return versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • STINO
    • Feb 2004
    • 93

return versterkers

in een artikel uit meetmusic over de powermate 1000 van dynacord, een mengtafel met ingebouwde versterker, las ik: Als je een makkelijk te gebruiken tafel zoekt, met een klank die je oren niet zal pijnigen, dan is dit een model voor jou. Er rest je enkel twee front speakers en [u]twee return versterkers </u>aan te schaffen
    --&gt; nu is mijn vraag, waartoe dienen die return versterkers???
    ik heb al op de zoekfunctie gezocht maar niets gevonden...
    Skyline forever
  • cru
    • Sep 2003
    • 106

Omdat er slechts twee versterkerkanalen in een Powermate ingebouwd zijn (beide meestal gebruikt voor front), moet je om monitors te kunnen aansturen één of meerdere versterkers op de aux'en aansluiten: aux 1 tot 4. Vandaar de term return versterkers: hiermee bedoelt hij "stage return", ook wel eens podium monitor, foldback of wedge genoemd.

Die versterkers waarvan sprake dienen dus enkel om je monitorkes op 't podium van het nodige signaal te voorzien.

Je kunt natuurlijk altijd actieve monitors op je aux'en aansluiten, dan heb je geen "return versterkers" nodig.

Hopelijk is ie duidelijk zo. [^]

Jan

Comment

• STINO
      • Feb 2004
      • 93

hartelijk bedankt 'cru' ik begrijp je uitleg volledig.
      Skyline forever

Comment

• LuPuS
        • Dec 2002
        • 457

Stino, van Stijn Vandenb... uit Lichterv...?
        ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• STINO
          • Feb 2004
          • 93

hey Lupus, ik denk dat je de verkeerde voorhebt. Ik ben Stijn De Beugher uit Duffel. ( België)
          Skyline forever

Comment

Working...