bass boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samir
    • Mar 2005
    • 7

bass boxen

Beste mensen,
    een tijd geleden was ik op forum met vragen over basboxen van Kustom.
    Er zijn wat ophelderingen daarover maar nu heb ik een andere probleem.
    Inmiddels heb ik wat pasief filters in mekaar kunnen zetten en inbouwen op 150Hz.
    Ik heb power mixer van 2x400W RMS en heb ik nog twee Dynacord boxen E 153-S in 3w uitvoering van 200w RMS / 350W continuous en die gebruik ik als top kasten boven Kustom basboxen, maar ik krijg toch niet genoeg bas ,en mijn boxen dragen niet ver.
    Want in een zaaltje van 100 mensen zou geen probleem moeten zijn maar toch aan eind van de zaal kan ik nog normaal spreken terwijl mijn mixer voor 2/3 vermogen werkt.
    Als ik bij boxen sta komt wel flink bas uit maar verder in de zaal niet veel.
    Waar is dan probleem?
    Samir
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

Dat je speakers niet goed genoeg zijn, voor wat jij wilt
    Als je wilt dat het geluid verder komt is het misschien een idee om te zorgen dat het 'hoog' hoger komt te staan, dan draagt het wat verder.
    Voor het laag moet je dan toch meer power hebben.
    Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Je zal toch echt actief moeten gaan scheiden, Als je mazel hebt heeft je powermixer een mono uitgang, gewoon lijn signaal, kan je dat mooi gebruiken om een actief subfilter ann te sturen met een 400w amp voor de kustom kasten en je tafel amp voor de Dynacords. Dit levert je het gewenste effect wel op. Een passief filter vreet erg veel van je vermogen weg, dit wordt omgezet in warmte door de grote spoelen. Dus er blijft totaal niet erg veel van je 400watt over, misschien een 250w terwijl je kasten bij elkaar toch een 400w per kast(kustom en dynacord) nodig hebben.
      groetjes
      Boi
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Ben benieuwd naar de spoeltjes in je wisselfilter
        Hoeveel mH zijn ze? En wat is de draaddikte??
        Luchtspoelen of kernspoelen?
        Dit kan veel info geven over de verliezen die je daarin hebt..
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...