Extra mixer aan Soundcraft powerstation

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anthor
    • Nov 2004
    • 10

Extra mixer aan Soundcraft powerstation

Hallo,

Onze stichting organiseerd al een paar jaar concerten in een oude bunker.
    ik ga daar over het licht en geluid, maar ik moet toegeven dat ik er zelf ook niet zo veel verstand van heb (ik ben min of meer aangewezen als geluidsman).
    Normaal zijn de optredens dus in die bunker, waar we alleen de zang en soms een keyboard en/of blazers over de PA laten lopen.
    Op koninginnedag zetten we bij mooi weer een buitenpodium neer, maar vorig jaar hadden we wat problemen met de geluidsopbrengst van de gitaarversterkers.
    Gellukig was er een geluidsman in de buurt die zo vriendelijk was een spoedcursusje te geven, en toen hebben we de gitaren toch maar uitversterkt.

Dit jaar willen we dus alles meteen uitversterken (heb ik nog nooit gedaan , maar we gaan het gewoon proberen)

normaal gebruiken we het volgende om te versterken en mixen
    - Soundcraft spirit powerstation (lijkt op de 600 maar is denk ik een ouder model)
    - Behringer super-x crossover / limiter cx2300
    - Yamaha p4500 poweramp

Als ik alles op een rijtje zet kom ik op het volgende uit:
    3x zang (minimaal)
    2x gitaar
    1x basgitaar
    3x drums ? (2 lijkt me niet genoeg)
    en misschien nog een keyboard (hangt van de bands af)

Omdat de mixer een oud ding is dat minstens 2 dubieuze kanalen heeft (en sowieso maar 8 mono inputs heeft), zou ik willen proberen een extra mixer er aan te hangen
    We hebben nog een Samick-sm82op en een InterM mx-642 tot onze beschikking die we daarvoor zouden kunnen gebruiken.

Is het mogelijk om één van die mixers aan zo'n powerstation te koppelen, en zo ja hoe sluit ik dat dan aan? en waar moet ik op letten bij het aansluiten en afregelen?

mvg,
    Martijn

• Sikkie
    • Sep 2004
    • 126

Ik geloof dat er een stereo-ingang op de powerstation zit, en daar staat bij: 'stereo return'. Daar kun je dus je extra mixer op aansluiten, die gaat dan gewoon met de master mee.

Groet,

Tom

Comment

• Anthor
      • Nov 2004
      • 10

bedankt, maar welke uitgang moet ik dan gebruiken op de extra mengtafel?

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Als je met drie m ixers wilt gaan werken kun je je indeling daar op aanpassen.
        B.v. Drums op mixer 1, instrumenten op mixer 2, zang en eff. return op mixer 3.
        De uitgangen van 2 mixers sluit je aan op beschikbare ingangen van mixer 3. Nu kun je de masters van de mixers als subgroepen gebruiken en je regeld het totaal volume met de master van mixer 3.

Als je nog vragen hebt, U roept maar.
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Anthor
          • Nov 2004
          • 10

Ik wil er eigelijk maar 2 gebruiken, we hebben er alleen 3 tot onze beschikking
          Ik heb de samick en interm maar even gezien (liggen ergens op een zolder te wachten) maar op het eerste gezicht zag de interm er beter uit dus als het niet uit maakt denk ik dat ik daar voor ga.

wat is de beste opstelling voor microfoons bij een drumstel?

Comment

• Sikkie
            • Sep 2004
            • 126

Als je 3 mics voor de drums wil gebruiken: 2 Overheads links en rechts boven het gehele drumstel, en een microfoon voor de kick, maar dan moet je daar wel een goeie microfoon voor hebben...

Als uitgang van de 2e mengtafel moet je dan gewoon de main-output gebruiken
            Groet,

Tom

Comment

Working...