ontwerp soundprojects SP4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

ontwerp soundprojects SP4

dag allemaal, ik heb met koninginnedag met soundprojects, masterblaster gewerkt. sp2 toppen en sp4 bassen??. zelf heb ik rcf esw 1018,s maar dit is toch eventjes een andere, hardere, diepere subbass.

weet iemand wat voor een configuratie dit is? ik zag op de site dat het op frontgeladen leek. en zoja, heeft iemand hiervan een bouwtekening of een vergelijkbare sub die dezelfde spec,s heeft?

• Iko
    • Feb 2002
    • 766

SP4 bas is volgens mij gewoon 3x 15" frontloaded. Maar het lijkt me sterk dat je daar een SP2 top op heb gehad.. Die is iets te klein daar voor denk ik.

Comment

• j@ns
      • Apr 2005
      • 93

waren zeker weten sp 2 toppen. maar weet je mss wie bouwtekeningen van deze zware jongens heeft? en ben ook wel benieuwd naar de type drivers die ze gebruiken. heb gehoord dat ze jbl componenten gebruiken en axys (duran audio) beyma, waren volgensmij 2 broers die conflict hebben gehad en daarna hun eigen weg zijn opgegaan.

maar anyway, wilde weten of er mensen zijn die specs hebben van de deze kast, het is geen newbievraag maar weet niet of ik m op de luidsprekerforum als newbie mocht zetten.

Comment

• Iko
        • Feb 2002
        • 766

Specs staan gewoon op www.soundprojects.nl. Bouwtekeningen zal je denk ik niet vinden...

Comment

• j@ns
          • Apr 2005
          • 93

heb ik al gekeken uiteraard maargoed was gewoon benieuwd of er mensen waren die deze kasten eens hebben gekopieerd. zal wel niet dan....

groeten jans

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

[8D]
            ik weet alles daarover! maar zeg niks
            knoppen en waarden :)

Comment

• j@ns
              • Apr 2005
              • 93

citaat:Geplaatst door dokter dB

[8D]
              ik weet alles daarover! maar zeg niks
              hmmmmmzz, je maakt me nu wel heel nieuwschierig.....trouwens leuke site op je pro...[] whahahaha studio 54.

je wil me vast wel wat verklappen wat jij wel, en ik niet weet...

greetz j@ns

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

vertel eens precies wat voor set het was?

Comment

• j@ns
                  • Apr 2005
                  • 93

@ Dr dB,

het was een setje met 2 sp2 toppen en een sp4 subwoofer, een onnoemelijk grote kast, maar een geile bass.....[] stond ook duidelijk op de voorkant, in het midden van de sub een metalen front met SP4 erop en bij de toppen achter stond SP2.

ik twijfelde eerst omdat ik d8 dat er meerdere sp4 subvarianten waren maar dat bleek niet zo te zijn.

ik heb zelf onder andere 4 rcf 1018,s subs en SA C29,s toppen [] maar het leek wel of ƩƩn zon SP4 sub die 4 rcfjes er totaal uit zou blazen....[V]

ff off topic:
                  ik draai dan wel semi-actief, heb nl 2 inbouwamp,s (750W @ 8 ohm) van heuff in 2 esw 1018,s zitten en twee andere 1018,s er parallel (passief) aan gekoppeld.

ik weet dat dit geen optimale config is (nog steeds een hobby en ben student) maar komt een btje door uitbreiding van mn set en natuurlijk een goedkope oplossing was destijds. maar dan toch.. een 1018 moet max 137db halen @ 2000W en dan 4 kasten, moet toch mits goede amps (komen eraan) op ong. 143db zitten.

anyway, daarom ben ik benieuwd of die kasten nagemaakt kunnen worden. greetzz j@ns

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

De SP4 subkast die jij hebt gebruikt had schuim aan de voorkant? met een zwarte nylon strip in het midden (met "soundprojects 4" erin gegraveerd)?... dan is het een oude sp4-sub. 2x 18". Zat er trouwens wel een versterker-chassis in? er zijn nl een aantal "passieve" in omloop.
                    Die 4x esw1018 moeten dat makkelijk bijhouden, die gaan alleen minder laag.

Of had hij een metalen grille, net zoals de sp2's. Dan is het een nieuwe generatie SP4 sub, met 3x15"@1800W.....

Comment

• j@ns
                      • Apr 2005
                      • 93

ahaa, kijk, ik d8 al....ja is met schuim, en het was allemaal actief. ik vond t al duister laag voor 15" maar je hebt daar bouwtekeningen van begrijp ik? of mss mooie lege behuizingen? van deze jongens?

Comment

• j@ns
                        • Apr 2005
                        • 93

off topic:
                        ik draai trouwens met een simpel rane 2 weg actiefcrossovertje zonder lowcut mss dat die rcfjes daarom minder rendement hebben...ik wil graag voor die set een behringer ls managementprocessor kopen

Comment

• Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

Die jongens in Hilversum bewaken de kasten iets te goed tegen kopieƫren van hun tekeningen.
                          Ik heb wel een en ander van ze liggen maar dat blijft maar in de afgesloten kast.

groetjes
                          Boi
                          groetjes

___
                          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• j@ns
                            • Apr 2005
                            • 93

hmm, ik d8 dat tekeningen wel hier te verkrijgen waren maargoed, verkeerd ged8 dus. ik hobbel wel verder met mn rcfjes. heb iig al een proccessor besteld, nu de amp,s nog, die ga ik eerst even huren en even kijken hoe mn subs erop reageren.

m.vr.gr. j@ns

Comment

• Skepers
                              • Mar 2004
                              • 36

Hey hallo,
                              Wij draaien zelf ook met de sp4 set van Sound Projects, prima kasten, maar idd lastig om er achter te komen wat er in zit. Heb al eens navraag gedaan, maar ze geven niet graag info weg. Maar heb je echt met 2 sp2's gedraait op 2 sp4's??? Gaat de bas dan niet heel erg overheersen??

Groeten Ronald
                              ...

Comment

Working...