Waar 1 mic voor drumstel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ewald
    • Aug 2000
    • 93

Waar 1 mic voor drumstel

Stel je hebt 1 microfoon en daarmee wil je het geluid van een drummer opnemen/ weergeven.

Waar is dan de beste plek voor die microfoon?
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

...terug in de doos?

de vraag is, welke mic gebruik je daar best voor

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Als een drumstel luid genoeg is dan hoop ik dat het 1 dynamische is zodat je de kick er wat uit kan halen. Heb je alleen 1 condensator dan kun je deze als overhead plaatsen maar de kick zal je nooit (goed) opvangen. Ik vind het minimum voor een drumstel toch wel 1 dynamische voor kick en 2 condensators voor overhead als versterking van een drumstel nodig is.

Comment

• Boi
        • Apr 2004
        • 541

citaat:Geplaatst door ewald

Stel je hebt 1 microfoon en daarmee wil je het geluid van een drummer opnemen/ weergeven.

Waar is dan de beste plek voor die microfoon?
        Voor z'n mond kan ie mee zingen!
        Nee zoals al gezegd minimum 3 mic's 1x kick en 2x overhead, kan ook met 2x sm57 en dan wat lager boven het drumstel, neem je minder omgevingsgeluid op.
        groetjes
        Boi
        groetjes

___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

En dan heb je nog erg slecht geluid.
          Inderdaad als eerst een mic bij de basedrum.
          Als je dan 2 overheads plaatst, waar plaatsen jullie ze?
          Je kunt er 1 plaatsen bij de Hi-Hat en de snare, dan de laatste bij de 2 toms.
          Dan houd je dus nog een stapeltje bekkens en een floortom over (bij een standaard drumset)
          Je hebt dan in elk geval wel de belangrijkste onderdelen redelijk uitversterkt.
          Of zou je in dit geval gaan voor een stuk slechte geluid, maar wel meer onderdelen van het drumstel opvangen?
          We're ready to party, are you?

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

citaat:Geplaatst door DJ.T

En dan heb je nog erg slecht geluid.
            Inderdaad als eerst een mic bij de basedrum.
            Als je dan 2 overheads plaatst, waar plaatsen jullie ze?
            Je kunt er 1 plaatsen bij de Hi-Hat en de snare, dan de laatste bij de 2 toms.
            Dan houd je dus nog een stapeltje bekkens en een floortom over (bij een standaard drumset)
            Je hebt dan in elk geval wel de belangrijkste onderdelen redelijk uitversterkt.
            Of zou je in dit geval gaan voor een stuk slechte geluid, maar wel meer onderdelen van het drumstel opvangen?
            ik plaats 1 sm57 een beetje schuin/plat ligt naar beneden tussen de bekken en tom aan de linkerzijde als ik voor de kit sta en de andere wat hoger boven de hihat schuin naar beneden wijzend naar de tom aan de rechterzij van de kit.
            ook een beetje je oren gebruiken bij de soundcheck en het staat vanzelf daarna wel goed, ik mix alleen de kick echt in en de 2 overheads links/rechts op 10 en 2 uur(pan) en die schuif ik zover op dat ik ze net op de boxen hoor en laat het geluid zo meelopen met dat wat er van het podium komt. Vooral in wat kleinere zaken is het echt uitversterken van de drums niet nodig, en de gitarist in de gaten houden dat die niet te hard gaat dan is het makkelijk te balancen.
            succes
            Boi
            groetjes

___
            Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...