Speakers en Versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJPROMO
    • Dec 2004
    • 13

Speakers en Versterker

Hallo Mensen

ik Heb hier 2x Dap Mc-15 ( Klinken Super )350 watt MAX
    en ik heb hier een Versterker DAP Palladium p-900 350 watt MAX

maar ik heb nooit in de Clip gezeten maar zou het kunnen als je erin komt dat hij dan gaat overslaan of Kraken ?

''Benjamin''

---------------------------------------------------------------------Drive Inn Speaker-Sound The Uiltamate Sound Sensation
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

beste benjamin,

een versterker kan niet "overslaan" maar wel vervormen en een zogenaamde blokgolf in je signaal naar de speaker creeren (als de versterker clipt) (clip = soort paardemiddel om niet je speakers gelijk op te blazen) en dat is funest voor je speakers. en kraken, tja, mss als je het voorversterkersignaal te hard instuurt. maar dit is toch niet van toepassing als je toch nog nooit in clip hebt gezeten van je amp?

greetz jans

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

citaat:Geplaatst door TJPROMO

Hallo Mensen

maar ik heb nooit in de Clip gezeten maar zou het kunnen als je erin komt dat hij dan gaat overslaan of Kraken ?

''Benjamin''

---------------------------------------------------------------------Drive Inn Speaker-Sound The Uiltamate Sound Sensation
      Wat wil je nou eigenlijk vragen of zeggen?[B)]

Als ik eventueel in de clip zou spelen, zou het dan eventueel kunnen dat ik een vervormd geluid krijg of zo?
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

citaat:Geplaatst door TJPROMO

Enige wat je moet onthouden is:
        clippen = slecht!

Verder mag je m flink hard zetten, zolang ie maar niet clipt.

Overslaan is iets wat versterkers niet doen, hoogstens cd-spelers. De spelers zullen ook niet overslaan als je versterker staat te clippen.
        Kraken kan als je m harder of zachter zet, maar dan zou ik m eens wegbrengen voor een onderhoudsbeurt.

Comment

• TJPROMO
          • Dec 2004
          • 13

O.k. Dan weet ik het ook weer dus ik moet dan niet in de Clip Gaan Zitten?

----------------------------------------------------------------------
          Drive inn Speakersound The uiltimate Sound Sensation

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Nope, tenzij je een kale kop hebt, en alleen maar Hardcore draait, dan hoor je het verschil toch niet [:P]

(en dat vermoeden heb ik een beetje, want je zegt dat die MC 15's super klinken, dus je bent of nix goeds gewendt, of je draait hardcore..)

HEEEEL bar en boos slecht zijn die mc15's niet(in verhouding met de prijs), maar SUPER klinken ze zeker niet!!
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

Nope, tenzij je een kale kop hebt, en alleen maar Hardcore draait, dan hoor je het verschil toch niet [:P]

(en dat vermoeden heb ik een beetje, want je zegt dat die MC 15's super klinken, dus je bent of nix goeds gewendt, of je draait hardcore..)

HEEEEL bar en boos slecht zijn die mc15's niet(in verhouding met de prijs), maar SUPER klinken ze zeker niet!!
              Helemaal mee eens. Hardcore klinkt op alles het zelfde. Hoe slechter de kast hoe beter het klinkt

Maar on-topic. Zo lang je niet in de clip speeld is er geen probleem.
              Dus dit topic is klaar?[8D]
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

Working...