik wil gewoon weten wat de risico's hiervan zijn op een feestje en hoe ik deze evt. kan voorkomen.

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Ten eerste: daarom koop ik ook altijd gewoon cd's, geen gezeik
                En ten tweede: MP3GAIN heeft net als elk ander programma een handleiding, succes.
                We're ready to party, are you?

Comment

• BAJ productions
                  • Jul 2003
                  • 587

ten derde: voor mijn eigen feesten (thuis) gebruik ik altijd een pc met mp3's nog nooit gedonder mee gehad wel programma ik ook gebruik. goede boxen en alles beetje terug zetten dan komt het allemaal wel goed!
                  groetjes,
                  Bas

Comment

• DeAl
                    • Dec 2003
                    • 114

Hebben jullie wel eens enkele pop CD's geript en het signaal bekeken met een wave editor? Méér dan de helft van die CD's zijn reeds geclipped opgenomen!! Het is soms echt wraakroepend hoe tracks opgepompt worden om de gemiddelde output zo hoog mogelijk te krijgen. Een dynamiek van minder dan 6 tot 3 dB is geen uitzondering. En zeggen dat één van de grote voordelen van CD technologie vs. vinyl de grote dynamiek was...
                    Dus alle moeite om clipping met apparatuur te vermijden ten spijt, het zit meestal al fout bij de bron.
                    Met conversie naar mp3 wordt het clipping probleem soms nog erger...

Je kan idd met Cool Edit dit proberen terug te draaien, maar verwacht geen mirakels, het lukt niet altijd even goed.
                    The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

Working...