Meerdere versterkers op 1 mengpaneel. Hoe???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

Normaal heb je toch op een "home cinema-versterker" ook een Line Out (rood/wit uitgang). Sluit daarop gewoon de 2de versterker aan. Zo heb ik het vroeger ooit eens gedaan...
    Groetjes.
    En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Ja, de standaard-HiFi-versterkers hebben vaak een line-out, maar bij die surround-home-cinema-dingen kom je ze al gauw een stuk minder vaak tegen. [xx(]

Comment

• pluzz
        • Aug 2004
        • 72

mischien is het handig als je vertelt wat je mengpaneel allemaal voor aansluitingen heeft (de uitgangen dan)
        meestal zijn dat er 3
        1. line-out
        2. Booth (ook vaak master 2 genoemd)
        3. rec

op alle 3 kan je een versterker aansluiten het heeft vaak wel enige nadelen (bij rec kan je alleen het volume via je verstreker regelen)
        en meestal wordt booth of master 2 niet op je led-vu(in mij geval iig ) meter aangegeven.
        je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen

Comment

• RonV
          • Jul 2004
          • 67

citaat:Geplaatst door pluzz

mischien is het handig als je vertelt wat je mengpaneel allemaal voor aansluitingen heeft (de uitgangen dan)
          meestal zijn dat er 3
          1. line-out
          2. Booth (ook vaak master 2 genoemd)
          3. rec
          Dit is ook het geval bij mijn mengpaneel (Gemini ps-540I). Het heeft een Master (rood-wit tulp), een 2e Master (6.3 Jack) en een REC (tulp). Je kunt op alledrie de uitgangen een versterker aansluiten, maar zoals hierboven al aangegeven kun je het volume op de REC-uitgang niet regelen. Op de REC-uitgang zou je bijv. wel een controller voor het licht aan kunnen sluiten.

citaat:Geplaatst door pluzz

...meestal wordt booth of master 2 niet op je led-vu(in mij geval iig ) meter aangegeven.
          Volgens mij wordt normaal gesproken alleen de REC niet op de led-vu aangegeven, de rest wel.

DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!

Comment

• pluzz
            • Aug 2004
            • 72

dan is mijn mengpaneel gewoon ruk :P
            je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen

Comment

Working...