vibe30-vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stompinne
    • Apr 2005
    • 91

vibe30-vraagje

Daar lees je hoe de "vibe 18S" subwoofer, zeer geschikt is voor combinatie met de "vibe12" en de "vibe15".

Maar mijn vraag is: waarom staat daar dan de "vibe30", niet bij vermeld, wat toch min of meer hun raspaardje is. Is de "vibe18" te licht om te combineren met de "vibe30"? De "vibe30" heeft dezelfde frequency response als de "vibe15", dus daaraan ligt het niet.
    Hoe zien jullie dat?
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

met een beetje nadenken/zoeken was je er zelf ook achter gekomen.

de vibe 30 is een fullrange kast, die met 2 15inch woofers juist bedoeld is om standalone te werken, is dus gewoon niet bedoeld voor nog een sub eronder, krijg je weer problemen met te weinig hoog/mid en teveel bas enz.
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Pulse
      • Oct 2001
      • 666

zoals speakerfreak al zei is de vibe30 een echte fullrange kast.
      Het zou zonde zijn deze te gebruiken als topkast en af te filteren op 150hz of zo. Zo staan feitelijk je 2 15inchers gewoon stil en komt er veel meer vermogen terecht op de 1 incher.

Zo'n kast als de vibe 30 kan echter wel probleemloos met een sub gebruikt worden. Deze laat je dan tot bijvoorbeeld zo'n 100hz lopen en de vibe 30 laat je gewoon fullrange lopen.
      Zelfs zo'n fullrange kast kan best nog wat extra sub gebruiken dus dat je dan teveel bas hebt zou ik zeker niet zeggen.

Wel oppassen voor faseverschillen tussen je fullrange kast en je baskast. Wanneer er daartussen faseverschillen zijn kunnen ze mekaar in de bassen tegenwerken ipv versterken.
      MVG,
      Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Tja het antwoord is a;l gegeven .......

Je kunt de Vibe30 aktief gebruiken vanaf 80Hz ofzo en dubbel 18 eronder tot 80hz.

Misschien nog iets lager crossen.

Dus dubbel 18 voor het sub en de vibe30 slag en mid/hoog

Zo zijn er een aantal mensen die op deze manier draaien

2* sub per kant en 1* vibe30

Dit aangestuurd door 3* PS1000 van JB Systems

Moet zeggen dat dit best wel goed kklinkt voor het geld wat je ervoor neer heb gelegd

Wat kost nou een vibe30 ? 350 euro en subje kostg ongeveer 362,00

Dus tel alles op en je hebt een zeer goede kwaliteit tegenover de prijs. Er zijn weinig systemen die voor deze prijs meekunnen ...............

Comment

• stompinne
          • Apr 2005
          • 91

citaat:Geplaatst door mephisto

Dus tel alles op en je hebt een zeer goede kwaliteit tegenover de prijs. Er zijn weinig systemen die voor deze prijs meekunnen ...............
          Waar kan ik ze kopen aan die prijs die jij opgeeft? ALs ik wat rondkijk, kom ik heel wat duurder uit, kun je wat linken geven aub, Mephisto?

Comment

• stompinne
            • Apr 2005
            • 91

De vibe30 is dus niet echt een 'top'. Kunnen jullie mij een andere aanraden, met ongeveer 600 rms, naar welk merk kijk ik dan best uit? Min of meer dezelfde prijsklasse of wat duurder.

Comment

• gnmixing
              • Feb 2004
              • 214

hej,
              Wij hebben zelf de Vibe 30's en uit gebruikservaring merk ik dat deze kasten toch erg hoge klanken produceren. Theoretisch gezien is een extra sub idd overbodig maar toch zijn wij van plan om een sub erbij aan te schaffen...
              Groeten
              En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

Vibe30 is gewoon een goede kast en kan goed meelopen met de budgetlijnen van de grotere merken.

er zijn zeker meerdere kasten die met dit vermogen als topkast gebruikt worden maar niet in deze prijsklasse.

Vibe30 is zeker geen slechte keus

OF je moet zelf bouwen maar dan raak je nog boven het budget van JB

Comment

• stompinne
                  • Apr 2005
                  • 91

citaat:Geplaatst door mephisto

Tja het antwoord is a;l gegeven .......

Je kunt de Vibe30 aktief gebruiken vanaf 80Hz ofzo en dubbel 18 eronder tot 80hz.

Misschien nog iets lager crossen.

Dus dubbel 18 voor het sub en de vibe30 slag en mid/hoog

Zo zijn er een aantal mensen die op deze manier draaien

2* sub per kant en 1* vibe30

Dit aangestuurd door 3* PS1000 van JB Systems

Moet zeggen dat dit best wel goed kklinkt voor het geld wat je ervoor neer heb gelegd

Waarom nu juist dubbel sub, Mephisto? Wat is het verschil indien je enkel sub eronder zet? In het begin van deze thread zegt "speakerfreak":
                  "de vibe 30 is een fullrange kast, die met 2 15inch woofers juist bedoeld is om standalone te werken, is dus gewoon niet bedoeld voor nog een sub eronder, krijg je weer problemen met te weinig hoog/mid en teveel bas enz.
                  En jij zou er dubbel subs onder plaatsen? Hoe zie jij dat?

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

dubbel 18 met dubbel 15 top is een normale configuratie.

1000W op sub met 600W top vind ik niet overdreven hoor vrij normaa.

Heb je mijn berichtje trouwens ontvangen

Comment

• stompinne
                      • Apr 2005
                      • 91

citaat:Geplaatst door Pulse

Wel oppassen voor faseverschillen tussen je fullrange kast en je baskast. Wanneer er daartussen faseverschillen zijn kunnen ze mekaar in de bassen tegenwerken ipv versterken.
                      Wat moet of kan men doen, indien men met faseverschillen in deze setup geconfronteerd wordt? Moet men daar heftig aan sleutelen om een deftig definitief geluid te krijgen, is deze setup uiteindelijk dan niet af te raden?

Comment

• speakerfreak
                        • May 2002
                        • 1446

dat is wel gewoon de reden het is niet echt een kastje om te combineren met een subje zoals de vibe 12/15

enneh je blaat wel een beetje met ik zoek een goede kast met 600watt rms...
                        Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

Working...