monitor -foh mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj truss
    • Dec 2004
    • 89

monitor -foh mixer

hoi afgelopen week hadden we op school een festivaletje.
    op het podium stond een monitor mixer en tussen het volk de foh.
    maar nu vraag ik me af hoe de verbinding wordt gemaakt tussen de monitor mixer en de foh mixer.

ik redeneer zo: de mics,di's,.. worden aangesloten op de stage multi maar waar gaat deze dan naartoe? naar de monitor mixer? maar hoe gaat het signaal dan weer naar de foh ?

srr voor de noob vraag maar ik ben "maar" een newbie[xx(]
    the only feeback we want is the audience\'s
  • deurklink

Parralel aan elkaar aangesloten! Dus signaal komt in het stageblok gaat dan naar 2 outputs je ziet ze ook wel met meer dan 2 voor bijv. opnames bij mijn stage plaats hebben ze er volgens mij zelfs 4 opzitten.. je weet maar nooit!

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

ik heb wel gelezen dat je je inputs (micros, DIs, ...) moet aansluiten op meer dan 2 tafels je best een actieve splitter gebruikt?

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Actief splitten is niet noodzakelijk.
        Bij de simpelere, goedkopere opstellingen wordt praktisch altijd gewoon parallel gedraaid wat meestal even goed loopt als men actief zou splitten. Actief splitten is meestal voor het duurdere, echte werk (lees: the proms, rock werchter, enz). Actieve splitters kosten ook geld en hierin heb je natuurlijk ook weer de echte splitters en de cheap-splitters.
        http://www.thomann.de/thoiw7_t-racks..._prodinfo.html

Zolang je maar in 2 splitst kan je makkelijk parallel werken. Wil je tot 4 outputs van 1 input kan je beter actief gaan.

Indien je parallel werkt moet je wel oppassen voor je phantom power, je mag maar op 1 tafel de phantom aanzetten. Dit moet je dus op voorhand afspreken.

Comment

• Boi
          • Apr 2004
          • 541

Ik werk ook gewoon met een parallel splitter, 16in/16uit (huisje stageblok) en multikabel uit, phantoom alleen op foh tafel en werkt perfect.
          groetjes
          Boi
          groetjes

___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

citaat:Geplaatst door Dikke Foaf
            Bij de simpelere, goedkopere opstellingen wordt praktisch altijd gewoon parallel gedraaid wat meestal even goed loopt als men actief zou splitten. Actief splitten is meestal voor het duurdere, echte werk (lees: the proms, rock werchter, enz).
            Bij het "grotere" werk wordt er tussen foh en monitors ook gewoon parallel gesplit. Een derde (ook een gewone split) gaat op zo'n momenten meestal gebruikt worden voor opnames. Die split gaat dan wel weer over transfo, en kan zowel actief als passief gebeuren.

Comment

Working...